Toon posts:

PC-DVD flashen (voor de freaks)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er lef en wil mij helpen! GRIN
Kwa lef valt het mee hoor, maar het volgende: In een vlaag van gefrustreerde verstandsverbijstering heb ik de bios van mn Creative PC-DVD 12x (1243e) geflashed met een bios van 1241e. Jaja, lach maar. Hij doet het dus niet meer ;)
Nu kan ik met het programmaatje dat ik gebruikt heb ook de bios naar file lezen: Wie heeft de 1243e en wil zijn bios lezen en naar mij sturen!? progje
Mocht er een onverlaat zijn *D : booten met diskette en dan mtkflash r x /a0 /b whatever.bin
En dan het bin bestandje sturen naar [url="mailto: lmbattea@hotmail.com""]MIJ!!![/url]

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik lach alvast... :)
Sorry, kan je niet helpen, wel aan de bios van een 5x Creative DVD, maar da's vast niet de bedoeling. *grin*

Verwijderd

Das balen, is er nergens een andere bios te vinden????

Heb je hier wat aan?
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=bios+dvd+creative+1243e

Verwijderd

Topicstarter
wel lachen hoor, een of andere beunhaas op het officiële forum van Creative had het een keer gedaan en dat werkte bij hem... en tegen beter weten in heb ik het ook maar gedaan - je moet wat als die blijft hangen vlak voordat Del wordt gefried in The Green Mile >:)

Verwijderd

Creative heeft t nooit zo op zelf maken en koopt altijd dingen van 'n ander zo is die 1243e eigenlijk een Liton it LTD-122 firmware op:

http://www.liteonit.com.tw/dvddrv/D122IL5Z.zip

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
mktflash is sowieso al niet het gezondste flash progje te noemen..........heb er maanden over gedaan om mijn dvd te flashen, wat dus wel een 1241E is :)

maarre je hebt neem ik aan HIER al eens gekeken????? volges mij staat daar die bin file waar jij naar op zoek bent wel op hoor :?

edit: charles was eerder met dezelfde link

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Is er echt niemand die die van hem ff in gaat lezen en opsturen voor Orcane :? *D ?
Iedereen meteen weer een zoekmachien in (hint richting Orcane???).

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:05
Ik lees hier nu al enkele verschillende oplossingen ... Dus ik begrijp de laatste opmerking niet :?

-

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor bovenstaande link, maar probleem is: progje kijkt met wat voor dvd hij te maken heeft, en vindt een 1241e....! dus het moet echt handmatig gebeuren ben ik bang... maar als iemand een link weet...

Verwijderd

Topicstarter
is er dan een manier om de bios te 'resetten', zodat ie niet denkt dat het een 1241e is...?
ik heb inmiddels echt het volledige internet op alfabet nagezocht, maar het is echt dikke mik :'(
bloeddoorlopen ogen enzow...

• Noedelsupke
boeit t dat ie zegt dat t een 1241 is??? moet je toch gewoon de 1243 erover kunnen flashen???? of doet ie dat gewoon niet.........nou zoals ik al zei er zitten flinke bugs in die flashtool he.....

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
[b]of doet ie dat gewoon niet.........
nope.... inderdaad, dikke zucht

• Noedelsupke
oke heb ff de topic opgezocht die ik geopend had over mn flash probleem.......hier zie je alle bugs van die flashtool, maar is niet echt jou probleem want het flashen is je wel gelukt, alleen de verkeerde :(
dit is dus die topic: [topic=170105]

sorry dan kan ik je ook niet verder helpen...

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
tnx anyway...

Verwijderd

Klopt het is gewoon een Lite-On (eindelijk een goeie keus van Creative !)
Maar: heeft iemand al geprobeerd de Liteon firmware op de Creative te Flashen. Ik durf het niet. Heb zelf een Lite-On 122, maar mijn Pa dus de Creative 1243E (eigenlijk dezelfde drive dus). Volgens mij is de Creative Firmware nogal oudbakken en heeft Lite-on een versere versie.

Overigens: de bijgelverde WinDVD crashed ibj het afspelen van DVD's. Het intro speelt nog, maar het menu komt nooit op. PowerDVD doet het overigens wel goed, maar toch....ach ja Creative he ;) !
Op woensdag 25 juli 2001 19:02 schreef Yarvieh het volgende:
Creative heeft t nooit zo op zelf maken en koopt altijd dingen van 'n ander zo is die 1243e eigenlijk een Liton it LTD-122 firmware op:

http://www.liteonit.com.tw/dvddrv/D122IL5Z.zip
Pagina: 1