Camera's nabij de grens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vic-Green
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
Hallo allemaal,

Vandaag reed ik met 130 de grens van Nederland naar Belgie over. Dacht nog even 10 km minder hard gaan rijden want België. Helaas reed ik langs deze palen (zie link google maps) pal over de grens.

Zijn dit flits palen? en zo niet waar dienen ze wel voor (uit interesse).
https://www.google.com/ma...VPsPWA!2e0!7i13312!8i6656

En recht staat deze: https://www.google.com/ma...VPsPWA!2e0!7i13312!8i6656

Prettige avond veder,

Vic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gewoon grenscontrole voor douane en marechaussee. Niets bijzonders.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic-Green
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:27:
Gewoon grenscontrole voor douane en marechaussee. Niets bijzonders.
Gelukkig dan maar, anders had ik een boete te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 23:18
Via de E19 (Breda -> Antwerpen) niet.

Als je via de A4 - A12 (Bergen op zoom - Antwerpen) gaat start er wel meteen een trajectcontrole net over de grens (Zandvliet tot aan Stabroek) als ook andersom ( Stabroek -> Nederlandse grens)

Die staan er nog niet zo lang, De bordjes staan er al, maar ik weet niet of die al werkend zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 13:19
Voor het geval dat, recent werd ik in België geflitst voor 129 km/u, 121 na correctie. 1km te hard, prijs was 56 Euro.

Dacht dat België ook 130 was, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:01
Dit is voor registratie kilometerheffing vrachtwagens. Deze staan dan ook op lokale wegen en niet enkel bij de grens.

[ Voor 67% gewijzigd door Rimshaker op 05-04-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Van wie de cameras precies zijn is waarschijnlijk niet te achterhalen. Het kan Rijkswaterstaat (om de verkeersdrukte te monitoren), politie (opsporing mensen die naar het buitenland vluchten), douane zijn (of werken die misschien via politie/RWS cameras?).

In ieder geval geen flitscamera dus. De politie flitst sowieso nooit met enkele cameras op de snelweg. Het is óf een lasermeting (flitsagent/busje), of een (undercover)auto met snelheidsmeting die achter je aanrijdt óf trajectcontrole. Trajectcontrole is altijd aangekondigd en werkt met een begin- en eindcamera. Die cameras hangen meestal midden boven de rijstrook op bestaande portalen. De meeste cameras in de berm zijn dus van Rijkswaterstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Vic-Green schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:25:
Hallo allemaal,

Vandaag reed ik met 130 de grens van Nederland naar Belgie over. Dacht nog even 10 km minder hard gaan rijden want België. Helaas reed ik langs deze palen (zie link google maps) pal over de grens.

Zijn dit flits palen? en zo niet waar dienen ze wel voor (uit interesse).
https://www.google.com/ma...VPsPWA!2e0!7i13312!8i6656

En recht staat deze: https://www.google.com/ma...VPsPWA!2e0!7i13312!8i6656

Prettige avond veder,

Vic
Dit is belgische trajectcontrole:

https://www.knack.be/nieu...l?cookie_check=1554498945

zie ook:

https://www.knack.be/nieu...video-iwatch-1165349.html

[ Voor 6% gewijzigd door basdej op 05-04-2019 23:16 ]

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 23:18
En hier staan ze allemaal :

https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole

Maar niet volledig, want die van Stabroek - > Zandvliet staat er nog niet op....

[ Voor 36% gewijzigd door floorcleaner op 05-04-2019 23:23 . Reden: info niet compleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:05
nino_070 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:12:
Van wie de cameras precies zijn is waarschijnlijk niet te achterhalen. Het kan Rijkswaterstaat (om de verkeersdrukte te monitoren), politie (opsporing mensen die naar het buitenland vluchten), douane zijn (of werken die misschien via politie/RWS cameras?).
Laat ik je dan al maar vertellen dat het van die slimmere camera's zijn. Daar kan trajectcontrole inzitten, maar hoeft niet.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:48
floorcleaner schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:21:
En hier staan ze allemaal :

https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole

Maar niet volledig, want die van Stabroek - > Zandvliet staat er nog niet op....
Wat een slechte kaart. Even een snelle check en de controle tussen Lommel en Leopoldsburg staat er niet op een de controle tussen Eksel en Lommel is helemaal niet actief. De camera's staan maar aan één kant van het traject, toch lastig meteen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Nee, deze camera’s zijn geen Belgische trajectcontrolecamera’s. Die hangen namelijk boven de rijbaan en boven de vluchtstrook, zodanig dat precies kan worden vastgesteld op welk moment je een bepaald meetpunt passeert. De camera’s bij de Belgische grens kijken schuin naar voren en nauwelijks naar beneden, waardoor ze onmogelijk gebruikt kunnen worden voor trajectcontrole.

Bovendien verwijs je naar een artikel uit 2017. Een paar weken geleden zijn op de E19 tussen Breda en Antwerpen bij Brecht – ver van de landsgrens vandaan – borden geplaatst dat er trajectcontrole zou zijn, maar recente nieuwsberichten (bijvoorbeeld deze) geven aan dat vele nieuwe trajectcontroles nog helemaal niet actief zijn, omdat de federale politie zijn zaken niet op orde heeft.

Er staat bij de grensovergang onder Breda ook geen bord voor trajectcontrole, zoals hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cdAf4cVtW2pe1ID7DI74HgYo/full.jpg

Het enige wat er wel bij staat is het onleesbaar kleine bordje over camerabewaking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FtuPDatLLy4flvHqrWz8TSft/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tomatoman op 06-04-2019 13:31 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rimshaker schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:07:
Dit is voor registratie kilometerheffing vrachtwagens. Deze staan dan ook op lokale wegen en niet enkel bij de grens.
Dit, dus d:)b

Overigens wel grappig (NOT!!): Als je van Breda naar Turnhout rijdt (via Baarle Nassau / Hertog) over de N639, dan staan die ANPR camera's (een stuk of 3 á 4) al opgesteld nét na de laatste rotonde in Chaam (NL). Mensen welke niet uit de regio komen weten vervolgens vaak écht niet meer hoe hard ze daar wel/niet mogen rijden en dus sukkelt iedereen daar vervolgens met amper 60Km/h over een kaarsrechte weg... 8)7

Er vervolgens vinden daar nu regelmatig de meest curieuze inhaalacties plaats.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 19:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lijken ANPR's, die dingen zijn ook te klein om een radar aan boord te hebben.
Het is bij de grens sowieso altijd wat vaag, dat migo-boras systeem heb je ook nog.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
Zijn inderdaad ANPR camera's.
Wat betreft 130 en geflitst in België: de wettelijke correctie is 6% of 6km/h: welke de grootste is. Bovendien gaan veel flitscamera's niet al af bij 128km/h. Tegenwoordig is het de standaard van 129km/h gemeten die moet worden ingesteld als drempel. De kans dat je met 130 op je teller daar onder zit is vrij reeël. Bij veel wagens geeft de teller immers iets hoger aan. 1% is daar niet onrealistisch. 1% minder dan 130 is 128.7 dus zelfs als er een camera stond ben waarschijnlijk niet geflitst. Ik moet zeggen dat ik dat zelf iets te weinig marge vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bedankt voor de waarschuwing, moet het even in de gaten houden als ik er weer eens langs rijd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25

Blokker_1999

Full steam ahead

Het zijn inderdaad ANPR cameras die voor verschillende doeleinden gebruikt kunnen worden. @Tomatoman heel veel trajectcontroles maken gebruik van dit type camera. Kan hier het dorp niet uitrijden zonder door zo een camera gezien te worden. Verdomd irritant. De portieken op de snelweg met boven elk rijvak een camera worden vandaag ook nog voor een groot stuk gebruikt voor de kilometerheffing voor vrachtwagens. Van zodra je meer dan 2 rijstroken hebt, heb je zo een portiek nodig anders kan je niet alle nummerplaten op alle rijstroken lezen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Vic-Green schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:25:
Hallo allemaal,

Zie dit bordje 100 meter eerder: https://www.google.com/ma...WBd_Zg!2e0!7i13312!8i6656
verzenden schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:01:
Voor het geval dat, recent werd ik in België geflitst voor 129 km/u, 121 na correctie. 1km te hard, prijs was 56 Euro.
Nee je reeds 9 km te hard en nog veel harder op de teller. Je werd beboet voor 1 km/u na correctie om meetfouten uit te sluiten.
Dacht dat België ook 130 was, helaas!
Bij veel grensovergangen staan de snelheden vermeld die in het aangrenzende land gelden. Op de A16 en A58 heb ik ze niet gevonden.

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 07-04-2019 02:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic-Green
Rimshaker schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:07:
Ah, kijk dat zou goed kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:30:
[...]
Mensen welke niet uit de regio komen weten vervolgens vaak écht niet meer hoe hard ze daar wel/niet mogen rijden en dus sukkelt iedereen daar vervolgens met amper 60Km/h over een kaarsrechte weg... 8)7
Vanaf die rotonde in de bebouwde kom is het sowieso 50 tot aan het einde Chaam-bord. Daarna 80 want buiten de bebouwde kom. Bevestigd door een 80 bord met "Permanente radarcontrole". Als ze het dan nog niet weten, letten ze niet op ondanks de vele herhaalborden. Maar een maximumsnelheid is geen minimumsnelheid en daar heb jij met je brommert toch geen last van ;) tot aan hiero?
Daarna is het 50 i.v.m. bebouwde kom van Baarle. Vanaf hier is het 80 tot aan hier waar het 60 wordt tot over de grens.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PcDealer Het is inderdaad afhankelijk van de brommer of het via het asfalt óf de berm gaat.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1