Geef is aan welke hardware en OS je gebruikt? verder kan je ook de arduino standalone IDE downloaden dan hoef je niks te installeren. En ik wil je verder niet ontmoedigen maar als je al opgeeft omdat Java installeren niet lukt vraag ik me af of Arduino's programmeren wel de juiste hobby voor je is.
Ps. probeer het is met de virusscanner uit
Ps2. @hierboven tuurlijk daarom probeer ik ook te helpen,
maar als je met arduino's ed aan de slag gaat ga je vaker tegen gepruts met software, drivers, libraries en compiler errors aanlopen. Dat is allemaal te leren door uit te proberen en veel te googlen, en is soms even doorzetten zonder gefrustreerd te raken dus als je al aan opgeven denkt omdat Java installeren niet lukt dan vraag ik me af of je wel de juiste mindset hebt om veel plezier aan een arduino hobby te beleven.
lees nu bij je toevoeging dat het schrijven van code wel al is gelukt, dan moet het installeren van Java ook lukken, gewoon niet opgeven.
Ga gewoon het lijstje af:
-Is de hardware compatible (zeer waarschijnlijk ja)
-Is het OS het probleem (bij windows 10 zeker niet)
-Heb je een account met volledige admin rechten?
-Kan andere software (virusscanner) de boel blokkeren?
-Draait er misschien al een oudere versie van java? (zo ja eerst deinstalleren en rebooten)
-Gebruik je het juiste installatie bestand? (let op 32 of 64bit versie en gebruik JRE niet JDK)
Als alle ja zijn zou het zonder problemen moeten lukken. En denk ik niet dat je ingewikkelde oplossingen zoals registerwaarden aanpassen nodig hebt. Als paardenmiddel zou je de pc een complete fabrieksreset kunnen geven en nog een keer kunnen proberen.
[
Voor 78% gewijzigd door
-36- op 10-04-2019 21:39
]