Multi room geluidsysteem en plafond speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladz0r
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04 19:59
Ik zoek een?
Multiroom geluidsysteem en bijhorende speakers

Wat is je budget?
Tot 500 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Spotify te luisteren in de badkamer en in de TV-hoek. Ik wil ook het geluid van de TV kunnen beluisteren op de speakers in de TV-hoek.

Ik ben op zoek naar een geluidsysteem dat in mijn situatie met mijn huidige bekabeling (RCA - analoge audio naar zowel TV-hoek als badkamer) kan werken. Ik kan dus geen kabels bijtrekken. Ook bijhorende speakers moet ik nog kopen. Het moet geen hoge kwaliteit audio zijn, gewoon een basis systeem dat goed werkt.

Geluid van Spotify naar de speakers lijkt mij vrij eenvoudig te doen, echter geraak ik er niet uit hoe ik het geluid van mijn TV op de speakers moet krijgen? Dit omdat mijn TV en decoder in een andere ruimte staan dan waar alle analoge audio-kabels samenkomen.

Het geluidsysteem moet liefst ook kunnen werken met mijn domotica systeem (Home Assistant)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r7WnMAN.png

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:09
Het is mij niet duidelijk wat je situatie is en wat je zoekt. Klopt het dat je speakers zoekt voor bij je TV en voor in je badkamer? Speakers voor bij de TV worden bedraad aangesloten op je TV neem ik aan, en er loopt een RCA kabel van je TV hoek naar de badkamer? Geluid uit je TV hoeft alleen in de TV hoek te horen te zijn, en Spotify op beide plekken? Wat heb je al voor apparaten? Welke home assistant spullen heb je?

[ Voor 22% gewijzigd door martyw op 07-04-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladz0r
Nee ik ben op zoek naar een systeem om de speakers in mijn TV-hoek zowel voor TV als voor Spotify te gebruiken. Ik denk dan aan een AVR reciever of een andere oplossing.

Het probleem is echter dat de audiokabels van de speakers in de TV-hoek naar mijn centrale kast lopen. Ik zou dus via een bepaalde manier het geluid van mijn TV/decoder op dit centrale punt moeten krijgen.

Dit vond ik al, maar heb er te weinig know how van en weet niet of het mijn probleem oplost en/of er betere oplossingen zijn.
https://www.marmitek.com/...gitale-audio-transmitter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik begrijp er ook niet veel van. Misschien als je begint met een lijst van welke apparatuur je al hebt?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladz0r
Mijn excuses voor de onduidelijkheid, kan het zelf niet goed verwoorden omdat ik er weinig kaas van heb gegeten.

Ik heb op dit moment nog geen apparatuur alleen analoge kabels van 2 openingen in mijn plafond in de TV-hoek naar een kast naast mijn elektriciteitskast.

Ik wil dus een versterker/muzieksysteem in de kast aansluiten én op deze analoge kabels inpluggen, vervolgens de TV/decoder als een input device laten werken op dit systeem zodat ik uit mijn speakers die ik nog moet aankopen geluid kan laten komen. Hoop dat dit een beetje duidelijk is :-)?

Daarnaast zou de versterker ook verbinding moeten kunnen maken met Spotify. Ik weet niet of dit allemaal mogelijk is, maar dacht met een AVR-reciever er mogelijks wel te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:53
Begin eens met een goede situatieschets of woon je daadwerkelijk in een garagebox?
Als dat onhandig gaat in Paint, dan werkt old school pen en papier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:21
gladz0r schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:22:
Nee ik ben op zoek naar een systeem om de speakers in mijn TV-hoek zowel voor TV als voor Spotify te gebruiken. Ik denk dan aan een AVR reciever of een andere oplossing.
Ik denk dat ik heb wat je zoekt, al begrijp ik na 5 keer doorlezen nog steeds niet wat je exact bedoelt. In dit geval ben ik redelijk enthousiast van Yamaha. Dit streamingapparaat werkt namelijk als voorversterker en kan je in je eigen versterker kwijt die het natuurlijk doorstuurt naar je eigen speakers in je tv hoek. Vanwege dit voorversterker idee kan je je eigen versterker gewoon gebruiken en je eigen mooie luidsprekers. Voor je woonkamer hoef je niks bij te kopen. Voor de badkamer 1 losse multiroom speaker, meer is het niet als ik het goed begrijp?

Gezien je budget van 500 euro:

1x : Yamaha-WXAd-10 143 euro
1x yamaha musiccast 20 219 euro

totaal 362 euro ruim binnen je budget.
Pagina: 1