Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is het nog waard deze pc te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dullahan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 18:31
Ik heb momenteel een pc met de onderstaande componenten.

Ik zit nu te twijfelen om een nieuwe pc te bouwen (voornamelijk voor PUBG en Darksouls3). Is het de moeite waard om alleen GPU en/of CPU te upgraden of kan ik beter een hele nieuwe kast bouwen? en in dat laatste geval, is er nog iets het bewaren waard?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI P67S-C43 (B3)€ 0,-€ 0,-
1HIS 6870 Fan 1GB GDDR5 PCI-E HDMI/DP/2xDVI€ 0,-€ 0,-
1WD Blue 3,5" (16MB cache, 7200rpm), 500GB€ 42,95€ 42,95
1Xigmatek Asgard II€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,-€ 27,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 41,99€ 41,99
1LG GH22NS70€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GX 450W€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 111,94

Beste antwoord (via Dullahan op 05-04-2019 16:19)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:28
Het probleem waar je tegenaan loopt, is dat bijvoorbeeld het max wat je aan CPU er op kan zetten is een i7-2700k.
Qua GPU maakt het niet zo heel veel uit eigenlijk. Alles wat huidig is, zal het goed doen. Maar de vraag is of je bijvoorbeeld voor deze:
V&A aangeboden: Intel Core i7 2700K Boxedproc. Intel i7 2700K Sandybridge, Qu...
125 euro uit zou moeten willen geven.
Tuurlijk is een nieuwe pc een stuk duurder. Overigens denk ik eigenlijk niet dat je zoveel uit hoeft te geven. Maar, als je een nieuwe pc wilt bouwen, dan raadt ik aan om alles te vervangen (misschien niet de behuizing), maar de rest kun je eigenlijk niet echt meer gebruiken. Voeding is te oud om een nieuwe pc mee te gaan voeden (kans dat die stuk gaat en je pc mee trekt zeg maar), SSD is qua ruimte weinig boeiend. Voor het geld hoef je het niet te laten om bijvoorbeeld een 1TB SSD of anders een 500GB SSD te nemen.

PUBG is sowieso slecht geoptimaliseerd, dus die ga je waarschijnlijk toch niet lekker draaiend krijgen.

Wat je nog kan doen is ook taakbeheer open zetten. Dan kun je CPU en RAM gebruik ook bekijken. Dus allen aan zetten en dan een spel starten en een stukje spelen. Op een gegeven moment kun je in de grafiek zien wat er gebeurd.

De enige reden voor een upgrade is eigenlijk tombraider en PUBG. Daar zou je haast voor op een console gaan spelen zeg maar. Scheelt een boel geld (en dat komt van iemand die graag op de pc gamed).

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 05-04-2019 16:19 ]

Alle reacties

• Arunia
Tja, moeilijk te zeggen. Waar loop je nu tegenaan? Speel je beide spellen bijvoorbeeld al?
Zo ja, hoe snel loopt dit? Als je met MSI Afterburner kijkt wat er op 100% draait, kun je bijvoorbeeld zeggen of de GPU de bottleneck is of de CPU.
Als je voor weinig een i7 2xxx CPU kan vinden is dat nog wel te doen. GPU kun je van alles kiezen, maar het valt of staat met je budget en waar je naartoe zou willen met je spellen.

Heb zelf een i7 3770k welke nog goed mee kan komen hedendaags, maar weet niet hoe het is met de i7 varianten van de 2xxx series.

• Dullahan
ze draaien wel in de zin dat ik ze kan opstarten, maar lage fps op lage resolutie etc. Zal eens kijken wat de MSI afterburner opleverd, bedankt!

wat budget betreft zou ik wel een nieuwe pc van ~1000 euro kunnen bouwen. Maar als ik bij wijze van spreken goedkoop mijn huidige pc kan upgraden doe ik dat liever, gezien ik niet verwacht veel nieuwe spellen te spelen (speel vooral csgo en die loopt nu al prima)

Acties:
  • Beste antwoord

• Arunia
Het probleem waar je tegenaan loopt, is dat bijvoorbeeld het max wat je aan CPU er op kan zetten is een i7-2700k.
Qua GPU maakt het niet zo heel veel uit eigenlijk. Alles wat huidig is, zal het goed doen. Maar de vraag is of je bijvoorbeeld voor deze:
V&A aangeboden: Intel Core i7 2700K Boxedproc. Intel i7 2700K Sandybridge, Qu...
125 euro uit zou moeten willen geven.
Tuurlijk is een nieuwe pc een stuk duurder. Overigens denk ik eigenlijk niet dat je zoveel uit hoeft te geven. Maar, als je een nieuwe pc wilt bouwen, dan raadt ik aan om alles te vervangen (misschien niet de behuizing), maar de rest kun je eigenlijk niet echt meer gebruiken. Voeding is te oud om een nieuwe pc mee te gaan voeden (kans dat die stuk gaat en je pc mee trekt zeg maar), SSD is qua ruimte weinig boeiend. Voor het geld hoef je het niet te laten om bijvoorbeeld een 1TB SSD of anders een 500GB SSD te nemen.

PUBG is sowieso slecht geoptimaliseerd, dus die ga je waarschijnlijk toch niet lekker draaiend krijgen.

Wat je nog kan doen is ook taakbeheer open zetten. Dan kun je CPU en RAM gebruik ook bekijken. Dus allen aan zetten en dan een spel starten en een stukje spelen. Op een gegeven moment kun je in de grafiek zien wat er gebeurd.

De enige reden voor een upgrade is eigenlijk tombraider en PUBG. Daar zou je haast voor op een console gaan spelen zeg maar. Scheelt een boel geld (en dat komt van iemand die graag op de pc gamed).

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 05-04-2019 16:19 ]

• Dullahan
Ok aan deze informatie heb ik voorlopig genoeg. Heel erg bedankt.