Narrowcasting sportclub

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1198820

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben voor mn lokale voetbalvereniging bezig met het moderner maken van onze kantine. Dit wil ik graag doen door middel van schermen. Op deze schermen wil ik bijvoorbeeld sponsoren, foto's van wedstrijden en nieuws laten zien. Ik heb zelf niet veel verstand van de RPI maar kwam het perongeluk tegen en mijn indruk is dat wat ik wil zeker mogelijk is er mee.

Ik zou het volgende willen in een ideale situatie:

- Een los scherm in de kantine, met daaraan een RPI
- De RPI speelt een soort (powerpoint) presentatie af
- De presentatie kan ik vanaf thuis aanpassen en als het ware uploaden in de cloud. Wanneer ik het scherm aanzet op de voetbal draait er een update zodat ik altijd de meest recente beelden kan laten zien.

Kan iemand mij hier misschien vertellen:
- Of een RPI hiervoor geschikt is? (zoja wat voor een, het zal gaan om maximaal 3 schermen)
- Er een goed (gratis?) programma is wat ik op mijn RPI moet zetten hiervoor?
- Wat ik nodig heb om dit alles te verwezelijken?

Nu zijn er bij mij in de buurt wel bedrijven die hiervoor bepaalde pakketten aanbieden (Narrowcasting). helaas zijn wij echter een kleine club en is er voor dure maandelijkse lease abbo's geen budget. Als dit niet mogelijk is zijn er dan alternatieve manieren om dit te verwezelijken?

Weet iemand misschien raad met deze kwestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:09
Moet het via de cloud lopen? Als de schermen een USB stick slikken, en fotopresentaitie kunnen tonen van wat op de stick staat, ben je voor de prijs van 3 USB sticks klaar.
En dan kan ook de voorzitter (of een random iemand) even een foto toevoegen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Foutje, moest quote zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 1198820 op 05-04-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
naftebakje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:06:
Moet het via de cloud lopen? Als de schermen een USB stick slikken, en fotopresentaitie kunnen tonen van wat op de stick staat, ben je voor de prijs van 3 USB sticks klaar.
En dan kan ook de voorzitter (of een random iemand) even een foto toevoegen.
Het probleem zit hem in dat ik het liefst ook op de dagen dat ik fysiek niet naar de club ga. De presentatie die ik wil draaien moet elke week worden geupdate met de nieuwe stand en speelschema's. Het liefst is dit dus gelijk na het weekend actueel en op de schermen te zien. Zelf kom ik meestal pas eind de week op de club en is het dus een groot deel van de week dat er verouderde informatie op het scherm staat. vandaar dat ik iets zoek dat online is aan te passen en wat dus online ergens staat. Vervolgens kan ik dus thuis mn presentatie aanpassen en wanneer iemand anders op de club het scherm aanzet gewoon de meest recente presenatie kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Kijk eens naar Xibo. Dan kan je het via een website aanpassen, alleen de clients aan de schermen moeten internet toegang hebben.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Op mijn werk gebruiken we Chromebits en Chromecast die in kiosk mode een Google presentatie draaien, gescheduled met Chrome Sign Builder. Ideetje? Je zou de Google presentatie zelfs kunnen koppelen aan een Google Speadsheet met Google Apps Script en zo bijvoorbeeld automatisch de standen laten updaten als iemand de Spreadsheet aanpast (dat kan je dan weer zo maken dat elke imbeciel het kan doen).

Edit: ik bedenk me net wel dat we natuurlijk Enterprise accounts hebben op mijn werk, ik durf niet te zeggen of dit zo 1,2,3 werkt op persoonlijke/gratis accounts.

[ Voor 17% gewijzigd door zoenvisje op 05-04-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 17:44
Wij gebruiken op de club Voetbalassist. Programma van de KNVB zelf die narrowcasting mogelijk maakt.
Kosten zijn uit mijn hoofd €1,50 per lid van de club.
Je kan hier ook je website op bijhouden, teams laten zien op deze website en er zit een vrij actief forum achter waar je al je vragen op kunt stellen. Ook fijn dat het makkelijk uit te leggen is voor mensen die minder van de back-end begrijpen.

Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 06:49
Het is een beetje aan de late kant, maar ik heb wellicht de oplossing.

Als ik dit zelf zou moeten doen, dan zou ik gebruik maken van Google Slides. De Google Slide presentatie kan ik overal aanpassen, ook thuis en het enige wat ik nodig heb in de voetbalkantine is een scherm met daarachter een PC of iets dergelijks. In ieder geval iets waarmee ik verbinding kan maken met het internet, waarop Chrome draait en waarin ik een Chrome plugin kan installeren.

Stap 1: Je maakt de presentatie in Google Slides.
Stap 2: Je publiceert de presentatie. Je krijgt een link tot je beschikking die je vervolgens in Chrome als standaard startup pagina start.
Stap 3: Je installeert een additionele plugin, genaamd auto-refresh. Daarmee kun je de pagina automatisch om de x minuten vernieuwen.
Stap 4: Eventueel laat je Chrome automatisch starten bij het opstarten van je PC.

Google Slides zal automatisch geladen worden bij het openen van Chrome. De presentatie wordt automatisch afgespeeld, zonder dat jij hier iets voor te doen. Publiceer je een nieuwe presentatie, dan zal deze pas zichtbaar worden nadat de pagina vernieuwd wordt. Daar is de auto-refresh plugin voor. Die vernieuwd de pagina dan om de paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:39
FitsSprits schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:48:
Het is een beetje aan de late kant, maar ik heb wellicht de oplossing.

Als ik dit zelf zou moeten doen, dan zou ik gebruik maken van Google Slides. De Google Slide presentatie kan ik overal aanpassen, ook thuis en het enige wat ik nodig heb in de voetbalkantine is een scherm met daarachter een PC of iets dergelijks. In ieder geval iets waarmee ik verbinding kan maken met het internet, waarop Chrome draait en waarin ik een Chrome plugin kan installeren.

Stap 1: Je maakt de presentatie in Google Slides.
Stap 2: Je publiceert de presentatie. Je krijgt een link tot je beschikking die je vervolgens in Chrome als standaard startup pagina start.
Stap 3: Je installeert een additionele plugin, genaamd auto-refresh. Daarmee kun je de pagina automatisch om de x minuten vernieuwen.
Stap 4: Eventueel laat je Chrome automatisch starten bij het opstarten van je PC.

Google Slides zal automatisch geladen worden bij het openen van Chrome. De presentatie wordt automatisch afgespeeld, zonder dat jij hier iets voor te doen. Publiceer je een nieuwe presentatie, dan zal deze pas zichtbaar worden nadat de pagina vernieuwd wordt. Daar is de auto-refresh plugin voor. Die vernieuwd de pagina dan om de paar uur.
Heb sinds gister een Raspberry met daarop Yodeck.
Voor 1 scherm is het gratis.
Je kunt eenvoudig en snel via een Cloud een presentatie maken en druk op de knop en het staat op je Rasp.

Zie mijn topic hierover, waarbij ik dezelfde vraag had: WeHoDo in "Compu stick Windows VS Raspberry PI"

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat @FitsSprits zegt icm https://github.com/guysoft/FullPageOS op de rasberry pi.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:39
Wij hebben XIBO CMS Draaien op onze webserver. Verder hebben wij in de kantine drie NUC's met XIBO Client software en een HDMI Splitter (4 input, 4 output.) om sponsors, standen, live tv, en kantine producten weer te geven op de tv's.

[ Voor 21% gewijzigd door impactftw op 12-05-2019 16:53 ]

Pagina: 1