Email én agenda's: welke provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Momenteel heb ik mijn eigen domein in combinatie met GSuite voor email, contacten en agenda's - bij TransIP.
Ik zou echter graag stoppen bij GSuite, omdat het Google is. Voor email geen probleem, daar biedt TransIP een goede dienst voor, of bijna alle andere hostingproviders. Agenda's zijn echter een ander verhaal: ik ben nog geen goede provider tegen gekomen die dat biedt i.c.m. een eigen domein.

GSuite gebruiken we al lang en dus is het nog gratis. Het hoeft niet gratis te zijn, maar kost liever ook niet de wereld. Tevens wil ik niet dat het een Amerikaans (of vergelijkbare landen met "slechte" privacy bescherming) bedrijf is, waardoor Fastmail bijvoorbeeld afvalt.

Ik heb nog wel wat praktische aspecten waar ik op let, maar dit zijn wel de belangrijkste.

Welke suggesties hebben jullie?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Beste antwoord (via theredspecial op 08-05-2019 22:22)

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31
bravoure schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:47:
Sinds een paar maanden gebruik ik mail + agenda op mijn eigen domein bij mailbox.org. Dit is een Duitse privacy-aware provider, en bevalt mij erg goed.
Ik maak al jaren gebruik van mailbox.org, een provider die security en privacy hoog in het vaandel hebben. Zeer tevreden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06 11:33
office 365. je kan zelf aangeven dat je de gegevens in Europa op de servers wilt hebben. vind het persoonlijk beter werken ook dan gsuite

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:21

Tazzios

..

Nextcloud bij een hosting naar keuze? Dan heb je een eigen caldav en carddav server.

Ik sync de agenda van mijn telefoon, outlook(werk) en vereningswebsite allemaal naar mijn nextcloud omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Aha, dat van de O365 serverlocatie wist ik niet. Kga eens kijken.

Nextcloud betekent dat ik zelf het onderhoud moet doen, lees ik volgens mij. Kost dat je je veel tijd en moeite?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-06 11:33

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:21

Tazzios

..

Af en toe updates installeren maar verder eigenlijk vlekkeloos. backups gebeuren automatisch door installatron. Voor een major update wel even controleren of de plugins ook in de nieuwe versie werken.
Nadeel van webhosting is wel dat chat en office bestanden bewerken.

Nextcloud kun je ook als dienst afnemen, let dan wel even op welke uitbreidingen erbij zitten een kale nextcloud bied alleen bestanden delen.
https://cloud.webo.hosting/ is het uitgebreidst met mail,chat, en office bestanden bewerken. En vergeet ook Decks niet, heel handig voor team planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:41
Fastmail heeft volgens mij ook alles wat je zoekt. Werkt voor mij heel goed icm mijn eigen domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Het doel is privé, dus allerlei extra features (zoals team planning) zijn gelukkig niet nodig. Ik ga mij eens goed inlezen op Office 365 en Nextcloud + providers. Fastmail zit in Australië en die gunnen ook veel toegang tot data als ik het goed begrijp. Dus een iets minder gewilde optie wat mij betreft.

Ik post later nog wel wat ik heb gekozen en waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 20:58
Sinds een paar maanden gebruik ik mail + agenda op mijn eigen domein bij mailbox.org. Dit is een Duitse privacy-aware provider, en bevalt mij erg goed.

[ Voor 0% gewijzigd door bravoure op 07-04-2019 11:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Leuk om van mailbox.org te horen, die kende ik nog niet. Een andere optie die ik wel eerder gehoord heb is protonmail.com, zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31
bravoure schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:47:
Ik maak al jaren gebruik van mailbox.org, een provider die security en privacy hoog in het vaandel hebben. Zeer tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk voor mailbox.org gekozen. Vind het prettig dat dit echt een Duits bedrijf is - privacy regels zijn er streng genoeg. Prettige interface, veel mogelijkheden.

Thanks all!

Pagina: 1