Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een advies nodig. Hiero de story:

Op het moment ben ik in het bezit van een PentiumIII@933 Met 512 Mem Geforce2 en een snelle HD. Dit systeem draait naar volle tevredenheid. In een ander systeem heb ik nog een Asus A7v liggen en als ik kijk naar de Cpu prijzen van AMD op dit moment zit ik toch te twijfelen aan een 1.4 ghz op die Asus A7V. Nu is mijn vraag.

Is dit een goede keuze ? Biedt een ong. 1.4 ( 100 mhz ) ghz echt veel meer dan de P3@933 ? Is de combinatie met dit Asus A7v board wel ok ? Net zo stabiel als mijn oude vertrouwde bx ( ik heb er nooit een crash op - Win2k ) Of kan ik beter wachter op een P4 met SDRAM variant als ik echt wat snellers wil...

Bedankt

http://www.xbmcfreak.nl/

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 25 juli 2001 19:00 schreef Erhnam het volgende:
Is dit een goede keuze ? Biedt een ong. 1.4 ( 100 mhz ) ghz echt veel meer dan de P3@933 ? Is de combinatie met dit Asus A7v board wel ok ? Net zo stabiel als mijn oude vertrouwde bx ( ik heb er nooit een crash op - Win2k ) Of kan ik beter wachter op een P4 met SDRAM variant als ik echt wat snellers wil...
Of het sneller is hangt ervanaf wat je ermee doet... Onder windows zal je er simpelweg niets van merken.. In spellen ook nauwelijks, die hebben meer aan je videokaart (ok, 3dmark zal een hogere score geven, maar dat is totaal niet representatief)
Je hebt er eigenlijk alleen wat aan in keihard rekenwerk, bv een 3d render prog of bv in photoshop

Qua stabiliteit is er niets mis met dat mobo, als je tenminste je bios goed instelt en via drivers installt..

Als ik jou was zou ik iig niet gaan voor de P4 met SDRAM, aangezien de P4 nogal bandbreedte afhankelijk is, wat hij dan dus niet heeft.. gevolg, hij presteert erg slecht

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
onder windows zal je inderdaad nix merken wat de verschil is, alleen merk je wel wat met de benchmark programma's die nu hoger uitvallen..en de stabiliteit is dik in orde net zoals je BX..

Verwijderd

je KAN problemen verwachten met die AMD's
een bx is retestabiel doordat die al heel goed was doorontwikkeld.
Het snelheidsverschil is minimaal ..maar je merkt het wel!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

De Asus A7V ondersteunt alleen maar tot 1.2Ghz. |:(

Is dat niet genoeg? Ik ga er wel 1 binnenkort halen, snel zat. Die prijs zal snel onder de 300 pietermannen duiken! Geen geld! :p

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-