Nieuwe rugzak nodig - advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoi allen,

Om te beginnen even mijn situatie: ik ben rolstoelgebonden en afhankelijk van 24u medische assistentie. Ik heb altijd iemand met 2 gezonde benen bij me. Ik werk parttime en reis met een eigen auto. Voor mijn werk sleur ik nogal wat mee, 17 inch laptop + lader, 10 inch tablet + lader, headphones, telefoon lader, auto/CBR papieren, medische spulletjes, lunch, etc. Mijn assistenten hebben ook altijd een eigen rugzak mee (moeten immers ook het een en ander mee voor zo'n lange dag toezicht houden). Als ik niet werk maar wel op pad ga dan gaat dezelfde rugzak mee minus de laptop en headphones. Ik ben dan wel een dame maar elke keer al mijn rotzooi overgooien in een modieuze tas heb ik geen zin in. Mijn telefoon, portemonnee en sleutels heb ik in een heuptasje zelf bij me.

Ik gebruik nu een Case Logic Prevailer Rugzak 17,3'', op zich past alles hier wel in maar deze tas heeft geen echt tabletvak en het past altijd maar net. Een van de hengsels is kapot dus sowieso tijd voor een nieuwe.

Na wat zoekwerk stuitte ik op https://www.coolblue.nl/p...et-wielen-17-3-zwart.html, dit lijkt mij ideaal. Mijn assistenten kunnen dan kiezen, afhankelijk van wat er mee gaat en zelf bij zich hebben, of ze hem achter zich aan trekken of op hun rug dragen. Echter is deze tas wel iets kleiner (29 liter vs 34 liter) dan die ik nu heb. Ik zie bij bijvoorbeeld bol.com wat andere merken maar die zeggen mij weinig (Donnay, Gladiator). Een ander nadeel is dat ze natuurlijk door de wielen en het handvat van zichzelf al zwaarder zijn dan een normale rugzak. Ik heb geen idee hoe dat is aangezien ik zelf geen rugzak kan dragen. Maar doordat je kan kiezen om hem achter je aan te trekken is het gewicht misschien weer minder van belang?

Mijn vraag is of er hier mensen zijn met ervaring met zulke trolley rugzakken en welke er dan aangeraden worden.

Het boeit mij weinig hoe de tas eruit ziet, zolang Thomas de Trein oid er niet op staat is het wel prima. Hij moet vooral functioneel zijn. Mijn budget is uiterlijk zo'n 150 euro maar mochten er hele goede redenen zijn daar overheen te gaan is dat te overwegen. Belangrijk is dat de tas hufterproof is (ik heb gemiddeld 12 mensen voor mij werken die helaas niet allemaal even voorzichtig zijn), de tas moet ook de inhoud een beetje beschermen. En dus voldoende ruimte hebben om de hele mikmak in te stoppen. Als het regent kom ik niet buiten :+ , waterproof is mooi meegenomen, hoeft niet.

Als iemand een totaal ander idee heeft over een mogelijk goede oplossing hoor ik dat ook graag natuurlijk. Iets aan/op mijn rolstoel is in ieder geval geen optie. Die hangt vol met medische apparatuur en is daardoor eigenlijk al te groot en log.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ. Daarom ook een schopje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 11:59
Geen ervaring zelf mee.

Mijn broer echter heeft onlangs deze aangeschaft voor gebruik bij zijn werk.
Niet voor het eigen gebruik tijdens zijn werk maar voor zo ongeveer dat wat jij beschrijft.

Ik heb hem er nog niet over horen klagen..

https://www.smarthandbagage.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als ik zelf een rugzak of wat dan ook zou moeten kopen die ik zelf niet zou kunnen dragen zou ik het vragen aan degene die dat wel zouden moeten gaan doen. Vraag eens aan een of meerdere van jouw assistenten of zij iets van input hebben?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Phase schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:57:
Als ik zelf een rugzak of wat dan ook zou moeten kopen die ik zelf niet zou kunnen dragen zou ik het vragen aan degene die dat wel zouden moeten gaan doen. Vraag eens aan een of meerdere van jouw assistenten of zij iets van input hebben?
Het gaat niet lukken ze alle 12 gelukkig te maken. Het liefst zien hun dat ik 12 verschillende tassen koop. Daarnaast is het verloop hoog, gemiddeld 4 nieuwe assistenten per jaar. Ik zoek dus vooral een tas met (keuze) mogelijkheden. Dat is denk aardig gelukt met zo'n trolley rugzak. Ik ben vooral benieuwd naar mensen met ervaring met zo'n rugzak, qua merken etc.

Binnen mijn huidige assistenten team is er geen een met ervaring in ieder geval. Sowieso is er maar 1 die überhaupt een laptoptas gebruikt met laptop, en 1 dame gebruikt een boodschappen trolley. De rest neemt telefoon en eten mee. Sommige een tablet. Gaat allemaal in Eastpaks of handtassen. Ongeveer de helft vindt mijn huidige laptoptas met alles erin wel prima, de andere helft vindt het te zwaar. Maar sommige willen dan weer niks achter zich aan trekken en andere liever niet teveel tillen. Een aantal vinden het zelfs vervelend om als mijn laptop niet mee hoeft dat wel mijn rugzak mee moet. Oftewel best lastig. Ik heb budget voor één allround oplossing.

De tas die @xinix03 aanraadt is denk ik zeer geschikt. Niet zwaar van zichzelf, iets ruimer dan die ik nu heb (5 liter meer) en de keuze dragen of rollen. Dank voor de tip.