Wie weet hoe deze aansluiting noemt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn vraag
Om tuinverlichting uit te breiden, ben ik op zoek naar enkele MFF splitters voor de kabels die er al liggen. Ik weet niet hoe deze aansluiting noemt om gericht op internet te kunnen zoeken. Het gaat om de aansluiting onderaan deze stekker. 21V, 10,5VA.

Afbeeldingslocatie: https://www.leuchtenservice-shop.de/WebRoot/Store4/Shops/62177547/5A5F/4FFA/773E/7703/AA00/0A0C/6D02/8CCE/510_0074_0_ml.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Verlichting met deze tuinset.

Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
niet 100% zeker, zie geen detailfoto's, maar bij een tuinshop naar deze zoeken?

https://www.intratuin.nl/...ctor-connect-de-luxe.html

kerstverlichting stekkers was mijn zoekterm

[ Voor 18% gewijzigd door Tens op 07-04-2019 13:26 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:00

EiT

Anders op prikkabel zoeken.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Het zijn blijkbaar heel specifieke stekkers. Die van Konstsmide (Zweeds, maar overal in Benelux te vinden) zijn niet compatible. Om te vermijden dat ik moet bestellen, proberen en terugsturen, wou ik graag eerst de naam van de aansluiting weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Deze stekkers zit ook aan ontzettend veel kerstverlichting en led strips, vooral die van buiten. Mijn Action led strip heeft ook zo'n aansluiting, alleen weet ik niet zeker of het voltage overeenkomt. Hoe je het precies noemt weet ik niet, maar misschien kun je er iets mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Brynnie schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:29:
Bedankt voor je reactie. Het zijn blijkbaar heel specifieke stekkers. Die van Konstsmide (Zweeds, maar overal in Benelux te vinden) zijn niet compatible. Om te vermijden dat ik moet bestellen, proberen en terugsturen, wou ik graag eerst de naam van de aansluiting weten.
ik zie eigenlijk maar één type langskomen voor zover je op plaatjes kunt vergelijken, maar ben bang dat je gelijk hebt. Dan nog, met dat ding in je hand naar één van de grotere tuincentra, wellicht is daar wat te vinden/vragen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit heeft vrij weinig met het Shopping Forum te maken, daarom ook een zetje richting Wonen & Verbouwen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je weet dat er maar 2 lampjes op 1 trafo kunnen? Vermogen trafo is ongeveer 11W, 2 lampjes van x leds ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
BMW_Gizzmo schreef op zondag 7 april 2019 @ 14:01:
Je weet dat er maar 2 lampjes op 1 trafo kunnen? Vermogen trafo is ongeveer 11W, 2 lampjes van x leds ook.
Heb ik me ook al bedacht. In 1 bloemperk staan er 8 lampen, in een ander 4. Dus voor beide zal ik een zwaardere transfo nodig hebben?
8 lampen aan 3,6 Watt = 28,8 Watt
21 Volt, dus heb ik transfo van 1,37 ~ 1,4 Ampère nodig?
Of kan ik bvb het voltage verhogen en het aantal Ampère verlagen? Of kunnen de lampen dat niet aan?
Bij de specificaties van de lamp staat 12 leds van 0,3 W = 3,6 W. - 21 V DC SELV

Je ziet, wat betreft electriciteit heb ik nog een en ander te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
De spanning van de trafo moet hetzelfde blijven, dus 21 Volt, gok dat de led-driver (als die er al in zit) hiervoor gemaakt is. Bij een veel hogere spanning kon het wel eens flits/boem/plof witte rook zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:47
Stekkers van je tuinverlichting afknippen, en er een stekker aanzetten die je makkelijker kunt splitten.
De splitter die je zoek zal erg lastig te vinden zijn. De systemen worden altijd inclusief adapter verkocht, waarbij het niet de bedoeling is om te splitten.

Ik zou zelf de originele voedingsdraad op ongeveer 20 cm van de stekker doorknippen. Hierna de draadjes van de verlichting als een harde splitter solderen.
Indien je geen soldeer held bent, https://nl.aliexpress.com...V-Camera/32508884812.html
Een setje Dc connectoren werkt ook. Aan de female kant zet je de orginele stekker, aan de male kant stop je de uiteinden van je 2 tuinverlichtingen.

Eventueel kun je ook overwegen de tuinverlichting daarna rechtstreeks op een "normale" 21 Volt adapter aan te sluiten.

Ow ja, er is ook een versie met schroefverbinden ipv klem :
https://nl.aliexpress.com...mm-Screw/32705273034.html

Lost In Music

Pagina: 1