Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-07 11:22
Goedemorgen allen,

Deze week was ik aan het kijken naar het spel Anno 1800, lijkt mij een leuk spel om te spelen als hedendaagse vervanger voor Simcity.

Nu is het geval dat ik momenteel met een computer werk waarvan de specificaties niet overeenkomen met de system reqs. Vooral het video geheugen is een issue, gevraagd wordt minimaal 512mb, ik schijn 128mb te hebben volgens zo'n programma wat je systeem checkt op geschiktheid voor dit spel.

Mijn pc:
- Windows 10 pro
- Processor i5 7600 @3.50 GHz
- Moederbord ASRock H110M-STX
- Grafisch Intel HD Graphics 630 (ASRock)
- Opslag Samsung SSD 960 EVO 250GB
- RAM 16.0 GB Dual Kanaal @1199 MHz (16-16-16-39)

Specs pc uitgelezen met Speccy

Heeft het echt geen zin om dit spel te kopen of zou het kunnen maar loopt het dan niet helemaal soepeltjes?

Zou dit graag willen weten, alvast bedankt voor eventuele moeite om mij te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 13:12

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Misschien als je alles op de allerlaagste kwaliteit speelt zal de game draaien, maar nee, gamen zal niet lukken.

Anno is grafisch gezien een vrije zware game. Met een simpele pc zoals deze gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07 14:31
Je kan steeds gebruik maken van deze site. Die zal aangeven als je het kan spelen en als je het niet kan spelen kan je ook zien welke hardware er moet geupgrade worden om te spelen.

https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:35
Kun je in het bios niet meer geheugen aan de grafische chip toewijzen? Heb je iig wat meer oempf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07 18:30
> naar subforum SPV :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-07 11:22
Video geheugen heb ik idd verhoogd, in de bios naar 1024 Mb, tijdens testen blijft hij melden dat er slechts 128 Mb geheugen beschikbaar is.

Ik laat dit spel varen en ga mij bezinnen op een ander spel.

Thnx zover!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-07 11:13
Zoals al benoemd, als je het voor elkaar krijgt, zal het misschien werken, maar het zal geen leuke ervaring geven.

Vaak slaan die eisen ook helemaal nergens op. Bij sommige spellen draait het prima op minimale eisen, bij sommige spellen draait het voor geen meter op minimale eisen.
Maar in de meeste gevallen, het start op, en je kan het strikt gezien spelen, maar je zal dan uitkomen op een paar fps. Niet speelbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:51
Je kan natuurlijk een oudere versie van anno proberen(als je die niet al gespeeld hebt).

Als anno 1800 je namelijk aanspreekt doet de rest van de serie dat ook wel. (1602,1503,1701,1404).

1404 is ook nog behoorlijk zwaar, maar vanaf 1701 en eerder lukt het wel denk ik.
Pagina: 1