Video out op Tecra 8000 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 16:26

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Toshiba Tecra 8000. Achterop de laptop zit een video out. Helaas heb ik deze nog nooit aan de gang gekregen. De tv geeft geen beeld. :(

Natuurlijk heb ik de driver sectie van toshiba al leeggehaald en alle mogelijke combinaties van instellingen in windows 98 en de setup van de machine geprobeerd.... zonder resultaat.

Zijn hier mensen die deze video out wel aan de gang hebben gekregen?

Ik vraag me af of de aansluiting defect is, of dat het een vage combinatie is van software waardoor het niet werkt.

De laptop werkt verder prefect. Div x-jes kijken op het lcd scherm gaat wel, maar op een 80cm breedbeeld TV is veel leuker ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
* DJSmiley heeft die laptop ook gehad in een ver verleden, werkte prima.

tv erop, (wel aansluiten en aanzetten dus)

en dan bij de config de shit op twinview zetten.. s3 duoview ofzo heette dat.

en dan gewoon tv aanvinken..

Moest btw wel op 800x600 draaien, hoger kon die tvout niet aan.

Gewoon met de standaard drivers vanaf de toshiba site.

Zodra je tv niet aanstaat, kan je niet die uitgang selecteren, denk dat je daar ergens de mist ingaat

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met een beetje zoeken op algemene TV-out problemen had je kunnen vinden dat je met tvtool veel kan doen en dat de TV aangesloten moet zijn om te kunnen switchen.

Dat al gedaan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FJR1300

FJR1300

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 21:07 schreef JvS het volgende:
Met een beetje zoeken op algemene TV-out problemen had je kunnen vinden dat je met tvtool veel kan doen en dat de TV aangesloten moet zijn om te kunnen switchen.

Dat al gedaan?
Ik heb gezocht op de combinatie van Tecra, 8000 en out. Uit de postings kwamen niet echt problemen tevoorschijn. Eerder vragen van mensen of er laptops bestonden met tv-out aansluitingen.... met als oplossing dat diverse Toshiba modellen zoals Tecra's dat hebben.

Maar ik begrijp je hint... beter zoeken voortaan. ;)

Morgen maar eens effe kijken of het nu wel wil werken. Bedankt tot zover.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb er hier ook een. Hier zit een neomagic in en daarbij kan ik bij m'n beeldscherm instellingen (waar een neomagic tabblad in zit), gewoon TV aanvinken en dan zou het echt moeten werken.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• FJR1300

FJR1300

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 13:04 schreef beerns het volgende:
Ik heb er hier ook een. Hier zit een neomagic in en daarbij kan ik bij m'n beeldscherm instellingen (waar een neomagic tabblad in zit), gewoon TV aanvinken en dan zou het echt moeten werken.
Tja, en da's nou het het probleem. Dat hele TV gedeelte is 'grayed out'. Ik kan alleen voor LCD en/of CRT kiezen.

Vanochtend wel effe snel geprobeerd... TV aan, snoertje aangesloten, laptop aan..... helaas. Niks dus. :(

Nou kan het zijn dat de 'artiesten ingang' van m'n Philips moeilijk doet. Straks nog eens proberen met een verloopje naar de scart plug. Wellicht dat dat beter werkt.

• eefekt
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10-2021
Hi Tweakers,

Zo heb ik dus ook problemen met het configureren van de Neo Magic videokaart op de Tecra8000.

Zoals de laatst message post al aangaf is de TV out
optie "greyed out" in het Neo magic tabblad.

Ik heb nu Windows XP erop zitten en heb diversre drivers
geprobeerd, van NT4, windows2000 t/m XP driver versie 5.40
helaas allemaal "greyed out"..

het is inmiddels allemaal een tijdje geleden zag ik op de messages, heeft iemand inmiddels al succes gehad onder Windows XP ?

Zou te gek zijn als iemand me kan helpen

Cheers !
Eefekt
Pagina: 1