Multirename met dubbele counter die reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 18:51
Ik heb mappen met tienduizenden bestanden. Ik wil graag renamen met een dubbele counter:

name 001 01
name 001 02
name 001 03
name 001 04

name 002 01
name 002 02
name 002 03
name 002 04

name 003 01
name 003 02
name 003 03
name 003 04
etc.

Getallen kunnen varieren, soms wil ik na 4 resetten, soms na een ander getal. Google heeft nog niet veel opgeleverd. Het schijnt makkelijk te programmeren zijn, maar dat kan ik niet. Total commander lijkt het niet te kunnen. Siren schijnt het te kunnen, maar daarmee lukt het me niet.

Wie heeft raad?

Beste antwoord (via nielsgeode op 07-04-2019 15:51)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet dus. Als een standaard tool al genoeg voor je zou zijn, had je al je oplossing gevonden. Heb je al eens verder gedacht om het niet in een enkele stap te doen, maar in 3 of meer?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zoals je het nu uitlegt klinkt het als totale willekeur. Wat verwacht je hiervan behalve een opsomtopic waarin mensen random multi-renamers gaan opsommen?
nielsgeode schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:34:

name 003 01
name 003 02
name 004 03
name 004 04
etc.
Seriously? Of tikfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
downtime schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:43:
Zoals je het nu uitlegt klinkt het als totale willekeur. Wat verwacht je hiervan behalve een opsomtopic waarin mensen random multi-renamers gaan opsommen?

[...]

Seriously? Of tikfout?
Sorry - tikfout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je geeft alleen aan wat je als nieuwe naam wilt hebben, maar wat is de huidige naamconventie? Als je het wilt scripten, moet je wel een degelijke start hebben om mee te kunnen werken.

Nu is er te weinig informatie om je te helpen. Bij het openen van het topic stonden er drie vragen om je op weg te helpen. Ik zie hier weinig van terug, vooral de laatste "Wat heb je zelf al gevonden geprobeerd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Hero of Time schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:58:
Je geeft alleen aan wat je als nieuwe naam wilt hebben, maar wat is de huidige naamconventie? Als je het wilt scripten, moet je wel een degelijke start hebben om mee te kunnen werken.

Nu is er te weinig informatie om je te helpen. Bij het openen van het topic stonden er drie vragen om je op weg te helpen. Ik zie hier weinig van terug, vooral de laatste "Wat heb je zelf al gevonden geprobeerd"?
De huidige naam is irrelevant lijkt me? Voor het gemak: basename [C] waar [C] een nummer is van 1 tot n. Dat is makkelijk als startpunt.

Verder:
Het schijnt makkelijk te programmeren zijn, maar dat kan ik niet. Total commander lijkt het niet te kunnen. Siren schijnt het te kunnen, maar daarmee lukt het me niet. Ik heb dus meerdere uren gegoogeld en enkele multirenametools geprobeerd, maar alles zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nielsgeode schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:23:
[...]

De huidige naam is irrelevant lijkt me?
Denk je? Ik denk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
downtime schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:32:
[...]

Denk je? Ik denk wat anders.
Waarom maakt die uit? Alles staat al in de juiste volgorde en in een script lees je de huidige bestandsnamen in die je renamed naar een nieuwe naam met twee counters, waarvan er één de juiste range heeft (bv 1-4, dan reset). Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

nielsgeode schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:23:
[...]

De huidige naam is irrelevant lijkt me?
Het begin lijkt jou irrelevant? Als je naar Rome wilt, is het toch wel handig om te weten of je in Amsterdam of Sydney begint? En als je naar de burgerlijke stand gaat om je naam te laten veranderen, is het toch ook wel handig voor ze om te weten hoe je nu heet, zodat ze niet per ongeluk Jan veranderen naar Klaas, ipv Piet naar Klaas?

Zonder begin is er geen weg. En dus ook geen oplossing.
Voor het gemak: basename [C] waar [C] een nummer is van 1 tot n. Dat is makkelijk als startpunt.
Hier hebben we niet veel meer aan.
Verder:
Het schijnt makkelijk te programmeren zijn, maar dat kan ik niet. Total commander lijkt het niet te kunnen. Siren schijnt het te kunnen, maar daarmee lukt het me niet. Ik heb dus meerdere uren gegoogeld en enkele multirenametools geprobeerd, maar alles zonder succes.
Tja, je wilt iets complexer dan een hele zwik hernoemen naar iets met een makkelijk volgnummer. Dat kunnen de meeste tools niet en zal je het zelf moeten gaan scripten. Je komt namelijk al snel in de situatie waar je meerdere variabelen gaat gebruiken en dan ook nog eens afhankelijk van het eerste getal bepaalt hoever het tweede getal doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Hero of Time schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:35:
[...]

Het begin lijkt jou irrelevant? Als je naar Rome wilt, is het toch wel handig om te weten of je in Amsterdam of Sydney begint? En als je naar de burgerlijke stand gaat om je naam te laten veranderen, is het toch ook wel handig voor ze om te weten hoe je nu heet, zodat ze niet per ongeluk Jan veranderen naar Klaas, ipv Piet naar Klaas?

Zonder begin is er geen weg. En dus ook geen oplossing.

[...]

Hier hebben we niet veel meer aan.

[...]

Tja, je wilt iets complexer dan een hele zwik hernoemen naar iets met een makkelijk volgnummer. Dat kunnen de meeste tools niet en zal je het zelf moeten gaan scripten. Je komt namelijk al snel in de situatie waar je meerdere variabelen gaat gebruiken en dan ook nog eens afhankelijk van het eerste getal bepaalt hoever het tweede getal doorgaat.
Ik had gehoopt dat er een tooltje is die toevallig deze optie heeft: twee counters, waar 1 kan resetten na elke n nummers. Verder is de basic functionaliteit die in elke multirename tool zit meer dan voldoende.

Een ander oplossing voor mij zou zijn:

Ik begin met:

name 0001
name 0002
name 0003
etc.

En wil naar:

name 001 01
name 001 02
name 001 03
name 001 04

name 002 01
name 002 02
name 002 03
name 002 04
etc.

Of

name 001 A
name 001 B
name 001 C
name 001 D
etc.

[ Voor 11% gewijzigd door nielsgeode op 07-04-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nielsgeode schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:40:
[...]

Ik had gehoopt dat er een tooltje is die toevallig deze optie heeft: twee counters, waar 1 kan resetten na elke n nummers. Verder is de basic functionaliteit die in elke multirename tool zit meer dan voldoende.
Maar je gaf al aan dat n soms 4 is en soms wat anders. Dus het is allemaal wat complexer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet dus. Als een standaard tool al genoeg voor je zou zijn, had je al je oplossing gevonden. Heb je al eens verder gedacht om het niet in een enkele stap te doen, maar in 3 of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
downtime schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:42:
[...]

Maar je gaf al aan dat n soms 4 is en soms wat anders. Dus het is allemaal wat complexer.
Je zou het ook zonder input kunnen schrijven denk ik, dat je gewoon n in de script vastzet op 4 en dat als je een andere n wilt je eerst het script aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Hero of Time schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:43:
Hero of Time schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:43:
Owja, als je op een of andere manier in total commander elk n-th bestand kan selecteren ben je er. Handmatig is dat niet te doen.

Ik zal hier eens naar kijken als ik tijd heb: https://www.ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=48173

EDIT: Yes, het werkt! :) Wel moet ik bij een counter die na n rset ook n-stappen doen. Meestal is n niet zo groot, dus dat valt wel mee. Voor nu vind ik het prima, in de toekomst kan ik altijd nog gaan scripten.

[ Voor 11% gewijzigd door nielsgeode op 07-04-2019 15:51 ]

Pagina: 1