Ik heb een offerte gekregen voor zonnepanelen op mijn dak en dakkapellen.
Graag wil ik bij jullie checken of de combinatie een beetje logisch is en de zonnepanelen en omvormer wel efficiënt energie opleveren.
Het gaat om een Solaredge SE2200 HD Wave omvormer, met 9 320WP zonnepanelen en
Solaredge P370.
De indeling is:
2 panelen op dakkapel oost, hellingshoek 6 graden richting zuid. Van dakkapel naar de nok zijn 2 dakpannen.
4 panelen op dakkapel west, hellingshoek 6 graden richting zuid. Van de dakkapel naar de nok zijn 2 dakpannen.
3 panelen op dak ca 33 graden richting west, onder het dakkapel.
Ik heb eerder hier iets gezien over het minimum vermogen dat een omvormer nodig heeft. Dus ik vraag me een beetje af of die 2 zonnepanelen op oost wel zin hebben tot het moment dat de zon op de overige 7 zonnepanelen staat.
Aanvulling:
Breedte huis 6 meter 30
Dakkapel Oost 3m x 2m
Dakkapel West 5m x 2m
Het huis ligt bijna precies oost/West, West ligt misschien 2 graden richting het zuiden.
Graag wil ik bij jullie checken of de combinatie een beetje logisch is en de zonnepanelen en omvormer wel efficiënt energie opleveren.
Het gaat om een Solaredge SE2200 HD Wave omvormer, met 9 320WP zonnepanelen en
Solaredge P370.
De indeling is:
2 panelen op dakkapel oost, hellingshoek 6 graden richting zuid. Van dakkapel naar de nok zijn 2 dakpannen.
4 panelen op dakkapel west, hellingshoek 6 graden richting zuid. Van de dakkapel naar de nok zijn 2 dakpannen.
3 panelen op dak ca 33 graden richting west, onder het dakkapel.
Ik heb eerder hier iets gezien over het minimum vermogen dat een omvormer nodig heeft. Dus ik vraag me een beetje af of die 2 zonnepanelen op oost wel zin hebben tot het moment dat de zon op de overige 7 zonnepanelen staat.
Aanvulling:
Breedte huis 6 meter 30
Dakkapel Oost 3m x 2m
Dakkapel West 5m x 2m
Het huis ligt bijna precies oost/West, West ligt misschien 2 graden richting het zuiden.
[ Voor 39% gewijzigd door NIMIC op 08-04-2019 11:18 . Reden: dakkapel west zijn ook maar 2 dakpannen ]