Nieuwe videorecorder, waar opletten

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Topicstarter
De videorecorder van mijn ouders is versleten (rond de 11 jaar oud), en repareren kost rond de 3 meijer.
Morgen gaan we een nieuwe kopen, en ik zal mee gaan.

De TV die er aan komt te hangen, is een Sony stereo breedbeeld.
Dus een stereo videorecorder zal iig een goeie optie wezen.

Maar mijn vraag nu: waar moet ik verder opletten bij de aanschaf.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31227

Aansluitingen als je die nodig vind tenminste.
of er wel 2 scart aansluitingen op zitten, en tulp uit voor naar de stereo. Of die ook die funcit kan gebruiken dat je een code intikt van een tv-programma dat ie automatisch gaat opnemen (hoe heet dat ook alweer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26985

Op woensdag 25 juli 2001 17:53 schreef Diamon het volgende:
De videorecorder van mijn ouders is versleten (rond de 11 jaar oud), en repareren kost rond de 3 meijer.
Morgen gaan we een nieuwe kopen, en ik zal mee gaan.

De TV die er aan komt te hangen, is een Sony stereo breedbeeld.
Dus een stereo videorecorder zal iig een goeie optie wezen.

Maar mijn vraag nu: waar moet ik verder opletten bij de aanschaf.
Voor weinig extra koop je tegenwoordig een Super VHS recorder. Beeld is hiervan beter, geluid dacht ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Steffie

Opaque

Je hoeft niet perse naar een Sony te kijken omdat je een Sony TV hebt. Vrijwel iedere videorecorder kan via de SCART kabel communiceren met de TV. De ene fabrikant noemt het Q-link, de andere smartlink, etc. Het werkt allemaal op dezelfde manier.

Panasonic maakt erg goede VCR's, alleen deze kosten vaak wel ietsje meer dan een ander merk.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 13:16

Byteripper

The bytes make the rip.

Op woensdag 25 juli 2001 18:03 schreef killerb het volgende:
[..]
Of die ook die funcit kan gebruiken dat je een code intikt van een tv-programma dat ie automatisch gaat opnemen (hoe heet dat ook alweer)
Showview *D

Byteripper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 13:16

Byteripper

The bytes make the rip.

Waar ik als ik jou was ook nog op zou letten:

--Ondersteunt de videorecorder longplay?? (kan je 2x zoveel op een video zetten, kwaliteit wordt alleen ietsje minder)

--Hoeveel koppen heeft de recorder?

--Is het een stereo of mono videorecorder?

En misschien dat je een video mee kunt nemen om in de winkel te kijken welke recorder jij het mooiste beeld vindt opleveren.

Byteripper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Als je veel videobanden hebt die je wilt bewaren, en met de oude recorder zijn opgenomen kan je misschien zo'n band meenemen. Soms is het beeld of geluid van zulke banden op een andere recorder een stuk slechter. Een hoop stereo video's hebben ook een slecht mono-geluid.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 21:15

-Stef-

Slainthe!

Ik heb een tijdje terug bij de Megapool een echte SEG gekocht. Was toen voor 275 gulden van 350 gulden. Boeien zou je (en ik) zeggen maar bij nader onderzoek bleek deze vcr te hebben oa: Stereo/hi-fi, 6 koppen (4 video, 2 audio), short/longplay, PDC, Showview, 2 scartsaansluitingen, S-Video aansluiting zo even uit het hoofd (ik mis vast nog iets). SEG schijnt een submerk van Aiwa te zijn dus de knowledge is er. Bij dit alles ook nog garantie. Ongelofelijk voor dat geld. Staar je dus vooral niet blind op de geijkte dure merken maar kijk ook eens bij de goedkopere.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Lijkt een hele mooie koop, die SEG.
Een vriend van me heeft een video met dezelfde specificaties, maar dan van Daewoo. Er zit een barslecht loopwerk in, en de beeldkwaliteit vergeleken bij een zelfde soort video van Aristona is om te huilen.
Het beeld is sneeuwerig, en het beeld "zwabbert" af en toe (komt doordat de motor niet continu gelijk loopt). Als je na high-rewind te vroeg op de eject knop drukt wordt de band uitgeworpen terwijl de helft nog in het loopwerk zit :(
Goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn, maar in dit geval was dat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18766

Tja video begint langzamerhand wat minder te worden he.
Tegenwoordig zijn de dvd spelers ook vrij goedkoop.. maar als je graag dingen opneemt dan kun je tuurlijk nog heel even wachten op de dvd recorder (+/- Fl.4000,-)

Als ik een video zou kopen dan zou ik dus een merk kiezen dat de hoogste kwaliteit heeft voor weinig geld met een goede service.
Denk ik aan bijvoorbeeld JVC.
Voor 600 piek heb je al SVHS!

Tegenwoordig heb je al voor ongeveer 500 gulden een video met LongPlay en HIFI weergave geluid.
Wat ik wel leuk vind is een video met SVHS en EP.. dus 1/3 bandloopsnelheid van Standard Play.
Dan kun je dus met een 4 uurs band 12 uur op SVHS opnemen.
En het beeld vind ik beter dan een normale vhs SP opname.

Kijk maar eens op http://www.kieskeurig.nl
Kun je alles naast elkaar vergelijken en wat gebruikers reacties lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14980

Op woensdag 25 juli 2001 18:19 schreef Steffie het volgende:Panasonic maakt erg goede VCR's, alleen deze kosten vaak wel ietsje meer dan een ander merk.
Persoonlijk heb ik extreem slechte ervaring met Panasonic video's. Binnen het eerste jaar vier keer kapot (was volgens de consumenten bond de beste aankoop |:( ) Een jaar verlengde garantie gehad en daarna heeft hij definitief de geest gegeven. Leuk een video van 1000,- (wel een paar jaar geleden toen ze nog duur waren) die na 2 jaar kapot is.
Ik zou dus nooit een Panasonic kopen, maar het kan ook zijn dat we pech hadden met dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Steffie

Opaque

Dat hoor je altijd wel met alle merken dat er een paar slechten tussen zitten. Kijk ook maar eens naar hd's enzow. Dus dat er eens een paar kapot zal bij elk merk gebeuren.

Ik heb zelf de NV-FJ610 van Panasonic, ding werk super. Is ook nog maar pas een half jaar oud, maar ik dacht dat er 3 jaar garantie op zat. Mocht die dan een keer kapot gaan, dan is tegen die tijd wel een leuk DVD recordertje te koop.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

JT

VETAK y0

Panasonic voor iets beter geluid, JVC voor iets beter beeld, beide toppers.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Okay, bedankt voor alle reply's.
Ga vanmiddag pas, dus kan nog effe w8en.
Dat PDC (Program Delivery Control) en Showview is niet noodzakelijk, heb het zelf ook op de video en gebruik het zelden.
Dan zal PDC eerder handig zijn, mits de betrefende zender het signaal ondersteund.

Maar die 4 koppenvideo, wat is het nut daarvan en er zijn toch ook 6 koppen en dan 2 voor geluid en de rest beeld :?
De oude banden hoeven niet perse te werken, maar Auto Tracking is erg handig bij idd oude banden.
En dat Longplay, dat werkt dus ook bij beeld, d8 alleen bij audio.
Longplay is wel handig, moet de video wel meer dan 4 programma instel mogelijkheden hebben om op te nemen.

De oude Mitsubishi videorecorder, had een aantal handige opties.
Zoals:
* Index Zoeken
* 2 doorspoel snelheden met beeld
* Hoeveel videoband er nog over is om op te nemen
* Terug spoelen naar de nul stand van de teller.
* Zoeken naar een bepaald punt mbv de teller.

Dit zijn dingen die het gebruik makkelijker maken.

Omdat mijn ouders nu een Sony TV hebben (50Hz geen 100Hz :( zie dus een hoop geflikker), wil niet zeggen dat de video ook een Sony moet wezen.
Heb slechte ervaringen met Sony en de service.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
jvc is toch de uitvinder van vhs?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 juli 2001 10:00 schreef Diamon het volgende:
Okay, bedankt voor alle reply's.
Ga vanmiddag pas, dus kan nog effe w8en.
Dat PDC (Program Delivery Control) en Showview is niet noodzakelijk, heb het zelf ook op de video en gebruik het zelden.
Dan zal PDC eerder handig zijn, mits de betrefende zender het signaal ondersteund.

Maar die 4 koppenvideo, wat is het nut daarvan en er zijn toch ook 6 koppen en dan 2 voor geluid en de rest beeld :?
De oude banden hoeven niet perse te werken, maar Auto Tracking is erg handig bij idd oude banden.
En dat Longplay, dat werkt dus ook bij beeld, d8 alleen bij audio.
Longplay is wel handig, moet de video wel meer dan 4 programma instel mogelijkheden hebben om op te nemen.

De oude Mitsubishi videorecorder, had een aantal handige opties.
Zoals:
* Index Zoeken
* 2 doorspoel snelheden met beeld
* Hoeveel videoband er nog over is om op te nemen
* Terug spoelen naar de nul stand van de teller.
* Zoeken naar een bepaald punt mbv de teller.

Dit zijn dingen die het gebruik makkelijker maken.

Omdat mijn ouders nu een Sony TV hebben (50Hz geen 100Hz :( zie dus een hoop geflikker), wil niet zeggen dat de video ook een Sony moet wezen.
Heb slechte ervaringen met Sony en de service.
Een video heeft minimaal 2 video koppen nodig om beeld op te nemen en weer te geven.
Geluid wordt dan d.m.v een stationaire kop(stilstaand dus) lineair opgenomen.

Een iets duurdere video heeft 4 video koppen en 2 voor geluid(HIFI) dus totaal 6.
Een edit video heeft er nog 1 extra, vliegende wiskop.
Die 4 video koppen bestaan uit 2 koppen voor Standard play en 2 voor LongPlay.
Verkoper kan je alles over de bediening vertellen.. tenminste een goede verkoper kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Showview en PDC is ruk. Ik heb er gewoon een zonder gekocht. Werkt toch alleen op de NL zenders en zelfs dat niet eens goed.

Eentje die PAL en NTSC in kleur afspeelt is fijn. Heb ik dus,

En een die A2 en NICAM stereo kan ontvangen en spelen is ook fijntjes. Heb ik ook dus.

6 koppen is ook relaxt als je wilt spoelen met beeld.

En een powersave mode waarbij de display uitgaat zodat die je kamer niet verlicht als je gaat pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14
Wij hebben pas een philips gekocht van 700,= met alles erop eraan geen klachten daarover. Ik zal vanavond als ik thuis ben wel ff t type posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Okay, ben vanmiddag es effe mee geweest.
En deze is het geworden:
HR-S6850 Super-VHS Hi-Fi Stereo Videorecorder
Afbeeldingslocatie: http://kiki.tte.be/JvcCons/Products/images/HR-S6850.jpg
en hier staan wat details.

Wat wel grappig was, komen we in de winkel zegt de verkoper:
Verkoper: "mevrouw waar kunnen kan ik u mee helpen"
Ma: "zoek een nieuwe videorecorder"
Verkoper: "okay, weet u welk merk u zoekt"
Ma: "Ja, mijn zoon hier adviseerde JVC, de uitvinder van VHS immers"

Verkoper kijkt om naar de tafel achter hem, en wat blijkt, zit net de vertegenwoordiger van JVC met een grijns achter dat tafeltje.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ziet er goed uit. :)

Ja wij hebben hier een philips maar vind ik niet echt lekker werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja goede keus, kun je mooi op SVHS opnemen in EP stand en daarbij nog ET gebruiken dus SVHS opnemen op een normale goedkope band :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 4629 heeft een AIWA FX5700 :)

NICAM / A2 Hi-Fi stereo
6 Head
Hyperband tuner
On Screen Display in: Eng, Ger, Dut, Ita, Spa, Fre
Also available with On Screen Display in: Eng, Pol, Rus, Czech
NTSC playback on PAL TV
7 event per month programming
Ad skip
One touch playback and recording
Dual Scart connectors

Afbeeldingslocatie: http://www.aiwa.nl/database/aiwa_img_large/hv_fx5700.jpg

En ik ben er erg happy mee. Kost een beetje, doet een boel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

* dreeke heeft 6 videorecorders :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dreeke.net/got/vid1.jpg
bovenste: Hitachi M730 mono 4 koppen, banduitwerpmachanisme kapot + geen AB, gratis
onderste: Akai VS-F 10, display kapot + geen AB, gratis

Afbeeldingslocatie: http://www.dreeke.net/got/vid2.jpg
bovenste: Sony SLV-255, gekregen in 1988 voor niks, loopwerk kapot sinds 2000
onderste: minerva mvs-440, gekregen in 1992, geluid kapot

Afbeeldingslocatie: http://www.dreeke.net/got/vid3.jpg
nog een Sony SLV-255, gekregen in 1988 voor niks, doet het :) kap naar de klote omdat ik em een keer moest openbreken toen er een band in vast zat :( Staat in woonkamer

Afbeeldingslocatie: http://www.dreeke.net/got/vid4.jpg
Philips VR-200, vorig jaar gratis gehad, klepje is eraf, geen AB, display is heel donker, maar doet het :) Staat in mijn kamer

Allemaal van mij, kost niks werkt een beetje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNM(tm)
  • Laatst online: 18-01-2014
Ach so, gaan we opsommen hoeveel & wat voor video-recorders we hebben???

Zal ík eens beginnen? 'k Heb er ten slotte nu zo'n 71 >:)

Huiskamer: JVC HR-D750E (Stereo, 12 jaar)
Hobbie-kamer: 2x JVC HR-D560E(G) (Mono, 5 & 6 jaar), Samsung VX-770 (Stereo, 11 jaar)
Archief: 4x Blaupunkt, 3x Sony, 7x Akai, 3x Grundig, 13x Philips, 2x Aristona, 5x Panasonic, 1x Nordmende, 1x Minerva, 2x Hitachi, 4x Sharp, 3x JVC, 3x Samsung, ... (Meer kon ik er niet meer zien, d'r stonden nogal wat video-recorders voor... ;))

M'n trots zijn nog steeds m'n JVC HR-D750E en m'n Philips MatchLine VR2350 (VCC, Stereo)
Die laatste heeft een aluminium front & toetsen...!
Dreeke: Akai VS-F 10, display kapot + geen AB
Display fysiek stuk of wil 'ie gewoon nix weergeven? In dat laatste geval moet je ff uitzoeken waar de oscillator voor de zwevende spanning voor 't filament (gloeidraden) in 't display zit. Daar zitten dan twee elcootjes van meestal 56uF of 68uF in. De 2 ff vervangen & dan zou je weer beeld moeten hebben... ;)

...With a touch of magic¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 19:42 schreef dreeke het volgende:
* dreeke heeft 6 videorecorders :7
Philips VR-200, vorig jaar gratis gehad, klepje is eraf, geen AB, display is heel donker, maar doet het :) Staat in mijn kamer
He die hebbik ok nog ergens op zolder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27963

Mijne is een Philips VR6970 (stereo matchline, met cool inklapbaar knopjespaneel) uit '87, Niet stuk te krijgen. Zit volgens mij nog een degelijk gietijzeren binnenwerk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 26 juli 2001 21:28 schreef MNM(tm) het volgende:

Hobbie-kamer: 2x JVC HR-D560E(G) (Mono, 5 & 6 jaar), Samsung VX-770 (Stereo, 11 jaar)
Archief: 4x Blaupunkt, 3x Sony, 7x Akai, 3x Grundig, 13x Philips, 2x Aristona, 5x Panasonic, 1x Nordmende, 1x Minerva, 2x Hitachi, 4x Sharp, 3x JVC, 3x Samsung, ... (Meer kon ik er niet meer zien, d'r stonden nogal wat video-recorders voor... ;))

M'n trots zijn nog steeds m'n JVC HR-D750E en m'n Philips MatchLine VR2350 (VCC, Stereo)
[..]

Display fysiek stuk of wil 'ie gewoon nix weergeven? In dat laatste geval moet je ff uitzoeken waar de oscillator voor de zwevende spanning voor 't filament (gloeidraden) in 't display zit. Daar zitten dan twee elcootjes van meestal 56uF of 68uF in. De 2 ff vervangen & dan zou je weer beeld moeten hebben... ;)
Zo, jij kan een hoop tegelijk opnemen :)
Gelijk ff een vraag: ik heb een jvc svhsje en die geeft SOMS onderaan in het scherm witte puntjes, alleen op de onderste lijn lijkt wel. Is in reparatie geweest, maar het blijft. Idee wat het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31
Ik heb een Sony video-recorder die "onthoud" wat ik heb opgenomen.
Bij de videorecorder werden labeltjes geleverd die je op je videobanden moest plakken (hoeven geen sony banden te zijn en labels kun je ook los kopen).
Als je nu iets opneemt op die band dan kun je heel makelijk opvragen wat er opstaat (wordt geregistreerd uit teletekst) en hoeveel ruimte er nog vrij is.
Vervolgens is een druk op de knop voldoende om naar het betreffende programma te spoelen.
Als je 20 banden hebt (zoals ik). Hoef je de band alleen maar voor de video recorder te houden (dus er niet eens in te stoppen) en op het scherm verschijnt gelijk wat erop staat.
Reuze handig als je wel eens vergeet op te schrijven wat je hebt opgenomen.
Ook kun je programma's "beveiligen" zodat je ouders er niet over op kunnen nemen. Als je een 4-uurs band hebt en er staat een prg op van 30 minuten dat je wilt bewaren, dan kun je dat beveiligen, de overige 3,5 kunnen dan wel gewoon gebruikt worden.

Ik begrijp niet dat niet veel meer mensen deze recorder gebruiken. Ik ben geen Sony fan maar dit vond ik echt super.
Andere merken hebben weliswaar vergelijkbare systemen maar dan moet je altijd die band er instoppen en als je pech hebt, ook nog terugspoelen. Dat vindt ik dus niks.
Echt ideaal dat je alleen de band er maar voor hoeft te houden.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 27 juli 2001 01:17 schreef Kikkervisje het volgende:

[..]

Zo, jij kan een hoop tegelijk opnemen :)
Gelijk ff een vraag: ik heb een jvc svhsje en die geeft SOMS onderaan in het scherm witte puntjes, alleen op de onderste lijn lijkt wel. Is in reparatie geweest, maar het blijft. Idee wat het is?
Eerst eens testen met een nieuwe band.
Zou een vuiltje in de bandloop kunnen zijn(bandgeleiding voor kop of op kop zelf..onderdrum).

Is je HIFI geluid trouwens wel goed, geen ratel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 27 juli 2001 00:07 schreef prenobe het volgende:

[..]

He die hebbik ok nog ergens op zolder :p
Hier ermee dan :P Kan ik van 2 --> 1 maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Heb ik ook in de slaapkamer :Z
Slechts Hfl. 279,- en alles erop en er aan!
Op donderdag 26 juli 2001 19:07 schreef HlpDsK het volgende:
* Anoniem: 4629 heeft een AIWA FX5700 :)

NICAM / A2 Hi-Fi stereo
6 Head
Hyperband tuner
On Screen Display in: Eng, Ger, Dut, Ita, Spa, Fre
Also available with On Screen Display in: Eng, Pol, Rus, Czech
NTSC playback on PAL TV
7 event per month programming
Ad skip
One touch playback and recording
Dual Scart connectors

[afbeelding]

En ik ben er erg happy mee. Kost een beetje, doet een boel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 22-05 22:33
Een heel goedkope stereo video, sony is aan te bevelen aangezien je dan met je afst. bed. van je tv de video ook lekker kunt bedienen en andersom. Geef er verder niet teveel aan uit aangezien het toch enkel is om je oude video's af te spelen, want binnen afzienbare tijd (eind dit jaar komt de 1e al) is er toch dvd recordable.... :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 27 juli 2001 08:16 schreef sv650s het volgende:

[..]

Eerst eens testen met een nieuwe band.
Zou een vuiltje in de bandloop kunnen zijn(bandgeleiding voor kop of op kop zelf..onderdrum).

Ook met nieuwe banden, ook met svhs banden , geluid = prima.

Is je HIFI geluid trouwens wel goed, geen ratel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 22-05 22:33
Op donderdag 26 juli 2001 16:33 schreef Diamon het volgende:
Okay, ben vanmiddag es effe mee geweest.
En deze is het geworden:
HR-S6850 Super-VHS Hi-Fi Stereo Videorecorder
[afbeelding]
en hier staan wat details.
JVC = :) Super VHS = :(

Het beeld is niet al te denderend beter (had eerst ook Super VHS JVC, met de beste tapes erbij) maar ik was niet overtuigd. Daarbij kwam, en das het grootste probleem, ik kon niet eens een videotje aan mijn broer meegeven omdat hij hem niet af kan spelen... :r Das zwaar klote en ik heb hem dan ook na 2 weken omgeruild. :)

De video op zich is top.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 27 juli 2001 08:34 schreef Radar het volgende:
Heb ik ook in de slaapkamer :Z
Slechts Hfl. 279,- en alles erop en er aan!
[..]
Toen ik 'm kocht was ie wel een stuk duurder. Maar geeod .. voor het geld gewoon een erg goed ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNM(tm)
Op vrijdag 27 juli 2001 01:17 schreef Kikkervisje het volgende:

Mwa, lijkt erop dat de band-uitloop net te vroeg begint. (Loskomen van de band vanaf de koppentrommel.) Je zou kunnen proberen de rechter inrijgpen een heel klein beetje verder naar beneden te draaien.
Anderszijds = dit niet echt een fout van de video-recorder: eigenlijk staat de beeldhoogte-instelling van je TeeVee niet goed. (Beeld staat net een paar beeldlijnen te laag ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31364

Op donderdag 26 juli 2001 21:28 schreef MNM(tm) het volgende:

[..]

DAMN, hoeveel video kijk jij wel niet, heb je toch niet allemaal zelf versleten :? of heb je geld teveel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Laatst online: 01-02-2023
haha, de consumentengids wist me wijs te maken dat de enige 2 hifi-s videorecorders van jvc maar 'n 'goed' kregen voor beeldkwaliteit ipv 'zeer goed' wat elke andere videorecorder kreeg :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNM(tm)
...de Consumentengids... :r

Daar staat, kwa tests, vaak nog grotere onzin in dan in een gemiddeld roddelblad! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 10:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ff vraagje voor als ik nog een nieuwe VCR wil gaan kopen, op mijn tv zit zo'n functie dat je met teletekst meteen naar de programma's gaat, en dan kun je met een soort cursortoetsen door de pagina's springen en ook inprogrammeren.

Oh ja ik heb een Philips Breedbeeld TV.

Maarreuh hoe heet die functie? is dat showview of PDC? :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Laatst online: 09:31
PDC, Showview is die nummers intikken die in de gids staan.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Dat heb ik ook, Showview en PDC.
Het intoetsen van de programma tijden gaat net zo snel (zo niet sneller) dan alle bingo nummers intoetsen (Showvies dus).
En dat PDC is net zo, alleen Ned 1,2,3 en BRT zenders ondersteunen het (als ze het al meezenden).
O'ja de BBC ondersteund het ook :?

And The Only One

Pagina: 1