Hulp bij aansluiten home cinema set/4k tv/ps4 pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Onlangs hebben we de playstation 4 pro en een 4k tv aangeschaft.

Tv is een LG 49UK6200pla.

Echter moeten we het helaas nog met onze oudere home cinema set doen.

Dit is een Sony STR-DE497.

Nu ben ik opzich niet heel onbekend in audio en tv aansluiten maar dit gaat mijn pet te boven.

Hoe krijg ik geluid via mijn home cinema set bij het kijken van tv en/of het spelen op de ps4 ? Had nu alleen de rode en witte kabel direct aangesloten van sony set naar tv maar dat werkt niet haha.

Wil graag film kijken en ps4 spelen met het mooie geluid dat ik gewent ben.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Danielle

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pak de handleiding van de PS4 pro er even bij. Staan genoeg manieren beschreven hoe je deze het beste kan aansluiten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

En de handleiding van de TV. Daarin staat ook hoe je geluid uit de TV krijgt. :)

SImpelweg een audio uitgang aansluiten op een audio ingang van je receiver is genoeg. "rood wit op rood wit" hoeft daar niet aan te voldoen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tv staat aangesloten en ik kan spelen op de ps4, ik wil alleen graag mn geluid werkend krijgen over mijn oude home cinema set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:26
Ik zie in de handleiding dat je versterker een optische aansluiting "Video in" heeft aan de linkerzijde achterkant, mogelijk dien je deze te gebruiken. ;)

Indien je versterker deze optische ingang heeft, dan adviseer ik deze d.m.v. een optische kabel aan je optische uitgang op je tv te verbinden. Rest je niets meer dan op zowel tv als PS4 pro bij de audio te kiezen voor de audio (uitgang) --> optisch en het juiste kanaal op je versterker te kiezen.

Mijn audio kennis is wat verouderd, maar hoop dat je hiermee wat verder komt d:)b