Low frost vriezer: hoe vaak ontdooien?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:51

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een extra vriezer voor in de keuken. Voor mijn situatie kom ik op twee alternatieven die over de totale looptijd (dus inclusief elektraverbruik) een ruime 200 euro in prijs verschillen. De goedkopere variant heeft Low Frost, de duurdere heeft No Frost. No Frost ben ik bekend mee en werkt fantastisch. Low Frost ben ik niet bekend mee; het enige dat ik weet is dat je minder vaak hoeft te ontdooien dan bij vriezers die dit niet hebben. Maargoed, 'minder vaak'... dan weet ik eigenlijk nog steeds niet zoveel.

Ik vraag aan eigenaren met een Low Frost vriezer dus naar hun ervaring. Hoe vaak ontdooi je je vriezer? En als je vergelijkingsmateriaal hebt: is dit echt veel minder vaak dan bij een vriezer zonder Low Frost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb zelf met de aankoop van de huidige koelkast in hetzelfde schuitje gezeten qua vraag. En iedereen die ik sprak (Mensen met Low Frost, No Frost, etc etc) gaven allemaal aan: Kies No Frost. Het kost iets meer, maar het is stukken beter te doen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

+1 no frost.. heerlijk, geen geklooi meer met vast zittende lades. Rendement is ook hoger wanneer er geen ijs forming is. De low frost hebben een soort van anti condens systeem wat alleen werkt wanneer je je vriezer niet vol propt en de spullen een beetje 'los' van elkaar liggen. Moet de eerste vriezer nog vinden die in dagelijks gebruik niet helemaal vol zit ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb een gewone vriezer/koel combinatie van Ikea, en in 6 jaar heb ik hem 2x ontdooid, met een fohn en schroevendraaier om wat te bikken was dat zo gepiept. Dus tja, is dan de vraag of je de meerprijs er voor over hebt, of dat je dat geld liever in je zak steekt en er een goeie fohn van koopt ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

_ferry_ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:02:
..met een fohn en schroevendraaier om wat te bikken was dat zo gepiept...
Op zich is dat niet het grootste werk. Ik deed dat altijd in de winter als het vroor, lades buiten en dan de vriezer laten ontdooien.

Het grote voordeel is dat je je ruimte behoud en de vriezer efficiënt blijft werken. Ontdooien komt niet altijd uit wanneer je vriezer altijd vol is en je er maar 1 hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:58
Hoe vaak je een vriezer (welk type dan ook) moet ontdooien, hangt ook af van hoe vaak die open gaat.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JukeboxBill schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:06:
Hoe vaak je een vriezer (welk type dan ook) moet ontdooien, hangt ook af van hoe vaak die open gaat.
Een no frost dus nooit, dus niet ieder type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:51

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
_ferry_ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:02:
Ik heb een gewone vriezer/koel combinatie van Ikea, en in 6 jaar heb ik hem 2x ontdooid, met een fohn en schroevendraaier om wat te bikken was dat zo gepiept. Dus tja, is dan de vraag of je de meerprijs er voor over hebt, of dat je dat geld liever in je zak steekt en er een goeie fohn van koopt ofzo :+
Dat is wel heel erg weinig! In het verleden had ik een gewone koel/vriescombinatie die ik toch eigenlijk wel twee keer per jaar moest ontdooien. Deed ik dat niet dan gingen de lades niet goed meer open en dicht. Weet je 100% zeker dat je geen Low Frost hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Low frost is een klein stapje beter maar no frost is nog een grote stap extra. Dat is gewoon nooit meer ontdooien, werkt echt perfect.

Het energieverbruik moet je trouwens met een pak zout nemen. Dat lijkt bij no frost en dergelijke soms hoger maar een vriezer die ijsvorming krijgt wordt vaak ook snel minder zuinig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1