[Experia V10] Hoe kan ik internet afsluiten in de nacht?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.150 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcees
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-02 17:44
Mijn (eerste :) ) vraag
Kortgeleden ben ik overgestapt naar NLE en heb ik mijn Fritzbox ingeruild voor een Experia V10.
Daar had ik internet dicht gezet in de nachtelijke uren. Dat is een optie in de software van de Fritzbox.
Hoe kan ik dat bewerkstellingen?

Ik heb geen VOIP, alleen internet en TV. De TV gaat over de CAT5 kabel. Input was en is glas.

Bij de experiabox zit een ECO stand. Met de ECO stand kan ik de WiFi in de nacht dicht zetten.
Ik wil hetzelfde doen met de 4 poorten waar de CAD5 kabel in gaat. Dan ga ik alles (incl TV) over WiFi laten lopen.

Ik heb geprobeerd de experia box open te maken m te kijken of ik de CAT poorten eenvoudig kan onderbreken maar ik krijg het lastje niet open. Doel was om de vaste kabel niet actef te maken en dan zo met de ECO stand aan de slag te gaan.

Fritzbox terug zetten?

BTW De wifi is er sterk op vooruit gegaan.

Beste antwoord (via Kcees op 07-04-2019 18:17)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Gewoon een tijdschakelaar in het stopcontact :?

En heb je die Experia niet in bruikleen? Je kunt dan beter voor de RJ45 slotjes kopen. Bijvoorbeeld deze https://www.reichelt.nl/1...tml?&trstct=dnrtcl_ldsldr

[ Voor 82% gewijzigd door Steefph op 07-04-2019 11:11 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Steefph
  • Laatst online: 23-09 12:24

En heb je die Experia niet in bruikleen? Je kunt dan beter voor de RJ45 slotjes kopen. Bijvoorbeeld deze https://www.reichelt.nl/1...tml?&trstct=dnrtcl_ldsldr

[ Voor 82% gewijzigd door Steefph op 07-04-2019 11:11 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
Kcees schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:59:

Bij de experiabox zit een ECO stand. Met de ECO stand kan ik de WiFi in de nacht dicht zetten.
Ik wil hetzelfde doen met de 4 poorten waar de CAD5 kabel in gaat. Dan ga ik alles (incl TV) over WiFi laten lopen.
Dan ben je er toch? Gewoon alle netwerkpoorten een beetje kit in en je kunt er geen kabel meer op aansluiten, Hoef je je experiabox niet eens voor open te meken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je krijgt de router in bruikleen, openmaken of poorten dichtkitten kan je een leuke verrassing opleveren als je hem later weer inlevert :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Speedy-Andre schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:08:
Je krijgt de router in bruikleen, openmaken of poorten dichtkitten kan je een leuke verrassing opleveren als je hem later weer inlevert :)
Gezien het aantal experia's die bij ons bij de kringloop binnenkomt heeft dat inleveren geen prioriteit (inname is ook alleen een kostenpost, dus waarom zouden ze hem terug willen hebben?)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je hebt er toch voor getekend?
Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat, ik heb ooit wel de spullen teruggestuurd toen ik adsl weg deed.
Een kabelmodem idem, maar dat is wel lang geleden (2004).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Kcees
Wat is er mis precies mis met het gewoon niet gebruiken van de poorten? Waarom moeten die perse "afgesloten" worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09

lier

MikroTik nerd

Kan je uitleggen waarom je dit wil? Wat wil je precies bereiken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Speedy-Andre schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:14:
Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat, ik heb ooit wel de spullen teruggestuurd toen ik adsl weg deed.
ik ook, 'vroeger' idd. Als je tegenwoordig van provider wisselt vraagt je vorige echt niet meer om alles terug te sturen. Ook als je klaagt dat je modem/router slecht is krijg je een nieuwe opgestuurd en hoeft de oude niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tens Heel verstandig advies vind ik het niet. Tot nog toe heb ik ook alles gewoon terug moeten sturen na een wissel.
Waarom zou je kit gebruiken.? Wat is er mis met een stukje tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Verwijderd schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:36:
@Tens Heel verstandig advies vind ik het niet. Tot nog toe heb ik ook alles gewoon terug moeten sturen na een wissel.
Waarom zou je kit gebruiken.? Wat is er mis met een stukje tape?
dan kunnen kwaadwillenden nog steeds stiekum het netwerk gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kwaadwillenden?

Wat voor een kwaadwillenden? Heeft de TS kwaadwillenden in z'n buurt dan? ;)

... of je trekt de steker er uit... :+

Als de TS nou ff aangeeft wat hij/zij precies wil bereiken, dan is wellicht een concreet antwoord ook makkelijker te geven.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tens schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:37:
[...]

dan kunnen kwaadwillenden nog steeds stiekum het netwerk gebruiken O-)
Tja, dat kan met kit erin ook, het kost alleen wat meer moeite.

Als het gaat om kwaadwillenden die erbij willen kunnen komen dan zou ik hem simpelweg prominent in de kamer zetten met de cat5-uitgangen in het zicht.
Dan is het gelijk te zien als er iets op aangesloten wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 19:19
Houten kastje eromheen timmeren met een slot en klaar simpeler kan niet toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Tens schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:10:
[...]

Gezien het aantal experia's die bij ons bij de kringloop binnenkomt heeft dat inleveren geen prioriteit (inname is ook alleen een kostenpost, dus waarom zouden ze hem terug willen hebben?)
Dat gaat puur over inleveren aan het einde. Mocht er een monteur langs moeten komen en die ziet dat je poorten dichtgekit zijn of het ding opgebroken is, gok ik dat je toch ineens mag gaan betalen voor vervanging van dat ding. Ik zou er niet aan gaan rommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Ben ik de enige bij wie het trol-alert afging?

Weekend/nieuwe user/ meteen uitgelogd na de vraagstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcees
Verwijderd schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:18:
@Kcees
Wat is er mis precies mis met het gewoon niet gebruiken van de poorten? Waarom moeten die perse "afgesloten" worden?
sorry, lang verhaal. beschouw het als een gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcees
Steefph schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:03:

bedankt, ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:52
[...]
Je kunt ze milieuvriendelijk netjes recyclen, pakket gratis opsturen naar kpn recycle:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Kcees schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:17:
[...]

sorry, lang verhaal. beschouw het als een gegeven.
Misschien heel dom, maar ik haal hieruit dat er wel eens mensen in de ruimte komen die willen internetten als dat niet de bedoeling is. En als WIFI uitstaat, gaan ze zelf wat inpluggen. Dus moeten de RJ45 slots dicht.

Weet je dat bij de meeste kringloop zaken stapels Experia boxen en aanverwante zaken liggen? Als ik jou puberzoon ben die niet mag internetten, koop ik voor een paar euro zelf een Experia box, en plug die in op het moment dat ik internet wil.

Als je de boel wil beveiligen, moet volgens mij de router achter slot en grendel (fysiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat is nu eigenlijk de reden dat je het 's nachts wilt blokkeren, en voor wie? Heb je soms kinderen die tijdens bedtijd in de nacht nog gamen?

Spreek ze dan daar op aan :).
Er zijn ook een hoop sociale oplossingen zonder je Experiabox te modden/mollen te beveiligen. ;)

Dat slot is wel leuk, maar die sleutel lijkt mij niet uniek. Voor hetzelfde aanschafbedrag kan iemand de LAN-poortjes unlocken. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door AW_Bos op 08-04-2019 09:10 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:40
[...]

Ze vinden het zelf anders wel belangrijk:
Hardware terugsturen
Vergeet je niet om je modem, je tv-ontvanger(s) (indien van toepassing) en adapter terug te sturen? Deze heb je namelijk in bruikleen gekregen. Je kunt dit binnen 21 dagen ongefrankeerd terugsturen. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld de doos gebruiken waarin je de apparatuur hebt ontvangen. Je kunt alles retour sturen naar:

Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Wees op tijd, anders moeten we €75,00 voor het modem en €151,00 per tv-ontvanger bij je in rekening brengen.
De Experiabox wordt overigens door veel (KPN) providers uitgedeeld. Ik weet niet hoe andere providers hiermee omgaan, dit is specifiek de mail van NLEx die ik vorige week ontving.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:05:
Wat is nu eigenlijk de reden dat je het 's nachts wilt blokkeren, en voor wie? Heb je soms kinderen die tijdens bedtijd in de nacht nog gamen?
Het zal wellicht zo z'n redenen hebben maar ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.
In geval van kinderen is het een kwestie van opvoeden en zeker niet een kwestie van stekker eruit (boel uitschakelen) daarmee verleg je het probleem alleen maar.
Er zijn mensen (luie varkens) die het overigens doen, alsof kinderen opvoeden een kwestie is van achteroverleunen 8)7 |:(
Bij KPN is het niet veel anders.

Geachte heer, mevrouw,

U hebt uw abonnement bij KPN opgezegd. Wij verzoeken u om de oude Experia Box, HD tv-ontvanger(s) die
u in bruikleen hebt gekregen, binnen 2 weken na beëindiging van uw abonnement aan ons terug te sturen.

Duurzaamheid
KPN heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Ons doel is om in 2025 voor nagenoeg 100%
herbruikbare materialen te gebruiken zodat we geen afval meer produceren. U helpt ons daarbij door de
bruikleen apparatuur naar ons terug te sturen.

Apparatuur gratis terugsturen
- Plaats de apparatuur en de stroomadapter(s) in de meegeleverde retourdoos. Hier mogen ook de
bijbehorende aansluitmaterialen, kabels en andere accessoires bij.
- Bolg de instructie verder zoals die op de retourdoos staat.
- Sluit de retourdoos met tape en plak de adressticker op de retourdoor.
- Geef de retourdoos af bij een Pakketpunt van PostNL en vraag een verzendbewijs. U betaalt geen
verzendkosten. Bewaar uw verzendbewijs.

Binnen 2 weken terugsturen
Binnen 2 weken na dagtekening van deze brief ontvangen wij graag de apparatuur. Bedankt voor uw
medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:55:

Bij KPN is het niet veel anders.

Geachte heer, mevrouw,

U hebt uw abonnement bij KPN opgezegd. Wij verzoeken u om de oude Experia Box, HD tv-ontvanger(s) die
u in bruikleen hebt gekregen, binnen 2 weken na beëindiging van uw abonnement aan ons terug te sturen.

Duurzaamheid
KPN heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Ons doel is om in 2025 voor nagenoeg 100%
herbruikbare materialen te gebruiken zodat we geen afval meer produceren. U helpt ons daarbij door de
bruikleen apparatuur naar ons terug te sturen.

Apparatuur gratis terugsturen
- Plaats de apparatuur en de stroomadapter(s) in de meegeleverde retourdoos. Hier mogen ook de
- Bolg de instructie verder zoals die op de retourdoos staat.
- Sluit de retourdoos met tape en plak de adressticker op de retourdoor.
- Geef de retourdoos af bij een Pakketpunt van PostNL en vraag een verzendbewijs. U betaalt geen
verzendkosten. Bewaar uw verzendbewijs.

Binnen 2 weken terugsturen
Binnen 2 weken na dagtekening van deze brief ontvangen wij graag de apparatuur. Bedankt voor uw
medewerking.
Bij KPN lijkt het dan meer optioneel te zijn, zal eens contact opnemen of ze ook de bij ons ingeleverde spullen terug willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tens schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:04:
[...]

Bij KPN lijkt het dan meer optioneel te zijn, zal eens contact opnemen of ze ook de bij ons ingeleverde spullen terug willen hebben.
Toch is het niet zo.
Zelf ook contact gehad met KPN aangezien ze boven in de brief toch wel enigszins dreigend over komen alsof je een brief van een incassobureau/deurwaarder krijgt en daarna wordt het plots vriendelijker en lijkt het alsof je de keus hebt om de ExperiaBox wel of juist niet te retourneren.

Maar het is zekers niet optioneel, de medewerkers die ik sprak hadden het over onderstaand artikel;

21.2 Gehuurde of geleende apparatuur teruggeven bij beëindiging van uw abonnement
Is uw overeenkomst beëindigd? Dan moet u de gehuurde of geleende apparaten binnen een maand onbeschadigd aan ons teruggeven. Hoe u apparatuur terugstuurt, vindt u op de website. Doet u dit niet, dan kunnen we u de maandelijkse huurkosten in rekening brengen totdat u de apparatuur alsnog hebt teruggestuurd. Hebt u de apparaten 3 maanden na beëindiging van de overeenkomst nog steeds niet teruggestuurd? Dan kunnen we de vervangingswaarde in rekening brengen.

Als we u apparaten geven, kunnen we een waarborgsom vragen. Hebben we de apparaten na het einde van uw overeenkomst onbeschadigd teruggekregen? Dan storten we de door u betaalde waarborgsom terug. Rente over de waarborgsom vergoeden we alleen als we de waarborgsom langer dan een jaar hebben. We vergoeden dan op jaarbasis een rente die gelijk is aan de wettelijke rente, verminderd met 3%.

Bron: Algemene Voorwaarden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:14:
Je hebt gelijk, maar uit de praktijk kan ik je vertellen dat ze er niet echt op letten. Ik heb momenteel nog een V8 in de kast liggen als 'reserve' omdat ik graag een V10 wilde. Niets over de V8 gehoord. Ook heb ik 'vroeger ' een oude TV-ontvanger (zo'n echt oude met harde schijf) aan een vriend van me gegeven die een extra ontvanger wilde hebben. Ik heb er wel bijgezegd dat als KPN dat ding terugwilde hij hem uiteraard weer moest teruggeven. Ook nooit iets over gehoord.

En ik heb een andere Experiabox uiteindelijk maar weggegooid omdat die ZO lang in de kast lag (was nog pre-V8). Ook nooit iets over gehoord.

Edit: ah, leuk artikel hierboven. Ziggo stuurde altijd gewoon netjes een brief en een doos met het verzoek alles daarin te stoppen... blijkbaar moet je dat bij KPN zelf regelen. Ik vermoed ook dat ze er daarom niet zo hard achteraan gaan. Ik weet niet of ze momenteel reminders sturen met brieven, maar ik heb ze iig nooit gehad.

Beetje overbodige post gezien de reactie van @Verwijderd. Reactie over het hoofd gezien. Excuses.

[ Voor 18% gewijzigd door Korvaag op 08-04-2019 10:49 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tijden veranderen, het recycle argument van bijv. Kpn zal nog niet zo lang bestaan denk ik.
Ik meldde het maar even voordat mensen gaan denken dat je alles kan doen met de spullen van een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:40:
Tijden veranderen, het recycle argument van bijv. Kpn zal nog niet zo lang bestaan denk ik.
Ik meldde het maar even voordat mensen gaan denken dat je alles kan doen met de spullen van een provider.
Nee dat zou goed kunnen hoor... ik zou een apparaat ook niet zo snel beschadigen, maar als KPN er zelf niet actief om vraagt maak ik er graag andere mensen mee blij.

Ik weet dat je akkoord gaat met voorwaarden, maar als je 5 jaar zo'n abonnement hebt gehad zou ik het ook niet meer dan normaal vinden dat KPN je bij opzeggen nog even wijst op de verplichtingen die daarbij horen. Ik ga bij opzeggen niet voorwaarden van 5 jaar geleden doorspitten om te kijken of daar nog wat in stond en ik denk ook niet dat je dat kan verwachten van een consument.

Maar.. misschien doen ze dat nu ook wel hoor (reminder/verzoek), dat weet ik niet precies.

Edit: ah dat doen ze nu dus wel
We sturen enkele werkdagen voordat we het signaal stopzetten de retourdoos en een brief met instructie voor het terugsturen. In zijn algemeen zetten we het signaal een maand nadat je de opzegging hebt doorgegeven stop.
Bron: FAQ/Site: https://www.kpn.com/faq/15196

Ik zie net dat ik de reactie van @Verwijderd helemaal gemist heb. Daar staat de retourdoos etc. ook al in. Beetje overbodige posts dus. Excuses.

[ Voor 21% gewijzigd door Korvaag op 08-04-2019 10:48 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:55:
[...]
Dat is wel een verschil, bij NLEx kreeg ik geen retourdoos. Ik heb alles in de doos van Online.nl gepropt en opgestuurd. Sowieso kon ik niets met de spullen, en ik vind het een goed idee dat het of goed opgeruimd wordt of weer wordt ingezet.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het probleem van de TS is inmiddels opgelost en de hele 'inlever-discussie' is een beetje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
franssnarf schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:55:
Houten kastje eromheen timmeren met een slot en klaar simpeler kan niet toch
Goed voor je Wifi bereik ook 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 19:19
DonJunior schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:34:
[...]

Goed voor je Wifi bereik ook 8)7
Een beetje hout is niet zo erg voor je wifi signaal pas als ie het van ijzer maakt wordt het wat anders. Of hij moet super dik hout gebruiken dan is het ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
Het zal nooit bevordelijk zijn in ieder geval..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:17
hoi,

Er wordt aangegeven dat de RJ45-slotjes het beste antwoord is. Alleen ik ben nu benieuwd naar de oplossing voor de TV via WiFi.
Ik heb geen VOIP, alleen internet en TV. De TV gaat over de CAT5 kabel. Input was en is glas.
en
Nu ben ik wel benieuwd naar de oplossing die je daarvoor bedenkt / bedacht hebt. Het settopkastje van KPN heeft bij mij weten geen WiFi alleen maar CAT. Via een extra Wifi-extender? Gaat dat goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

RonnieKo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:32:
hoi,

Er wordt aangegeven dat de RJ45-slotjes het beste antwoord is. Alleen ik ben nu benieuwd naar de oplossing voor de TV via WiFi.

[...]

en

[...]

Nu ben ik wel benieuwd naar de oplossing die je daarvoor bedenkt / bedacht hebt. Het settopkastje van KPN heeft bij mij weten geen WiFi alleen maar CAT. Via een extra Wifi-extender? Gaat dat goed werken?
Live TV over WiFi gaat het nooit worden, je zit met multicast en UDP verkeer wat je never nooit stabiel krijgt. Verder is dit een oud topic welke nu dicht gaat :)

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.