Word steeds uitgelogged?

Pagina: 1
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hi,

Ik word steeds uitgelogd en na een paar refreshes ben ik weer ingelogd. Ook geven notificaties aantikken een 403, zelfs na opnieuw inloggen en word ik er weer uitgetrapt.

Sessieproblemen? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ik denk dat je het best even je cookies kunt verwijderen en opnieuw inloggen. Blijkbaar gaat er iets mis met jouw sessie en dit zou dan de easy fix zijn.

• WhatsappHack
  • Niet online
winkbrace schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:09:
Ik denk dat je het best even je cookies kunt verwijderen en opnieuw inloggen. Blijkbaar gaat er iets mis met jouw sessie en dit zou dan de easy fix zijn.
Okee, het werd steeds gekker. Dan werd ik wel ingelogd en kreeg ik een succesmelding en verschenen bovenin beeld m'n notificaties weer, maar vervolgens werd ik na de redirect er meteen uitgeknikkerd en de sessie was ook niet terug te vinden op de mijn sessies pagina.

Ik heb naast de tig cookies (ook voor de zekerheid alles van de persgroep) nu ook de cache van de browser leeggegooid, weer alle cookies eruit for good measure en opnieuw ingelogd: nu lijkt hij wel stand te houden. Was er iets veranderd op de site dat dit kan veroorzaken? Wel raar. Verwacht niet dat de cache corrupt is geraakt o.i.d.. :P

Is er geen cookiewall meer trouwens? (Of misschien blockt PiHole die.)
Het viel me op dat er op 4G minder problemen waren... Als ik kijk naar m'n requests naar Tweakers dan lijkt het er op dat de PiHole KRXD blokkeert. Wellicht dat dat iets raars veroorzaakte, al snap ik dan niet waarom dat nu opeens spontaan een probleem zou zijn (tenzij het komt omdat m'n abonnement gister is afgelopen? Had er gisteravond nog geen last van.) en de cache opschonen het probleem oplost.

Afijn, hij lijkt het weer te doen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 05-04-2019 16:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:04:
[...]
Is er geen cookiewall meer trouwens? (Of misschien blockt PiHole die.)
Er is wel een cookiewall en die is volgens mij niet te blokkeren. Dan blijf je met een lege site achter.
Het viel me op dat er op 4G minder problemen waren... Als ik kijk naar m'n requests naar Tweakers dan lijkt het er op dat de PiHole KRXD blokkeert.
krxd heb je niet nodig voor een goedwerkende site ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• WhatsappHack
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:14:
[...]
Er is wel een cookiewall en die is volgens mij niet te blokkeren. Dan blijf je met een lege site achter.
Swear to god, ik kreeg hem niet meer te zien na het verwijderen van alle cookies en de cache - wat ik wel verwacht had omdat m'n consent weer vastgelegd zou moeten worden. Ook op de PC in een andere browser in privémodus (for good measure!) en in een andere browser op de iPhone (Microsoft Edge) kreeg ik hem niet te zien.

... Nu weer wel. :+
krxd heb je niet nodig voor een goedwerkende site ;)
Okee! Het was het enige dat ik kon vinden dat tegen wordt gehouden op WiFi en niet op 4G. :P
Verder is het enige verschil dat ik via WiFi met IPv6 verbindt i.p.v. IPv4.

Het is een raadsel, maar 't werkt weer na deze stappen... Dus 't zal wel, zolang 't maar werkt he? :P

• WhatsappHack
  • Niet online
Nooo ik word er toch weer uitgegooid. ;( De sessie staat er dit keer nog wel.
Ook verschijnt nu toevallig weer in privémodus op alle browsers de cookiewall niet meer, zowel op telefoon als laptop. (De site laadt dan wel gewoon trouwens! Ik zie dan ook geen consentcookie verschijnen.)

Heb toch het vage gevoel dat er iets buggy aan de kant van Tweakers is. :P
Aan mijn kant is niets gewijzigd behalve het aflopen van m'n abo.

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 05-04-2019 18:47 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Haal je Pi-hole er eens tussenuit en probeer het dan nog een keer. Wanneer de boel het dan wel doet weet je genoeg natuurlijk.

• WhatsappHack
  • Niet online
sypie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:13:
Haal je Pi-hole er eens tussenuit en probeer het dan nog een keer. Wanneer de boel het dan wel doet weet je genoeg natuurlijk.
Ja daarvan wist ik al dat het het probleem mogelijk oplost, alleen weet ik dan nog niet zoveel eigenlijk. :P Het kan toeval zijn geweest dat het na een tijdje zonder PiHole wel werkte omdat het probleem komt en gaat.
- Het uitloggen voornamelijk plaatsvindt op Gathering, dan kan ik op tweakers.net prima constant ingelogd zijn maar op Gathering niet of bij elke paar refreshes verandert de situatie opeens weer. Dit verschilt echter steeds, uiteindelijk wordt ik er ook uitgetrapt op main.
- Het enige dat PiHole lijkt te blokkeren bij verzoeken naar Tweakers is "beacon.krxd.net". Maar dit is eigenlijk altijd al zo geweest en volgens anderen is deze niet nodig voor een correctie werking van sessies. Het lijkt er niet op dat het whitelisten hiervan het probleem oplost, alleen zit ik met de DNS Cache die ik op iPhone niet kan leegknikkeren; dus kan het niet controleren. :+
- Er is niets gewijzigd aan de PiHole, de browser of de opzet. Alles is hetzelfde als gister en de afgelopen maand eigenlijk. Ook is dit niet nieuw toegevoegd aan Gravity, dus zou het probleem er al geweest moeten zijn.
- Ik heb net gewoon een paar uur zonder probleem ingelogd gebleven, als de Pihole het probleem zou zijn dan zou het consistent niet moeten werken via de PiHole. Meestal werkt het opeens niet meer (ben ik uitgelogd) en kan het met refreshen in/uitloggen steeds wijzigen en opeens werkt het weer en kan ik weer urenlang ingelogd blijven staan
- ... Terwijl ik dit schrijf ben ik opeens ook weer ingelogd op Gathering en na tig keer refreshen ben ik nog steeds ingelogd. Het uit/inloggen gebeurt dus heel willekeurig, ik kan niets aanwijzen dat werkelijk definitief het probleem is. Zelfs de PiHole als probleem aanwijzen gaat niet met zekerheid (en nogmaals: het zou raar zijn.). En ja hoor: de cookiewall laadt ook opeens weer! :P

Ik ben dan vooral benieuwd waar het precies mis gaat en waarom er nu opeens een probleem is terwijl het er voorheen niet was. :) Waarom wordt m'n sessie niet geaccepteerd. De cookies zijn er, ook logisch omdat ik steeds spontaan weer ingelogd ben.

Het probleem zou zeker hier kunnen liggen natuurlijk, maar gezien er (nogmaals: verlopen van abo na) helemaal niets aan mijn kant gewijzigd is, alles hetzelfde werkt zoals het al wekenlang werkt en ik niets werkelijk kan aanwijzen als probleem aan mijn kant twijfel ik daar toch aan. Het is gewoon raar. :P
Dat die cookiewall willekeurig niet wilt laden is ook gewoon een vaag verhaal. Aan de andere kant heeft niemand zich gemeld hetzelfde probleem te hebben (of ze kunnen niet posten :+), dat wijst weer naar mij...

Naja, ik ga nog even verder zoeken en verkeer monitoren - het is erg raar, normaal gesproken kan ik gewoon het probleem aanwijzen, maar ik kan werkelijk niets (definitief) vinden als boosdoener. o0

Bedankt voor de reacties iig! :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je extra lijsten in je PiHole configuratie toegevoegd? Ik gebruik 't ook en heb geen spectaculaire extra lijsten toegevoegd. Alleen eentje om alles, maar dan ook echt alles, van FB te blokkeren.

Omdat je zo heen en weer vliegt, ben ik benieuwd naar je browser en rest van je netwerk. Maak je gebruik van een VPN? Verandert je externe IP adres op de momenten dat je wel/niet ingelogd bent? Welke adressen krijg je terug als je een DNS lookup doet van tweakers en het forum?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• WhatsappHack
  • Niet online
@Hero of Time Nope! Die is nog default. :)
Ik heb vandaag tot op heden gelukkig helemaal nergens last van trouwens, wederom niets verandert - zelfs PiHole heeft nog geen lijsten bijgewerkt o.i.d.. :P
(PiHole beschermt trouwens niet tegen directe verbindingen op IP van FB, als je werkelijk alles wilt blokkeren moet je ook even alle IP-ranges aan je firewall toevoegen!)

- Browsers: iCabMobile (iPhone)), Safari (Mac), Edge (iPhone), FireFox Touch (iPhone), Opera (Mac & iPhone)
- Geen gebruik van VPN wanneer de apparaten op het thuisnetwerk zijn aangemeld (En anders verbinden ze naar de VPN op het thuisnetwerk :'))
- M.b.t. het IP: als het goed is niet, tenzij KPN bij elke refresh een ander IPv6-adres kiest om mee naar buiten te gaan, maar dan zou dat al jaren een probleem moeten zijn. :P
- IP's:
tweakers.net - 213.239.154.30, 2001:9a8::e:1337:0:80:2
gathering.tweakers.net - 213.239.154.30, 2001:9a8::e:1337:0:80:1

Ik denk dat ik het maar afschrijf als one-time fluke/tijdelijk probleem. :) Het raarste was, naast dat als het probleem zich voordeed altijd de cookiewall niet toonde bij tests o0, inloggen en meteen die sessie kwijt zijn (ook niet in MySessions). Misschien omdat m'n user account ergens nog werd geüpdatet vanwege de wijziging aan het profiel ofzo, no idea. Zolang het maar weer blijft werken zal het allemaal wel I guess :P

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 06-04-2019 14:23 ]

Pagina: 1