Nieuwe pc - kan ik oude SSD met windows direct gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dikke_Donny
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-10 19:29
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om een nieuwe pc te laten bouwen bij Azerty. Dit zal een volledige pc zijn, inclusief nieuwe SSD.

Wat ik me afvraag, is wanneer ik de nieuwe pc binnen krijg of ik dan simpel mijn huidige oudere SSD kan inbouwen en gelijk kan gebruiken? Ik heb op deze SSD windows 10 geinstalleerd staan.

1 van de redenen waarom ik dit wil doen, is omdat ik Windows 7 gratis heb geupgrade naar Windows 10 en als ik windows 10 wil blijven gebruiken, dan moet ik dat blijven doen op mijn oude systeem. Op dit moment is een gratis upgrade van windows 7 naar 10 helaas niet meer mogelijk.

Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het retail licentie was: ja maar je kan enorm gedoe krijgen met oude drivers en andere meuk. OEM kan je officieel niet overzetten. Voor hulp met licenties kan je Microsoft gewoon bellen; kantoordagen 020-5001500.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dikke_Donny
MAX3400 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:20:
Als het retail licentie was: ja maar je kan enorm gedoe krijgen met oude drivers en andere meuk. OEM kan je officieel niet overzetten. Voor hulp met licenties kan je Microsoft gewoon bellen; kantoordagen 020-5001500.
Als ik een verse installatie doe op mijn huidige systeem dan installeer ik ook nog geen drivers. Op dat moment zal dat niet zo'n probleem zijn.

Maar ik lees op het internet dat het waarschijnlijk toch nog mogelijk is om een gratis upgrade te doen. Ik zal eens bellen met dat nr. dat je me gaf.

Bedankt!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Windows installeren kost je een kwartier met de media Creation tool en een USB stick. Drivers downloaden is weinig werk, als het al nodig is.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:59

WCA

Dat werkt met W10 allemaal best prima in mijn ervaring. Proberen waard

Inpluggen dus, en als het niet werkt, alsnog opnieuw installeren

(Ik ben van een AMD bulldozer systeem naar een intel Kaby Lake systeem gegaan zonder herinstallatie, en dat is allemaal prima gegaan.)

[ Voor 33% gewijzigd door WCA op 05-04-2019 22:11 ]

Share and Enjoy!

• Dikke_Donny
GreNade schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:10:
Dat werkt met W10 allemaal best prima in mijn ervaring. Proberen waard

Inpluggen dus, en als het niet werkt, alsnog opnieuw installeren

(Ik ben van een AMD bulldozer systeem naar een intel Kaby Lake systeem gegaan zonder herinstallatie, en dat is allemaal prima gegaan.)
Dat klinkt bemoedigend. Ik ga het proberen!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Volgens mij gaat je activatie sowieso falen dan en is hereactivstue met een nieuwe code nodig. Je hardware componenten zijn namelijk 100% gewijzigd. Dus denk dat je je doel (zelfde licentie gebruiken) niet gaat halen.

Default blanke hetero

• WCA

WCA

Ebayzo schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 06:32:
Volgens mij gaat je activatie sowieso falen dan en is hereactivstue met een nieuwe code nodig. Je hardware componenten zijn namelijk 100% gewijzigd. Dus denk dat je je doel (zelfde licentie gebruiken) niet gaat halen.
Kwestie van op activeren drukken bij mij, nou heb ik een retaillicentie, maar met oem licenties lukt het ook prima meestal

Share and Enjoy!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29

D4NG3R

kiwi

:)

Dikke_Donny schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:49:
[...]

Als ik een verse installatie doe op mijn huidige systeem dan installeer ik ook nog geen drivers. Op dat moment zal dat niet zo'n probleem zijn.
Geen drivers (buiten de standaard ingebakken) is een ander verhaal dan de verkeerde drivers.

Nou moet ik zeggen dat het met Win10 meestal wel wil lukken, echter is een verse installatie op z'n tijd, zeker met verse hardware, nooit een slecht plan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:12

Technomania

Huiskamer verslaafde.

(jarig!)
IK ben van Intel naar AMD gegaan. SSD inpluggen en klaar.
Windows moet wel wat drivertjes installeren maar verder probleemloos.

Je Windowslicentie zal niet meer geldig zijn (ingebakken in op je oude hardware), maar op de activatiesite van Windows kan je keurig kiezen "Nieuwe hardware" en dan is dat ook opgelost.

Succes.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• WCA

WCA

D4NG3R schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:07:
[...]

Geen drivers (buiten de standaard ingebakken) is een ander verhaal dan de verkeerde drivers.

Nou moet ik zeggen dat het met Win10 meestal wel wil lukken, echter is een verse installatie op z'n tijd, zeker met verse hardware, nooit een slecht plan.
Verkeerde drivers worden niet zo maar geladen. Tenzij jij met gare custom drivers hebt zitten klooien die een miljard hardware id's als compatibel achten, ga je daar geen issues mee hebben

Share and Enjoy!

Pagina: 1