Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 18:00
Ik zoek een Fitnessband/smartwatch voor mijn 84-jarige moeder.
Budget tot 250~300 euro. Liefst zonder abonnement.

Belangrijkste functies:
  • Signaal-functie binnenkomende oproepen/email/whatsapp/sms.
  • En ..... uitgaand signaal igv stress.
Leuke functies
  • Hartslagmeter
  • Stappenteller
GSM is niet perse nodig. Gebruik is vooralsnog alleen binnenshuis waar altijd een Huawei-P9 (of evt. opvolger) aan staat. Echter niet altijd binnen handbereik, wel binnen bluetooth-bereik (of wifi). Buitenshuis is altijd iemand erbij aanwezig.

Ze heeft nu een Mi Band-2 en daar is ze erg blij mee. Doet alles wat ze wil. Alleen sinds heup-uit-kom noodgevalletje missen we dus die ene alarmsignaal-uit functie.En dan is het een heel eind naar de mobiele telefoon die aan de lader ligt.

Via de pricewatch vind ik alleen Skagen Falster Gen 4 Connected (optie bellen zonder telefoon). Maar op de site van Coolblue staat weer geen uitbel functie.
Op internet zelf veel aanbieders van senior alarm horloges. Bijvoorbeeld de SpotterGPS (https://www.spottergps.com/senioren-alarm-horloge/).

Deze klokjes zijn meer voor gebruik buiten en minder fitnessband-functionaliteit. Extra klokje naast de fitnessband wordt lastig. De dame in kwestie is nogal kieskeurig/ongedurig.

Het liefst heeft ze een Mi Band (of smartwacht) met de huidige functie die, via haar Huwaei, een appje kan uitsturen naar de familie-app (of een sms of ....?).

Maar bestaat zoiets?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@frederic46 schopje van WAO, naar ATT, aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:38
Android Wear producten kunnen dit: https://www.computeridee....door-android-wear-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Om te kunnen bellen met Wear OS moet er een microfoon en een luidspreker op het horloge aanwezig zijn.
Het bluetooth bereik lijkt mij de zwakste schakel dus ik zou altijd kiezen voor een smartwatch met wi-fi, bv. een Mobvoi:
pricewatch: Mobvoi Ticwatch Express Shadow Zwart (Zwart)
Nadeel van altijd wi-fi aan is dat hij iedere avond aan de lader moet lijkt mij.

Als alternatief is er de Paniekknop:
https://www.bol.com/nl/p/...arm-clip/9200000091400867
Eventueel te dragen om de hals als een ketting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 18:00
De paniekknop zou kunnen. De vraag is of deze dame hem ook altijd om zal doen zoals ze nu altijd haar MiBand draagt. Blijft een zwakke schakel.
De Mobvoi Ticwatch lijkt te voldoen aan de specs maar moet te snel weer aan de oplader. Net zoals de meeste GPS-watches die ik heb bekeken (Ticklel, Spotter, Connect Touch).
En vaak ontbreken toch sommige fitband-functies. Dit zijn echte senioren-in-nood oplossingen.
En de BT-fitbands/watches die ik tot nu heb gezien voldoen geweldig, op die uitgaande app/sms/tel functie na.....

En omdat het echt alleen voor binnenshuis is, ga ik eens uitzoeken of een Google-Home-Mini wat is. Op een centrale plek in het appartement geplaatst zou ze deze vanaf elke plek kunnen bedienen. En de Home Mini staat echt altijd aan waarbij de smartphone natuurlijk een keer leeg kan zijn.