Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Een aantal jaar geleden heb ik voor mijn ouders een tablet gekozen met een simkaart en ze whatsappen er dagelijks mee, via wifi. Nu is, wegens langdurige inactiviteit, hun telefoonnummer opgeheven. Dat is waarschijnlijk al een tijdje geleden, maar de whatsapp werkt nog prima.

Nu heb ik begrepen dat telefoonnummers gerecycled worden en hun oude nummer uiteindelijk ook bij iemand anders terecht komt. Wat gebeurt er op dat moment met hun whatsapp??

Groetjes,
Sandra
...

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Whatsapp stopt met werken zodra iemand anders dat nummer registreert.

Advies > contact opnemen met provider of je deze nog kan activeren, kan dit niet, gelijk maar veranderen van simkaart en zorgen dat ie niet meer verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De chats staan op je smartphone (of tablet in dit geval). Je kunt ze ook back-uppen, maar dit is naar iCloud (in het geval van iOS) of google drive (in het geval van Android. Ik hoop dat je er zelf voor gezorgd hebt, dat ongeautoriseerde personen niet zo maar toegang krijgen tot iCloud/google drive.

Overigens hoef je geen simkaart-slot te hebben om WhatsApp te gebruiken. Je moet alleen een verificatie-smsje kunnen ontvangen, om te voorkomen dat iedereen op de gok nummers kan toevoegen aan WhatsApp en gesprekken kan overnemen. Dat kan gewoon op een dumbphone of smartphone.

[ Voor 31% gewijzigd door hoi1234 op 06-04-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:23:
Nu heb ik begrepen dat telefoonnummers gerecycled worden en hun oude nummer uiteindelijk ook bij iemand anders terecht komt.
Klopt. Even uit mijn hoofd is de termijn hiervoor 6 maanden.
Wat gebeurt er op dat moment met hun whatsapp??
Hun Whatsapp Account wordt dan verwijderd en ze kunnen er vervolgens niet meer bij. Je kan dus kijken of je het nummer nog kan krijgen via je oude provider, mocht dat niet lukken. Dan is het raadzaam een nieuwe simkaart te kopen en het Whatsapp account over te zetten op het nieuwe nummer.
hoi1234 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:49:
De chats staan op je smartphone (of tablet in dit geval). Je kunt ze ook back-uppen, maar dit is naar iCloud (in het geval van iOS) of google drive (in het geval van Android.
Dat klopt. Maar op het moment dat iemand anders het huidige nummer gaat gebruiken zijn die backups ook waardeloos. Je kan die namelijk alleen gebruiken met het nummer waarmee Whatsapp is geactiveerd.
Ik hoop dat je er zelf voor gezorgd hebt, dat ongeautoriseerde personen niet zo maar toegang krijgen tot iCloud/google drive.
Wat heeft dit ermee te maken?
Overigens hoef je geen simkaart-slot te hebben om WhatsApp te gebruiken. Je moet alleen een verificatie-smsje kunnen ontvangen
Daar gaat het nu dus precies mis. Het nummer wat ze nu gebruiken is niet langer in hun bezit.