Toon posts:

HDD detectie: Maxtor Millennium ipv Maxtor 91301U3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vanavond m'n pctje opstarten...
krijg ik de melding Primairy Harddisk Fail.

dus ik kijke bij de HD detectie, normaalgesproken staat er dit:
Detecting Primairy Master... Maxtor 91301U3
Detecting Primairy Slave ... Maxtor 91303D6
Detecting Secondary Master... HP CDWriter...
Detecting Secondary slave ... LTN483L
maar nu stond er dus:
Detecting Primairy Master... Maxtor Millennium :?
Detecting Primairy Slave ... Maxtor 91303D6
Detecting Secondary Master... HP CDWriter...
Detecting Secondary slave ... LTN483L
In de bios detecteerde hij em ook niet opnieuw, en toen ik m'n Pc fysiek UIT en weer AAN schakelde deedie het wel weer goed :?

iemand enig id wat dit voor probleem is

ik heb ook al op de Maxtor site gekeken maar daar kon ik nix vinden...

't werkt nu allemaal dus wel weer, maar ik wil dus gwoon even weten of iemand anders hier ook last van heeft/of iemand een reden kan geven waarom dit is gebeurd...

thnx, bvd dave (c8þ

(dit is geen grap, mocht iemand dat denken)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14
een late millenium bug :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het blijft moeilijk
matrox - maxtor

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Maxtor Millennium G200 20 GB? 8-)

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
ja heb je toevallig geen matrox millenium :?

Verwijderd

Topicstarter
kijk, nu gaan mensen denken dat ik niet kan typen ofzo...

ik heb in m'n systeem wel een Matrox G400 zitten...

maar bij de HD-detectie kwam te staan:
MAXTOR MILLENNIUM

DUS IK KAN WEL TYPEN EN BEN NIET IN DE WAR MET MATROX

nu duidelijk....

• rb338
Op woensdag 25 juli 2001 19:16 schreef MPdave het volgende:
kijk, nu gaan mensen denken dat ik niet kan typen ofzo...

ik heb in m'n systeem wel een Matrox G400 zitten...

maar bij de HD-detectie kwam te staan:
MAXTOR MILLENNIUM

DUS IK KAN WEL TYPEN EN BEN NIET IN DE WAR MET MATROX

nu duidelijk....
Oftewel: je systeem zegt dat je Maxtor schijf een Maxtor Millennium is? Lijkt me stug dat ie je videokaart verwart met je HD omdat de merknamen op elkaar lijken...

Ik kan er nix anders van zeggen als dat het gewoon onzin is ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou, dan heb ik nix anders te zeggen dan dat jij gewoon verder gaat met je leven, en jou onzin hier niet meer post....

is't niet duidelijk:
dit is geen grap, hij detecteert em nu wel goed, ik wil alleen weten of dit probleem al eerder is voorgekomen of dat iemand een reden ervoor heeft....

[edit]
en ik heb Maxtor er ook al een mailtje over gestuurd...
[edit]

• rb338
Op woensdag 25 juli 2001 19:21 schreef MPdave het volgende:
nou, dan heb ik nix anders te zeggen dan dat jij gewoon verder gaat met je leven, en jou onzin hier niet meer post....

is't niet duidelijk:
dit is geen grap, hij detecteert em nu wel goed, ik wil alleen weten of dit probleem al eerder is voorgekomen of dat iemand een reden ervoor heeft....
Ik was niet gestopt met mijn leven ofzo hoor :)

En mijn post was ook niet bedoeld als flame ofzo (al lijtk het erop dat jij het wel zo opvat...) maar wat ik wil zeggen is dat het echt heel erg onwaarschijnlijk is dat dat er echt stond.

Blijkbaar is er niemand met het zelfde probleem en ik heb ook nog niemand met een reden gezien. De enige logische reden die ik kan bedenken is dat jij iets door elkaar hebt gelezen ofzo. Dit is dus nogmaals geen flame, ik heb zelf ook wel eens zoiets.

Maarja aangezien je er nu geen last meer van hebt snap ik ook niet waar het nu over gaat ;)

Verwijderd

Dan zou ik maar eens over een nieuwe harde schijf na gaan denken. De mijne deed hetzelfde. Daarna deed ie het een tijdje, toen gaf ie aan dat ie opeens 90GB was (t was een 2,5GB schijfje)(de bios kan maar 33.8GB aan) En 2 weken later wassie dood.

• rb338
Op woensdag 25 juli 2001 19:29 schreef cmdr_sm het volgende:
Dan zou ik maar eens over een nieuwe harde schijf na gaan denken. De mijne deed hetzelfde. Daarna deed ie het een tijdje, toen gaf ie aan dat ie opeens 90GB was (t was een 2,5GB schijfje)(de bios kan maar 33.8GB aan) En 2 weken later wassie dood.
Als er bij jou ook Maxtor Millennium kwam staan neem ik al mijn woorden terug :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 19:29 schreef cmdr_sm het volgende:
nou, d'r zit nog garantie op(eind 1999 gekocht)... dus das het probleem niet... ik ga wel ffies me data back-uppen
en ik wacht ook de reply van maxtor nog ff af

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Ik heb ooit een Fujitsu 3.2 Gb gehad, die een beetje gaar was. Daar waren ook alle jumpers afgesloopt, oftewel, de HD stond niet op Master of Slave. Kreeg ik allemaal rare tekens bij het detecteren van de harddisk.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik had em dus wel goed gejumpert.. (master), ik had alleen de dag ervoor wel ff de primaiy slave (ook een maxtor) eruit gehaald...maar dat zou niet uit moeten maken...

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 26 juli 2001 17:45 schreef MPdave het volgende:
nou, ik had em dus wel goed gejumpert.. (master), ik had alleen de dag ervoor wel ff de primaiy slave (ook een maxtor) eruit gehaald...maar dat zou niet uit moeten maken...
Of juist wel... Want de Primaire IDE verwacht een slave aan z'n kabeltje, er wordt namelijk een master gedetecteerd...

Kijk es op je schijf of er niet een single-mode setting o.i.d. op zit :?

Dit is niet altijd zo, mijn WD mag je bijv. voor single-mode ook in master-mode zetten.
(sterker nog; er zit geen single-mode op)

Zet de autodetect eens uit in de bios :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar dit is dus wat ik die dag gedaan heb:

1 pc uit
2 maxtor (pri sl) eruit
3 later maxtor (pri sl) er weer in
4 pc aan, detecteert op pri. Ma. een Maxtor Millennuim
5 pc resetten maakt niet uit
6 pc uit (echt uit)
7 pc aan en hij doet het weer

dus dat ikke die pri slave eruit heb gehaald, zou die niet eens moeten hebben gemerkt...
en hij doet het nu weer goed, ik zou alleen willen weten of iemand anders dit probleem ook heeft gehad, of dat er een logische reden voor is...

Verwijderd

Topicstarter
'k heb mailtje van maxtor teruggekregen:
Dear Sir/Madam,

Thank you for your email.

Due to the increased speed, size and quantity of devices in many PCs the
system can be very vulnerable to electronic noise on the data lines. This
may in fact be the cause of your particular problem.

Symptoms of electronic noise can include the following:

Slow performance
Drive not detected in BIOS
Drive detected incorrectly in BIOS, with nonsense figures(e.g.$0&*?%2)
Drive shown on boot up with an engineering name instead of model number(e.g.
Millennium)
Error codes which you may receive when running our diagnostic utility,
MaxDiag which can indicate electronic noise problems can include E03, SY2,
R03
When running MaxDiag you received a message that the software "can only be
run on a Maxtor drive"

bla... bla... bla...

If you have any questions, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

Customer Support, Maxtor Ireland Ltd.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 22:37

Koelkasten

har har koelkast op je knar

computers zijn soms nu eenmaal niet logisch om er namelijk een echte puinhoop van te maken heb je een pc nodig :p

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
om nog even oude koeien uit de sloot te halen, ik had het pas dus weer... heb inmiddels een digicam ter beschikking, dus kon het vastleggen:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~cappelle/got/DSCF0001.jpg
tis vaag, verder boeit het eigenlijk weinig...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:26:
tis vaag, verder boeit het eigenlijk weinig...
zoals maxtor al vermeld in die mailing, kan een maxtor schijf in sommige gevallen de 'engineering name' weergeven ipv de gewone naam. mijn ervaring is dat als maxtor schijfjes dit doen, ze vaak dood aan het gaan zijn. andere bekende namen zijn o.a. 'nebula' of 'fish'n m16' (ja echt) of 'blue fish'n'

ofwel je krijgt gewoon de code te zien die ook onderop de schijf staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.plasma-online.de/bilder/upgrade/fixes/maxtor_fishn.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 04-07-2004 16:00 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
check je ide kabels/jumper settings, vaak door een storing worden er gegevens op een bepaald adres gebied uit het geheugen gehaald, dat kan dus allerlei info zijn, van info over je video kaart tot info van je floppy drive

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel iets verduidelijkt ;)

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06
smvs schreef op 04 juli 2004 @ 16:00:
[...]

zoals maxtor al vermeld in die mailing, kan een maxtor schijf in sommige gevallen de 'engineering name' weergeven ipv de gewone naam. mijn ervaring is dat als maxtor schijfjes dit doen, ze vaak dood aan het gaan zijn. andere bekende namen zijn o.a. 'nebula' of 'fish'n m16' (ja echt) of 'blue fish'n'

ofwel je krijgt gewoon de code te zien die ook onderop de schijf staat:

[afbeelding]
Dit heb ik een paar jaar geleden ook gehad. Opeens had ik een Maxtor Draco, en dat is idd de naam op de PCB (of engineering name). Als ik mijn pc dan weer een harde reset gaf, dan was het weg en werd ie weer goed herkend.

Ik gebruik de schijf nu nog steeds en hij doet het nog perfect B)

Verwijderd

Heeft Maxtor geen drive-diagnostic tooltje? Kun je eens testen of die Maxtor Millennium aan het overlijden is... })

Verwijderd

Topicstarter
sinds dat ik hem heb tikt hij wel af en toe, maar hij doet het og wel gewoon goed.
En aangezien ik er toch alleen windows op heb staan is het toch niet zó boeiend als hij ineens overlijdt. verder heb k er nog geen echt "storende" problemen meegehad... behalve dan een aantal keer "MAxtor Millenium" ipv "maxtor 91..." verspreid over een paar jaar. Zal wel gewoon storing zijn in me IDE kabels

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Ik had ook latst van een soortgelijk probleem. Ik heb een Maxtor 54098U8. 40 Gig, 7200 RPM, ata 66 uit 2001. Altijd prima gedaan, ik bootten op een gegeven momment geeft me highpoint controller weer : Maxtor DRACO.
Blijkt dat de hele pc niet kon booten. Na een paar keer opnieuw opstarten ging het goed. En wat blijkt uiteindelijk is het gewoon me raid-controller die gewoon stuk was.
Pagina: 1