Modern alternatief voor de Nintendo Wii?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.564 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:38

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Eerlijk gezegd ben ik niet echt thuis in dez e wereld vandaar mijn vraag.
Wij hebben een WII die het niet meer zo heel goed doet.
We hebben een hele doos aan hulpmiddelen. Van Board tot tennisracket, glofclub, stuur etc.
Eerlijk gezegd gebruiken we de extra's weinig.
Qua spellen gebruiken we als het nog gaat qua cdrom/laden: Wii fit, super mario, monopoly, wii games.

Zijn er tegenwoordig alternatieve platforms die 1) moderner zijn, maar 2) nog wel vergelijkbare simpele spellen beschikbaar hebben? Juist nu met de kids, 2 jaar willen we graag op het moment dat het geschikt is eenvoudige spellen laten spelen,

Ik heb dus geen functionaliteiten nodig voor CoD, racen of iets dergelijks... puur Mario of eenvoudige andere spellen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Beste antwoord (via ChUcKiE op 10-04-2019 11:44)

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:44
of je nu een 'nieuwe' Wii koopt, een WiiU of je oude Wii houdt....... USB loading is so-wie-so 'the way to go'.

Volg de juiste tutorial op gbatemp (m.i. de enige goede plek waar je up-to-date tutirials vindt) en dus niet een filmpje op youtube

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
De opvolger van de Wii en de Wii U is de Nintendo Switch. Als je echt 'puur Mario' zoekt, dan is dat wat je zoekt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Maar is die vergelijkbaar met het spelen op de TV en twee game controllers zoals de WII heeft?
En het gaat vooral om die stomme simpele spellen, ipv de hypermoderne, goed uitziende schiet of race spellen...

[ Voor 37% gewijzigd door ChUcKiE op 05-04-2019 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
ChUcKiE schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:47:
Maar is die vergelijkbaar met het spelen op de TV en twee game controllers zoals de WII heeft?
Google er eens op zou ik zeggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:41
Je kan ook online of de fysieke winkel eens in lopen.
Kun je het spel aanbod zien.

Reviews opzoeken van de consoles (zijn er maar 3). Maar ik vermoed dat je inderdaad de nieuwe Nintendo switch zal kiezen.

Houd rekening met wat nieuwe aanbiedingen van Nintendo die zijn console wat gaat fine-tunen, met name dat ze een goedkopere maar minder mobiele versie gaan uitbrengen. Wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Een WII is een Wii?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Nee hij speelt Wii fit op een totaal ander platform met de naam WII. Maar top dat je deze gigantische blunder even aan de kaak stelt :Z

Zoals andere al gezegd hebben is een Nintendo Switch wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

@ChUcKiE De Switch is ingewikkelder dan de wii. En breekbaarder. Als de wii al voldoet zou ik eerder een tweedehandse voor 40 euro kopen dan 300 uitgeven aan een Switch waarvan je nog niet weet wat hij doet. :) Of mis je zaken aan de Wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Nintendo Switch is de hedendaagse variant van de Wii: op dezelfde manier te gebruiken naast de televisie, wireless controllers en vergelijkbare (Mario) games.

Afhankelijk van welke / hoeveel games je op de Wii hebt kun je (daarnaast) tweedehands een vervangende Wii scoren.

De spullen en games van de Wii kun je niet hergebruiken op de Switch.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 06-04-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zou voor een tweedehandse Wii U Premium (dus met 32GB geheugen) gaan. Daar kun je je Wii spellen op blijven spelen, je accessoires/controllers werken waarschijnlijk ook nog en je hebt toegang tot een grotere collectie van “simpele” games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Ik stem ook voor een wiiu.
Lekker backwards compatible met wii en de meeste randmeuk.
En de leukere switch games zijn regelmatig remakes van wiiu games die nu voor habbekrats te koop zijn
(Bijv. Donkey Kong 20 euro versus 60 euro)

Bij diverse cash converters nu te vinden voor 100 tot 125 euro en dan heb je nog 3 maanden garantie ook

[ Voor 18% gewijzigd door LaFleche op 06-04-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
--_-- schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:15:
[...]

Nee hij speelt Wii fit op een totaal ander platform met de naam WII. Maar top dat je deze gigantische blunder even aan de kaak stelt :Z

Zoals andere al gezegd hebben is een Nintendo Switch wat je zoekt.
Tja een "W2", ik moest drie keer lezen, nog nooit eerder zo geschreven zien worden. Gelukkig dat we slimme lui als jij op het forum hebben zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
bram1984 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:22:
[...]

Tja een "W2", ik moest drie keer lezen, nog nooit eerder zo geschreven zien worden. Gelukkig dat we slimme lui als jij op het forum hebben zitten.
Ach man je doet gewoon lullig, en dan nu wist je natuurlijk echt niet dat hij een wii bedoelde 8)7 Ik ben wel blij dat je mijn aanwezigheid kunt waarderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ChUcKiE schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:43:
Eerlijk gezegd ben ik niet echt thuis in dez e wereld vandaar mijn vraag.
Wij hebben een WII die het niet meer zo heel goed doet.
Wat doet die niet meer heel goed dan :?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mibasa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-04 04:31
@ChUcKiE ik begrijp dat je cd speler niet (goed) meer laadt?
Dat probleem heeft de onze ook. Heb hem gemod en er een externe hdd via usb aangehangen waar de originele spellen nu op staan. Spellen laden sneller en niet meer afhankelijk van de cd speler. Nadeel is dat het een stevige klus is om die hdd aan de praat te krijgen en dat je de spellen via de pc op die hdd moet zien te krijgen. Overigens beginnen de controllers te overlijden, van de 4 inmiddels nog maar 1 werkende over.

[ Voor 10% gewijzigd door Mibasa op 06-04-2019 20:29 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mibasa schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:28:
@ChUcKiE ik begrijp dat je cd speler niet (goed) meer laadt?
Dat probleem heeft de onze ook. Heb hem gemod en er een externe hdd via usb aangehangen waar de originele spellen nu op staan. Spellen laden sneller en niet meer afhankelijk van de cd speler. Nadeel is dat het een stevige klus is om die hdd aan de praat te krijgen en dat je de spellen via de pc op die hdd moet zien te krijgen. Overigens beginnen de controllers te overlijden, van de 4 inmiddels nog maar 1 werkende over.
ik laad ze hier ook vanaf een USB disk.. (gelukkig is mijn speler nog niet bijziende ;) ) en leest het nog vrij goed disks in..
en replacement controllers kosten bij Ali vrij weinig :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 17:41
titelfix om het net wat duidelijker te hebben

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:45
Fore! schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 04:20:
Je kan ook online of de fysieke winkel eens in lopen.
Kun je het spel aanbod zien.

Reviews opzoeken van de consoles (zijn er maar 3). Maar ik vermoed dat je inderdaad de nieuwe Nintendo switch zal kiezen.

Houd rekening met wat nieuwe aanbiedingen van Nintendo die zijn console wat gaat fine-tunen, met name dat ze een goedkopere maar minder mobiele versie gaan uitbrengen. Wellicht interessant.
Dat laatste is toch nog helemaal niet bevestigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42
De Wii U is echt een aanrader, zeker als je nog veel Wii spullen hebt. Er zijn genoeg leuke Mario spellen te krijgen voor de Wii U zoals Super Mario 3D World, Yoshi’s Wooly World, Mario kart 8, captain Toad, Paper Mario Splash, en ga maar door. Daarnaast werkt al het oude Wii spul ook nog (Mario Galaxy is nog steeds leuk). De Switch heeft wat dat betreft een geringe meerwaarde, behalve Mario Oddysey mis je nog niet zoveel (imo).

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Klopt, de DVD speler doet het slecht. Ik had hieroor een gemodde en die draaide dus ook de niet legale content, daarna een andere gekocht zonder chip erin en die speelde alleen nog de originele DVD's, maar ook dat is ondertussen over :(
Als ik het zo lees is dan de Wii U een geschikte opvolger, of ik moet proberen of ik het via USB-SSD aan de gang krijg...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
of je nu een 'nieuwe' Wii koopt, een WiiU of je oude Wii houdt....... USB loading is so-wie-so 'the way to go'.

Volg de juiste tutorial op gbatemp (m.i. de enige goede plek waar je up-to-date tutirials vindt) en dus niet een filmpje op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05 23:39
@ChUcKiE Inderdaad proberen de wii te softmodden zodat je de games kan laden vanaf een usb/externe HDD. Als de Wii het toch al slecht doet/niet meer doet heb je ook niets meer te verliezen. Hierbij heb je dus geen hardware nodig, je hoeft 'enkel' wat softwarematige tweaks te doen. Even googlen hiervoor, er zijn namelijk tal van handleidingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Thanks! Ga ik me daar eens in verdiepen. Softmodden voor niet originele content en USB-loading lost eigenlijk mijn problemen wel op en dan hoe fik niet op zoek te gaan naar ene modernere variant voor dit soort eenvoudige spellen die leuk zijn voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 17:41
goed, het bespreken van het omzeilen van beveiligingen doen we niet aan op Tweakers, dus gaat hier een slotje op...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.