mitsumark schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:06:
[...]
Noem je dit een positieve kijk op het 'leven'? Kijk je uit dat je niet depressief wordt?
4k gaat prima voor 3000 euro! Dát is een positieve kijk en mijns inziens ook gewoon reëel.
En er zijn al meerdere 'simpele' systemen voorbij gekomen.
Ja sorry, zei al dat het moeilijk ging, ben nog in opleiding, maar ik ben ook positief geweest hoor en heb mijn geld ergens anders aan uitgegeven

Is gewoon beetje frustrerend dat ik bij het kopen van mijn vorige systeem (~Q1-Q2//2015) een paar eisen voor mezelf gesteld had waarvan ik dacht dat ze niet overmatig veeleisend zouden zijn, ik heb toen expres een mid/high-end systeem in elkaar gezet, met de destijds gloednieuwe 970GTX/I5-4460/16GB omdat mijn wensen toen nog niet haalbaar waren, maar ik dacht dat dat niet al te lang meer zou duren.
Mijn volgende systeem moest 4K@100Hz+ scherm hebben, een 2e generatie VR bril met minstens 140/160g FoV, het liefst ook dus 2x 4K@100hz+, maar evt. 2x 1440P@100Hz+, en dit zou (zo geloofde ik destijds dan toch) wel gevoed moeten kunnen worden met één videokaart,ik ging er iig vanuit dat de opvolger van de 970 wel 1x 4K@60Hz moest kunnen, misschien niet alles op Ultra, maar Mid/High toch iig, dus met het equivalent van de 980TI moest 4K@100Hz geen probleem meer moeten zijn, dus een spaarbudget van € 250,-/mnd gezet voor mezelf, zodat ik bij de volgende generatie videokaarten in één keer compleet nieuwe pc kon doen.
2 jaar later... Q1-2017 By Matt Hanson March 09, 2017 - Budget gespaard ~ € 5000,-

Update: It's finally here. While it's not quite yet for sale, our full Nvidia GeForce GTX 1080 Ti review is now live, and we're thoroughly impressed. Stay tuned for more updates!
It's official. Nvidia has just launched the GTX 1080 Ti graphics card, an immensely powerful follow-up to last year’s GTX 1080.
Naturally, the card boasts even more power to push cutting-edge gaming graphics in native 4K resolution, and while it’s based on the same Pascal GPU architecture as the GTX 1080, it's most definitely a marked upgrade over the older (yet still very powerful, and now cheaper) GPU.

Jammer dat de VR gen 2 er nog niet is, maar ik kon alvast gaan plannen wat ik allemaal nodig had voor mijn (ondertussen iets veranderde wensen naar 38" 3840*1600@120Hz UW monitor die er aan zat te komen volgens CES2016), ultieme setup, het gaat gebeuren!
1080TI 4K@100Hz Ultra? vergeet het maar.....
Wéér ruim 1,5 jaar later.... By Michael Higham on August 21, 2018 at 6:12PM - Gespaard > € 7500,-

It’s been over two years since the current generation of Nvidia’s graphics cards were released. The GTX 10-series (Pascal) first hit the market in May 2016 with intermittent releases of different models afterward. AMD released its RX Vega line of cards in August last year, which competed with the GTX 10-series.
Pre-orders are live for both the RTX 2080 and RTX 2080 Ti at retailers like Nvidia's website and Amazon. Those eager to get their hands on one of the new cards as soon as possible may want to place an order now, as it's unclear how limited supply might be in the wake of launch.
€ 1000,- + for alleen de videokaart *slik*, maar goed, ik heb het geld, ik wacht even de benchmarks af, de 2e gen VR is er helaas nog stééds niet, en de 38" 3840*1600 120Hz+ ook niet, maar dat komt er allemaal aan, de 2080TI kan met die prijzen sowieso wel 4k@100Hz+ Ultra, en dan moet 2x 1440P very high ook wel mogelijk zijn zodra gen2 VR uitkomt…, ik heb het budget, dus kom maar op met die benchmarks!
2080TI 4K@100Hz ULTRA? Nope!, 4K@60Hz ULTRA stabiel? mwah, soso….
we zijn dus 5 jaar verder als toen ik dat wenslijstje opstelde, en óf de hardware is er nog stééds niet, of hij kan gewoon niet genoeg oomph leveren voor iets wat mijn inziens 5 jaar geleden nog maar een steenworp weg was..... zelfs als je dus een uiterst budget heb van rond de € 7500,- (als dan al mijn wensen gerealiseerd waren, en het wel een beetje aan mezelf te verantwoorden was om zóveel geld uit te geven) dan is het gewoon niet mogelijk om het systeem te kopen…..dus ja, ik ben een beetje gefrustreerd, ook omdat óók AMD maar uit blijft stellen en teleurstellen (ze zijn goed bezig, maar het duurt maar en duurt maar, zeker op GPU gebied) dat ik misschien wat erg pessimistisch overkwam.
Ik heb voor mezelf een 1,5 maand geleden dan ook de knoop doorgehakt omdat ik het zat was, en mijn PC-spaarpot in mijn auto-spaarpot gedumpt, en mezelf een andere auto aangemeten, die wél beschikbaar was, en waar ik niet 5 jaar op hoefde te wachten om vervolgens nog stééds niet te voldoen aan "een simpel 4K systeempje" en geen seconde spijt gehad. (budget voor PC gaat wel weer lopen hopen, maar zijn plafond heb ik wel drastisch naar beneden gehaald, en koop nu pas een nieuwe pc als 4K@60-75Hz mainstream is geworden)
"Sorry AMD/Nvidia, probeer het over een jaartje nog eens, groeten van Feisty"
Nog meer positiefs? Ik zal de aankomende tijd minder goed opletten op de vooruitgangen, en das goed voor ons allemaal, ik minder gefrustreerd, en jullie minder last van mijn eeuwige afgeven op nvidia/intel/amd….
win-win noemen ze dat