Welke irda adapter in een omnibook?

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik probeer hier d.m.v. een siemens s35i een internetverbinding te krijgen, door middel van infrarood dus. Ik moet echter wel even weten wat er nou voor een adapter in de laptop zit (hp omnibook xe3), zodat ik de juiste drivers kan installen. Zowel de gebruiksaanwijzing als de hp site als de search van got konden me niet helpen ;(
Wie hier heeft zo'n lappie, werkt bij hp of weet het op een andere manier?

En als iemand weet waar ik de inf modem drivers van de s35i kan vinden is dat ook van harte welkom :)

Verwijderd

BiJ m'n omnibook 2100 zit een SIR Irda device.
Je moet m'n natuurlijk ook in je bios hebben aan gezet ;)

• Timmert
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 18:48 schreef RH het volgende:
BiJ m'n omnibook 2100 zit een SIR Irda device.
Je moet m'n natuurlijk ook in je bios hebben aan gezet ;)
Das idd een goeie, zal vanavond nog ff klooien ermee. Eerst maar ff wat eten :P

• Timmert
  • Niet online
M'n pa heeft z'n phone nu meegenomen dus kan ik ff niet verder, nog suggesties/urls?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm ik heb een Omnibook xe2, lijkt me dat er hetzelfde type IR poort opzit...

Maar ik heb er pas win2k opgezet, moet die irda adapter nog installeren, maar zover ik weet stond hij eerst onder ME als standaard IRDA adapter geinstalleerd :)

• Timmert
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 21:35 schreef BrZ het volgende:
Hmmm ik heb een Omnibook xe2, lijkt me dat er hetzelfde type IR poort opzit...

Maar ik heb er pas win2k opgezet, moet die irda adapter nog installeren, maar zover ik weet stond hij eerst onder ME als standaard IRDA adapter geinstalleerd :)
Zal inderdaad wel hetzelfde zijn ja, het gaat hier om een P3 700 (zo'n aanbieding van office centre)
Ik zal zsm ff kijken, ik ga nu vanwege het lekkere weer nog ff buiten zitten.
Mzzl

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 13:14
Op een Omnibook 6000 wordt alles in Win98 automatisch geinstalleerd als je hem in de Bios aanzet.

Hail to the king baby!

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Hallo allemaal,

Ik heb een HP Omnibook 6000 met infrarood poort. Hierop is Windows 2000 Professional geinstalleerd. Ik wil deze infrarood poort gebruiken om een connectie te maken met mijn Siemens S35i. Als ik van beide de infrarood poort activeer krijg ik in de system tray een icoontje met een dialoogvenster: Siemens S35i in range. Als ik de software om verbinding te maken opstart, dan krijg ik een melding: Cannot select Socket. Dan kan ik alleen op OK klikken en vervolgens krijg ik de melding: Cannot open COM poort.

Hiervoor heb ik een HP Omnibook 4150 gehad waarbij alles vlekkeloos werkte, daarbij kon ik zelfs een inbelverbinding maken, dat is nu ook niet mogelijk.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand wat ik verkeerd doe?

Laat het alstublieft even weten.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zelf heb ik een Omnibook6100 deze ondersteund zowel SIR als FIR. Voor je telefoon kan je het beste SIR gebruiken (Is langzamer) Fir is nl. een 4Mbit connectie en dat lukt niet met je telefoon.

Voor de Windows 2000 gebruikers onder ons, W2k ondersteund niet het gebruik van mobiele telefoons via Ir. Hier is wel een oplossing voor deze oplossing staat uitgelegd op de volgende pagina :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q252795

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Bedankt, het antwoord heeft me geholpen.
Ik heb van mijn collega ook een zip-file gekregen dat irdaw2k.zip heet. Als je hiernaar zoekt op http://www.google.com , dan krijg je een aantal links waar deze zip-file te downloaden is.
Pagina: 1