Dual 1019 geluid kraakt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basenjo
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb een oude dual 1019 overgenomen. Bij die vriendin hebben we hem aan gehad en klonk prachtig. Nu heb in hem thuis en er komt alleen kraak geluid uit de speakers. Ik heb er een voorversterker voorgezet en in de tape ingang van onze Pioneer VSX-609RDS gedaan. Volgens mij zijn de tulpjes versleten van de platenspeler. Zijn deze makkelijk te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 11:17
eh.... ja
Je moet wel een beetje kunnen solderen, maar het is gemakkelijk idd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-10 14:52
Ik zou eerst het probleem isoleren, misschien is de vv niet goed. En test eens een andere ingang op de Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basenjo
Ik heb de voorversterker net nieuw gekocht en andere ingangen in de Pioneer geprobeerd. De tulpjes zijn echt kapot, hangt nog aan 1 draadje. Binnenin zit het niet met tulpjes maar ook gesoldeerd. We gaan eerst zelf proberen te maken en anders misschien een revisie. Maar dat kost €175 en ik heb voor de speler ook €100 betaald uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basenjo
Onze Pioneer VSX-609RDS is een dolby surround versterker. En ik heb er een simpele voorversterker bij. Zou het daar nog aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Alle ingangen van de Pioneer kan je testen met een andere bron bijvoorbeeld een CD speler.
De pre-amp zou een gewoon line-out signaal moeten geven. Maar als de kabel van de platenspeler stuk is zou je daar een nieuw kabeltje aan kunnen solderen. Ik heb een jaren 70 Dual 1019 ook gehad maar die is na aanschaf van een Pro-Ject One niet meer in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basenjo
Ik probeer een schroef tulp aan de kabel te monteren maar er staat een - en + op maar wat is dat bij de kabel? De gele dunne of de buitenste wat dikkere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basenjo
De versterker is alles op aangesloten aan tv, radio en dvd dus dat doet het allemaal. Ik krijg het niet voor elkaar er een beter geluid uit te krijgen dus dat wordt een revisie met nieuwe kabels denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Basenjo schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:02:
Ik probeer een schroef tulp aan de kabel te monteren maar er staat een - en + op maar wat is dat bij de kabel? De gele dunne of de buitenste wat dikkere?
Meestal is de binnenste geleider de plus en de buitenste de min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 21:58
Staat de voorversterker op MC ingesteld terwijl je een MM element hebt? Dan zou hij wel eens heftig kunnen oversturen.
Pagina: 1