Kwetsbaarheden in Xiaomi en reclame, beide op te lossen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
nieuws: Beveiligingsbedrijf vindt kwetsbaarheden in Xiaomi's Beveiliging-app

@arnoudwokke
De app bevat daarnaast in de Nederlandse versie advertenties.
Het lijkt erop dat er niet veel is gedaan met de informatie die ik heb gegeven. Merken jullie nog steeds dat er reclames in de software zit?

Kiswum in 'reviews: Smartphone Best Buy Guide - Voorjaar 2019'

Het zou zonde zijn als er op diverse punten wordt aangegeven dat er reclame in de software zit, zonder de fix erbij te vermelden.
Ik heb het in ieder geval geen een keer opgemerkt met de Global build van Xiaomi

Check dit anders ook even:
http://en.miui.com/thread-1941612-1-1.html

Tevens is er al een fix voor het beveiligings probleem, dat staat vermeld in de bron.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56

arnoudwokke

Redacteur
Thanks voor je feedback!

Wij gebruiken telefoons met de instellingen zoals ze standaard zijn. Voor de review probeer ik uiteraard om ze uit te zetten, maar standaard staan ze erin.

Dat er een fix is heb ik toegevoegd, dank! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Misschien is het handig om aan te geven dat er een opt-out is voor de reclame. Bij bijvoorbeeld Samsung zijn dezelfde opties aanwezig, maar is het (gelukkig) opt-in.

Xiaomi moet diezelfde regelgeving ook snel toepassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56

arnoudwokke

Redacteur
Ja, inderdaad. Ik heb nog even een keer of vijf de setup doorlopen met diverse scenario's om te kijken wat de invloed is van diverse schuifjes. Je hebt inderdaad gelijk, dat specifieke schuifje lijkt vooralsnog advertenties uit te schakelen over alle apps heen. Maar dat schuifje zit alleen in de setup en niet in de instellingen, dus je moet wel weten waar dat zit; ik zal dat dus goed omschrijven in de review.

Het is uiteraard niet verboden om advertenties te tonen in je eigen software, maar opt-in had hier inderdaad netjes geweest. Ik vind zoiets zeker een minpunt voor de telefoon, al zal ik er geen punten voor aftrekken van de score - wie dat wil, kan er immers onderuit :)

Ik ben in elk geval blij dat je aan de bel getrokken hebt hierover, nu komt in elk geval in de review waar advertenties staan en hoe je ze uit kunt zetten. Dat is denk ik waardevolle informatie voor elke toekomstige gebruiker van deze telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Graag gedaan en bedankt voor de tijd die je hierin hebt gestoken!

Vermelden dat er reclame in kan zitten is goed om te doen, vermelden hoe je het kunt annuleren/deactiveren, is iets wat ik graag op Tweakers zie staan (het probleem van BT, die continu aanstaat is ook al zoiets vreemds van Xiaomi)

Met dit soort informatie zorgen jullie ervoor dat jullie meer zijn dan andere media en iets met de feedback doen.