iPhone SE accu slecht, telefoon nog geen 2 jaar oud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
Helaas zit ik met het volgende. De accu van mijn Iphone SEis al geruime tijd minder aan het worden en kwam pas eind december achter het accu omruilpprogramma. Nu heeft mijn Iphone toch echt een nieuwe nodig, 78% batterij "over". Maar wat mij stoort is dat Apple maling heeft aan twee jaar garantie en de accu's (willesenwetens) slecht waren en misschien nog wel zijn. Is je accu laten vervangen voor €69,- de enige mogelijkheid? Het voelt als betalen voor iets wat eigenlijk niet zou mogen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 14:29

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Was is je gebruik /laadgedrag in relatie tot de SOC

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
schermtijd 2 uur p/d, laad de accu in de avond op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
eind van de dag meestal rond 6~10% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:43
Hoe oud is ie dan wel? Ik heb hetzelfde met een S8+.
Die zit ook op 80 procent na 2 jaar.
Ik vind het een normale terugloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
14 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:25
Waar heb je hem gekocht?

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
78% in 14 maanden is niet normaal. Als je hem bij Apple zelf hebt gekocht kan je binnen 2 jaar na aankoop terecht voor batterijgarantie (onder de 80% vind Apple niet acceptabel), als je hem elders (Amac/Media Markt/Coolblue etc.) hebt gekocht moet je in het tweede jaar daar zijn voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
BCC, alleen deze is al een keer omgeruild geweest in z'n eerste jaar (microfoon stuk). Dus BCC zal zeggen dit is niet de IPHONE die wij verkocht hebben?
Omgeruild via APPLE zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door no_way_today op 06-04-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:25
Apple biedt fabrieksgarantie het eerste jaar, de normale 2 jaar garantie verloopt gewoon via de BCC.
Als het goed is heb je bewijs dat ie is omgeruild dus daar mogen ze imo niet moeilijk over doen.

Als het een iPhone 6s is dan geeft Apple nog gewoon toe en indien je telefoon ook echt een foute batterij heeft zal deze gewoon vervangen worden (https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/)

Dat je zelf pas na 14 maanden aan komt kloppen dat de batterij slecht is terwijl Apple een capaciteit lager dan 80% binnen jaar 1 zonder problemen vervangt (https://www.apple.com/nl/batteries/service-and-recycling/) ligt ook bij jou, eigen onderzoek mag namelijk best verwacht worden van de klant.

Dus je moet gewoon terug gaan naar de BCC, maar de telefoon ook is aangeschaft. Daarbij neem je het omruilbewijs mee dat je hebt van Apple en dan gaat de garantie van start. Waarschijnlijk stuurt de BCC hem daarna op naar Apple of een service center om de batterij te laten vervangen onder garantie.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@no_way_today toestel omgeruild, blijft 'garantie' vanaf aankoopdatum 1e toestel. Je kunt je toestel uit laten lezen (oa hoe vaak opgeladen etc) aan de hand daarvan kun je verder. Je verteld niet eens in OP om welk toestel het gaat, en veel info mbt komt langzaam ter spraken gedurende dit topic. 8 en ouder zijn de kosten €49,- en X en nieuwer €69,-. verder komt het 'slechte verbruik' niet zo ineens uit de lucht vallen...
service prijzen
https://support.apple.com...e/repair/service/pricing/

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 06-04-2019 09:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
no_way_today schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:22:
Helaas zit ik met het volgende. De accu van mijn Iphone SEis al geruime tijd minder aan het worden en kwam pas eind december achter het accu omruilpprogramma. Nu heeft mijn Iphone toch echt een nieuwe nodig, 78% batterij "over". Maar wat mij stoort is dat Apple maling heeft aan twee jaar garantie en de accu's (willesenwetens) slecht waren en misschien nog wel zijn. Is je accu laten vervangen voor €69,- de enige mogelijkheid? Het voelt als betalen voor iets wat eigenlijk niet zou mogen.
Op afstand is mijn SE uitgelezen door Apple, en ze gaven aan dat dit niet mocht (na diagnose), alleen moet ik mij beroepen op het consumentenrecht bij BCC. Dit ga ik nu doen. Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij heb je helemaal geen garantie op slijtage onderdelen zoals de accu. Als ie minder dan 500 cycles heeft heb je misschien een kansje, maar zou er vanuitgaan dat je gewoon moet betalen voor de vervanging.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:06
Dat is nogal een aanname, heb je daar enig bewijs van? Oh, wanneer is de aankoopdatum van je eerste iPhone SE geweest? Die dus is omgeruild?

[ Voor 6% gewijzigd door Volkan1984 op 07-04-2019 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 14:29

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

no_way_today schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:39:
eind van de dag meestal rond 6~10% over
Dat gedrag is ook niet heel bevorderlijk voor je accu. Je kan het beste je SOC tussen de 20 en de 80% houden en lang SOC van 100% in de nacht voorkomen.

Ik laad voordat ik ga slapen naar 85% en meestal laad ik hem in de loop van de dag nog een keer van 40% naar 60% (met een 12w iPad lader is dat echt zo gebeurt). Meestal houdt ik de SOC zo tussen de 40-80%

De SOH van mijn X is na 14 maanden nog 98%.

Ik snap ook niet zo goed waarom fabrikanten niet een life extend mode hebben waarbij je minder capaciteit hebt maar een langere levensduur.

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 07-04-2019 11:10 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:29:
Volgens mij heb je helemaal geen garantie op slijtage onderdelen zoals de accu. Als ie minder dan 500 cycles heeft heb je misschien een kansje, maar zou er vanuitgaan dat je gewoon moet betalen voor de vervanging.
Als de accu niet door de gebruiker te vervangen is, valt deze gewoon onder de 2 jaar garantie. Uiteraard valt enige slijtage niet onder de garantie.

Daarnaast heeft een (losse) accu natuurlijk ook gewoon garantie, net als alles wat je kan kopen. Maar niet op normale slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:01
de batterijen waren niet slecht, maar Apple heeft dat kortingsprogramma opgezet omdat ze niet hadden laten weten dat ze telefoons waarvan de batterij achteruit ging, vertraagden. Was dus meer een tegemoetkoming dan een vervangingsprogramma.

En een accu is een verbruiksartikel inderdaad, daar heb je minder garantie op. Apple vervangt alleen batterijen als ze binnen het eerste jaar falen of versleten zijn ( <80%). Wat BCC met je consumentengarantie gaan doen... geen idee.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Geronimous schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:22:
[...]

de batterijen waren niet slecht, maar Apple heeft dat kortingsprogramma opgezet omdat ze niet hadden laten weten dat ze telefoons waarvan de batterij achteruit ging, vertraagden. Was dus meer een tegemoetkoming dan een vervangingsprogramma.

En een accu is een verbruiksartikel inderdaad, daar heb je minder garantie op. Apple vervangt alleen batterijen als ze binnen het eerste jaar falen of versleten zijn ( <80%). Wat BCC met je consumentengarantie gaan doen... geen idee.
Ik ga het merken, Apple zelf gaf aan dat wanneer ik deze direct bij hen had gekocht, de accu kosteloos zou worden vervangen (nadat ze een diagnose op afstand hadden uitgelezen). Maar omdat dit in het tweede jaar gebeurde, ik bij BBC terecht moest. Het is de verkopende partij. Uiteindelijk komt het toestel ook gewoon bij Dynafix. Overigens heb ik niets hoeven tekenen voor eventuele kosten die eruit zouden voortvloeien, dat hadden ze wel gedaan als er twijffels waren. De medewerker van BBC verwachtte dat het wel goed zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:53:
[...]

Als de accu niet door de gebruiker te vervangen is, valt deze gewoon onder de 2 jaar garantie. Uiteraard valt enige slijtage niet onder de garantie.

Daarnaast heeft een (losse) accu natuurlijk ook gewoon garantie, net als alles wat je kan kopen. Maar niet op normale slijtage.
Die termijn van 2 jaar moet men in Nederland echt vergeten. Je hebt recht op een conform product gedurende de te verwachten levensduur van het apparaat. Niet slechts een harde 1 of 2 jaar. :) Winkels doen er alles aan je te laten denken van wel, maar als jij een dure wasmachine ala €1500 koopt en het kreng kapt er na 4 jaar spontaan mee: dan mag je gewoon rekenen op gratis herstel. (Trouwens bij eentje van €300 in principe ook hoor, alleen nemen mensen daar vaak de moeite niet voor omdat die fabrikanten veelal willen dat je hem opstuurt ipv iemand langssturen :+)

Een accu heeft garantie, maar is meestal beperkt tot 6 maanden tenzij de fabrikant anders vermeld of een andere fabrieksgarantie geeft - zoals Apple het eerste jaar (mits minder dan 80% lading met minder dan 500 cycles).

Verder boeit het niet of de accu zit ingebouwd of niet. https://ictrecht.nl/2011/...ke-garantie-conformiteit/ Het blijft een slijtageonderdeel.
Laat ik het zo stellen: zelfs als je het ziet als onderdeel van het toestel, moet jij bewijzen dat ie al ruk was toen je hem kocht en niet door eigen gebruik/toedoen... Dat gaat ‘m niet zomaar worden al zijn er wel aardig wat zaken aan te dragen. :P Ze kunnen ook niet direct zien hoe je hem gebruikt hebt en of ie daardoor sneller is versleten, dus that makes sense. Uiteraard is het wel goede service als de verkoper alsnog de accu gratis voor je vervangt als ie merkbaar te rap is gedaald in capaciteit - maar ze zijn het geenszins verplicht. :)

Overigens kan je de accu prima zelf vervangen, al moet je wel weten wat je doet.

Anyway, het lijkt er op dat ze OP wel gaan helpen - dus wss hebben ze bij diagnose gezien dat er niets niet in de haak is. Mooi! :)

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 07-04-2019 13:21 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@WhatsappHack Klopt idd, je hebt recht garantie gedurende de verwachtte levensduur. Maar ik schat dat deze bij een telefoon 2 jaar is, wellicht 3 voor de topmodellen. Overigens mag je na 2 jaar wel een bijdrage in de kosten verwachten. Zo zijn, na heel veel aandringen, mijn inklapbare autospiegels na 3 jaar weleens vervangen onder garantie, maar moest ik wel 30% zelf betalen want de levensduur was 10 jaar zogenaamd.

Maar het maakt wel degelijk uit of een accu, een slijtageonderdeel idd, wel of niet zelf te vervangen is. En dan bedoel ik niet door een handige tweaker, maar ontworpen om te worden vervangen. Is dat niet het geval dan mag men een coulantere houding verwachten van de fabrikant. Ik meen dat hier ook wat rechtspraak oid omtrent is, maar geen zin om het op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het verschil zit hem in 'vervangende batterij'. Van de 1e batterij/accu mag je verwachten dat die niet binnen 2j
'defect' raakt. Dat is onderdeel van een goed werkende 'iPhone' in deze. Garantie op vervangende batterijen is verschillend, en wordt 'vaak' door de verkoper/vervanger aangegeven (vaak 3-6mnd bij niet Apple,en bij Apple tot 1j na servicedatum)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Vandaag kon ik mijn iPhone ophalen en is de accu gratis vervangen onder het consumentenrecht. High service van BCC! De accu mocht nog niet zo slecht zijn, dus voor de mensen die zeiden dat het nog mee viel, niet dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
no_way_today schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:38:
Vandaag kon ik mijn iPhone ophalen en is de accu gratis vervangen onder het consumentenrecht. High service van BCC! De accu mocht nog niet zo slecht zijn, dus voor de mensen die zeiden dat het nog mee viel, niet dus!
Nou ja “high service”? Dit is gewoon wettelijk geregeld enz. Daar is geen service bij, gewoon verplichting.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
Donstil schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:59:
[...]

Nou ja “high service”? Dit is gewoon wettelijk geregeld enz. Daar is geen service bij, gewoon verplichting.
Lees even het topic hierboven door, achteraf het zo stellig brengen is wel heel makkelijk. Niemand gaf de garantie vooraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
no_way_today schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:19:
[...]
Lees even het topic hierboven door, achteraf het zo stellig brengen is wel heel makkelijk. Niemand gaf de garantie vooraf!
Ik had het al gelezen maar vind het simpelweg geen service te noemen. Gewoon garantie afhandeling.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

no_way_today schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:38:
Mooi, is je negatieve gedachte toch goed gekomen. ;)

Pagina: 1