amd start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FennFenn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 15:53
vandaag een amd 1333(266) gekocht met een superorb als koeler.
na plaatsing startte mijn pc 1X op waarbij ik heel even in de bios kon maar vrijwel meteen ging mijn pc uit en was niet meer te
booten. cmos reset helpt niet, bios is gisteren gefasht en mobo is een abit kt7.
mijn duron 800 werkt weer prima maar de nieuwe dus niet.
kan het mischien aan de core-voltage liggen deze gaat niet hoger dan 1.85v?
iemand een idee?

Verwijderd

ik snap niet exact wat je verhaal is kmaar ok, gokje

die core loopt standaard op 1.5 of 1.6V 1.85 is dus meer dan genoeg en als je niet overklokt absoluut niet nodig.

de andere cpu al eens getest op een andere plank?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Vcore misschien te hoog gezetm en daardoor je processor opgeblazen ?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

lijkt erop dat je je voltage te hoog hebt gezet, of wordt deze geautodetect door de BIOS op je Abit bord? Bij mijn Abit Pentium1 bord was dit wel zo, maar bij de nieuwere borden weet ik het niet.
Als je je CPU "hard" (d.w.z. met jumpers) op 1.85 volt gezet hebt, dan kun je er bijna zeker van zijn (omdat je Duron800 het wel doet) dat je je CPU opgefikt hebt ... :(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Standaardvoltage is 1,75 van een Thunderbird. Zit er wel een fan aangesloten op fan connector 1? Als er wat fout staat in je bios over fan connector 1 boot je pc niet.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 18:19 schreef koffercomputer het volgende:
Vcore misschien te hoog gezetm en daardoor je processor opgeblazen ?
goedemorgen, mijn duron draait wel ff op 1.99V

opgeblazen, moeilijk te geloven in mijn opinie. Wat wel kan is dat je koeling het hogere volt niet aan kon en dat de cpu gewoon is doorgefikt.

• FennFenn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 15:53
bios zou 'm automatisch moeten herkennen maar het systeem start helemaal niet op en het voltage stond op 1.6v cmos reset helpt niet, maar mijn duron draait weer wel gewoon na terug plaatsen hiervan.
dus zou de cpu defect zijn ?
ik kan me niet voorstellen dat deze doorgebrand is na 10 seconden tijdens het opstarten van de pc met een werkende koeler erop?

Verwijderd

ow jewel, in geval van slechte geleiding, bv door een ietwat scheef geplaatste koeler vliegt de temp met demak zo naar de 75 graden of hoger, ik spreek uit ervaring. Thx god dak de keer daarop de tempalarms enzow had aangezet en de koelprut eronder had gepleurt, voldoende dik :)

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 18:34 schreef neographikal het volgende:
... en de koelprut eronder had gepleurt, voldoende dik :)
Koelprut moet zo dun mogelijk grappert :)
Pagina: 1