Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300211

Topicstarter
Ik heb sinds januari dit jaar een Nokia 8. Pracht ding, gaat als de brandweer en eigenlijk was het enige minpunt tot vorige week de camera..

Om de twee dagen laad ik mijn telefoon op en dan is het batterijpercentage ongeveer 10%. Woensdag deed ik dit dus weer, echter begon de telefoon niet met opladen. Reboot gedaan, oplader opnieuw erin, opladen begon nu wel maar dit duurde 5 á 10 seconden en toen stopte 'ie er weer mee. Na enkele keren het kabeltje er uit en in gedaan te hebben, bleef de telefoon wel opladen en kon ik met een gerust hart m'n ogen sluiten.

Echter is het probleem natuurlijk niet wenselijk, aangezien ik nu elke keer de telefoon opnieuw moet opstarten om deze op te laden en dan is het alsnog afwachten hoe snel de telefoon de oplader ''pakt''. Waar ik ook achter kwam is het feit dat mijn vingerafdruk verwijderd wordt na een reboot, maar dat is ietwat minder van belang.

Iemand enig idee waar dit weg kan komen of die hetzelfde heeft meegemaakt? Ik ben al enige tijd aan het Googlen maar ik vind nog niet veel nuttige info. Tot dusver heb ik eens de batterij protectie app uitgeschakeld maar dit blijkt nog weinig te doen.

Alvast bedankt voor jullie input! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Dus je stopt de lader erin en dan na een reboot gaat ie pas laden?
Al andere lader en/of kabel getest? Als die hetzelfde probleem geven eerst een factory reset geven en als dat niet helpt zou ik voor garantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Probeer je op te laden via USB of een stopcontact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300211

Topicstarter
Anoniem: 262853 schreef op zondag 7 april 2019 @ 15:57:
Dus je stopt de lader erin en dan na een reboot gaat ie pas laden?
Al andere lader en/of kabel getest? Als die hetzelfde probleem geven eerst een factory reset geven en als dat niet helpt zou ik voor garantie gaan.
Ik stop de lader erin, er gebeurd niks, ik haal de lader eruit, reboot de telefoon, doe nog de kabel er een aantal maal uit- en in en dan begint 'ie uiteindelijk met laden.

Ik heb zo geen andere kabel voorhanden maar zal eens kijken of ik wat kan opsnorkelen. Bedankt voor je reply iig.
Rockvee2 schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:38:
Probeer je op te laden via USB of een stopcontact ?
Stopcontact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardGberg
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-07-2019
Ik heb hetzelfde probleem...Heb je een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1277308

Dat is ook mijn probleem, opnieuw opstarten soms 2 keer voor de oplader het doet. Er is al een nieuwe moederbord in gezet en nu dit weer. Telefoon is nog geen 1.5 jaar oud.

• WHY-ME
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02-2023
Ik had dezelfde klachten met opladen die steeds erger werden.
Oplossing:
Een bezoek aan de SmartBar _/-\o_ van de MediaMarkt waar de USB aansluiting is gereinigd.
Er bevond zich samengeperst pluis van kleding onderin de USB aansluiting waardoor de USB kabel niet meer goed aansloot en dus geen goed contact meer kon maken.
Na 2 minuten peuteren was de USB aansluiting gereinigd en paste de USB kabel weer alsof het nieuw was. :*)
Ik kreeg de tip mee om bij toekomstige oplaadklachten opnieuw bij de SmartBar langs te komen voor het reinigen en niet zelf te gaan peuteren omdat bij verkeerd peuteren de USB aansluiting kan beschadigen.
Pagina: 1