Problemen met nieuwe Gsync monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Hallo allemaal,

Specs:

AOC AGON AG271QG
intel i5 9600K @4.8Ghz
Nvidia RTX 2060
16GB RAM - 3200

Ik heb net mijn nieuwe Gsync monitor (AOC AGON AG271QG) geinstalleerd en ik krijg opeens last van extreme framedrops tijdens games... Dit gebeurde net bij GTA V en Sekiro. Niet de hele tijd, maar af en toe lijkt het spel keihard geraakt te worden door iets en zak de framerate gewoon naar +/- 4 fps... Hiernaast gaat ook de xbox controller helemaal "flippen", blijft trillen en moet ik resetten om hem weer te laten werken... Echt heel bijzonder.

Hiervoor had ik bijna dezelfde monitor, maar dan de freesync variant en hier had ik er nooit last van?! Heel bijzonder, want met een Nvidia videokaart en een Nvidia Gsync monitor meer problemen krijgen dan met een Freesync monitor is best gek...

Ik heb in de nvidia controlpanel de Vsync uit en aan gezet en ingame ook geswitched, maar het blijft gebeuren.

Kan iemand me wellicht helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
gaudio. schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:15:
Hallo allemaal,

Specs:

AOC AGON AG271QG
intel i5 9600K @4.8Ghz
Nvidia RTX 2060
16GB RAM - 3200

Ik heb net mijn nieuwe Gsync monitor (AOC AGON AG271QG) geinstalleerd en ik krijg opeens last van extreme framedrops tijdens games... Dit gebeurde net bij GTA V en Sekiro. Niet de hele tijd, maar af en toe lijkt het spel keihard geraakt te worden door iets en zak de framerate gewoon naar +/- 4 fps... Hiernaast gaat ook de xbox controller helemaal "flippen", blijft trillen en moet ik resetten om hem weer te laten werken... Echt heel bijzonder.

Hiervoor had ik bijna dezelfde monitor, maar dan de freesync variant en hier had ik er nooit last van?! Heel bijzonder, want met een Nvidia videokaart en een Nvidia Gsync monitor meer problemen krijgen dan met een Freesync monitor is best gek...

Ik heb in de nvidia controlpanel de Vsync uit en aan gezet en ingame ook geswitched, maar het blijft gebeuren.

Kan iemand me wellicht helpen?
Dus op hetzelfde systeem alleen nieuwe monitor geinstalleerd?
Lijkt me dan toch gewoon een driverprobleem.
Herkent Nvidia het scherm als G-Sync? speel je in een scherm of full-screen?
Heb je al DDU gedraaid?
Heb je de oude drivers van je beeldscherm verwijdert en via add new hardware de nieuwe monitor toegevoegd? (ja die herkend hij ws vanzelf, maar kan me voorstellen dat hij nog ergens de free-sync settings van de oude monitor opgeslagen heeft, dus zou scherm helemaal verwijderen (via safe mode) en dan schone drivers voor nieuwe monitor.
(geen idee hoor verder, wissel niet zo vaak van monitor, maar dit lijken me de eerste dingen om naar te kijken)

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 06-04-2019 17:28 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Het is ongelofelijk, maar het was de controller.... stom toeval dat die opeens raar begon te doen nadat ik mijn scherm gewisseld had... heb er geen last meer van nadat ik hem met USB kabel verbind. Schijnt een Bluetooth probleem met de Xbox one controller te zijn die enorme framedrops veroorzaakt... heel bijzonder. Voor andere mensen die dit meemaken: het kan dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
Fijn dat je het probleem al gevonden hebt!
Dit is mij ook wel eens voorgekomen op een normaal 60hz scherm bij Destiny 2. Als ik dan tijdens het opstarten m'n Xbox controller verbond, kwam ik niet boven de 15 fps, totdat ik de game opnieuw opstarten. Heel vaag...