Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Reconnecting Google Home met Honeywell Evohome

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Het laatste half jaar had ik zonder problemen mijn Honeywell Evohome verbonden met Google Home, waardoor de verschillende kamers (met zonethermostaten) in elke corresponderende ruimte verscheen in Google's Home app.

Met het installeren van een mesh netwerk moest ik mijn Ziggo Connectbox laten omzetten naar IPv4 en alle apparaten in huis opnieuw met het netwerk, mijn Homey en Google Home verbinden.

Voor alle apparaten ging dat prima en verschenen de producten van Nest, Philips Hue en de verschillende Google producten als de Home speaker, de mini's en de Chromecast.

De verschillende thermostaten van Honeywell verschenen wel in het overzicht van ruimtes, maar waren niet meer te benaderen. Ik heb toen in Google Home de service van Honeywell Total Connect Comfort Intl ontkoppeld om deze opnieuw te verbinden met mijn account. Het ontkoppelen ging prima.

Ontkoppeld

Met het ontkoppelen verdwenen inderdaad alle thermostaten uit het overzicht.

Bij het opnieuw koppelen worden alle stappen goed doorlopen, maar ontstaat kennelijk ergens aan het einde een storing waardoor de thermostaten niet verschijnen om aan de verschillende ruimtes te koppelen.

Total

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iNT4a4m6MCJsNHOaKphDLXby/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ypqYGTgdZR48ZpjQ6ith3enE/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EasoY96ZgsvPdKeVC25W3OYz/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/04eXVUOrdznKHxHTuUFZZjgb/thumb.jpg

Het verbinden met de service van Honeywell lijkt niet het probleem te zijn, maar ergens is het proces corrupt en volgt er geen toewijzing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r7SvFm6BuQmQ7vpeQfX5Yi2L/thumb.jpg

Ik heb de stappen een paar keer doorlopen, maar zonder resultaat. Ik heb daarna zowel mijn thermostaat als mijn account bij Honeywell verwijderd en mijn hele huis verwijderd in Google Home. Aansluitend heb ik een nieuw account gemaakt bij Honeywell en mijn thermostaat weer aan mijn account gekoppeld en een nieuw huis ingericht in Google Home. Geen succes. Met het verbinden wordt wel aangegeven dat de ruimtes al bestaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FynTqwo03hkryUiD9SPDVn6T/thumb.jpg

Mijn thermostaat wordt wel zonder problemen gezien in de app van Honeywell en door Homey. De andere apparaten in Google Home leveren geen problemen op. Wat wel opmerkelijk is, is dat in het proces van koppelen het volgende wordt gezegd:

"To pair your thermostat with 3rd party, go to your account settings at the Total Connect Comfort website.

www.TotalConnectComfort.com

Navigate to My Account > Subscribed Applications and "Unsubscribe" from that partner."

Deze optie heb ik niet in mijn account, hoewel ik me afvraag of dat daadwerkelijk het probleem is. (gebruikersdata weggehaald)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mPA2EC40GxhrBE8Nj8q5qCv8/thumb.png

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hier een oplossing voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Westerterp op 07-04-2019 09:49 ]

• MelchiorNL
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-04-2019
Ik heb sinds woensdag geen verbinding meer met de Google Home naar de Honeywell connect. Heb sinds vrijdag net als hierboven ook paar maal Honeywell gereset en krijg wel een koppeling mogelijkheid, maar daarbij de thermostaat niet meer in het overzicht. Heb het idee dat er ergens een verbinding tussen beide partijen niet meer goed functioneert. Wil maandag hiervoor al gaan bellen met Honeywell.

• marqati
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03-2023
Ook ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem, maar helaas ook nog geen oplossing gevonden...

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-07 13:44
Hier ook het zelfde probleem en ben blij dat we de eerste zomerse dag achter de rug hebben.
En als het fris wordt dan maar de honeywell app gebruiken.
Maar hoop toch dat dit snel opgelost word.

• Ryme
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-10 16:54
Ik heb zelf het probleem ook, heel vervelend maar ben wel blij dat ik niet de enige ben zo te lezen. Ik heb precies het zelfde probleem en dezelfde stappen gevolgd behalve dan een nieuw account aanmaken. Overigens heb ik een mail verstuurd naar Honeywell zelf met het probleem en hoop ik daar snel meer van te horen.

• MelchiorNL
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-04-2019
Gebeld met Honeywell, is bekend daar en zoeken naar een oplossing.

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-07 13:44
Gelukkig, probleem is opgelost en bij mij werkt het weer.

• marqati
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03-2023
Ook bij mij is het probleem opgelost. Alles werkt weer.

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:15
Hebben jullie meer informatie over hoe het probleem is opgelost?

Bij mij werkt het namelijk nog steeds niet :-(

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen. Laatste reactie in de mailtrail met Honeywell was als volgt:

Geachte heer Westerterp,

Dank u voor het contacteren van de Resideo, de fabrikanten van Honeywell Home-producten, Infolijn. Het referentienummer van deze melding is 04034911.

Hoewel we nog geen officiële melding hebben gehad van onze second level ondersteuning, hebben we gemerkt dat het koppelen van een TCC account aan Google Home weer lijkt te werken.
We hebben het getest en feedback gekregen van andere gebruikers dat het weer werkt.

We verzoeken u dus vriendelijk om het maken van de koppeling nogmaals te proberen.

Met vriendelijke groet,
Samed Albayrak

Consumer Channel
Resideo
De Entrée 258
1101 EE Amsterdam

Tel.: +31 (0)20 5656 392
Email: consumentenservice@honeywellhome.com
WWW: www.kijkvoelbeleef.nl

Nog even uit mijn post op het Google Help forum:

My problems have been fixed eventually.

If I recall correctly I took the following actions, not necessarily in that order:
  • I deleted my account with Honeywell.
  • I deleted the Honeywell Total Comfort app from my phone.
  • I deleted Honeywell from the connected accounts in Google
  • I wiped the cache memory of my Google Home app
  • I resubscribed with the same details with Honeywell.
  • I reinstalled the Honeywell app.
  • I reconnected Honeywell to Google.
  • I readded the thermostats to the dedicated areas in Google Home.
It works again. Last message I got from Honeywell is that they did something to make it possible to reconnect a TCC account to Google.

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:15
Ik heb exact jouw stappenplan doorgelopen en heb het zo weer aan de praat gekregen.

Dank!

• Appelstrop
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Oude discussie, maar ik zat alsnog met hetzelfde probleem.

Bij mij was het voldoende om het Honeywell account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Alle instellingen (schema's etc.) blijven bewaard.

Daarna kon ik de service weer verbinden in Google, waarbij ook alle zones werden gevonden (hetgeen voorheen niet zo was, zodat ik opnieuw wilde verbinden, wat dus in eerste instantie niet lukte).

• Svanreisen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik krijg het ook nog niet aan de praat. Ik heb een ttc account aangemaakt volgens de instructies op de intl site van ttc. Maar als ik in Google home de intl connector van ttc kies dan komt hij met een inlogscherm van de us site. En daar heb ik nog geen account.

Op de ttc intl site kan je alleen landen rond de usa kiezen, geen nl. Dus je adres kan je dan eigenlijk niet vastleggen, want hij stelt land en state verplicht, en die zijn ook nog eens gekoppeld aan de postcode. Dus dan kan je alleen een fake adres invoeren als je
Een account op de us site moet maken.

Is dat wat je moet doen om het aan de praat te krijgen?
Pagina: 1