Ik heb dus geen platte beeldbuis in mijn monitor en nou is dat dus best kl*te ivm invallend licht. Is hier niet iets tegen te doen (afgezien dan van het dicht doen van de gordijnen
)? Bestaan er bijvoorbeeld sprays of voorzetschermen die de reflecties tegen houden?
Standaard zit er een soort van laag tegen invallend licht op de meeste monitoren. Daarom moet je je monitor ook met speciaal spul schoonmaken anders gaat deze laag eraf, als het goed is, is hier wel iets voor.
[update]
http://www.monitorshader.com/
[update]
http://www.monitorshader.com/
Verwijderd
jaj een vreind van mij heeft een scherm dat je op je monitor kan klikken en de lichtstralen tegenhoud
moet je is zoeken op :
flair reduction screen ofzoiets
suc6
moet je is zoeken op :
flair reduction screen ofzoiets
suc6
Verwijderd
Er zijn wel van die voorzetschermen ja. Ik heb er hier ook 1. Nadeel, je beeld wordt wat donkerder. Maargoed, dat kun je weer opvangen door de brightness iets hoger te zetten. Er zit zo'n blauwe waas op dat glas/plexiglas
dat zorgt ervoor dat de hoek waaronder het ligt invalt of reflecteert veranderd, of zoiets 
alleen als je een platte monitor hebt dan zit er toch al zon antireflectie laag op
Kijk of er een blauwe waas over je scherm zit, zoja, dan heeft zon voorzetbak ook geen zin...
alleen als je een platte monitor hebt dan zit er toch al zon antireflectie laag op
Kijk of er een blauwe waas over je scherm zit, zoja, dan heeft zon voorzetbak ook geen zin...
ik had mijn monitor al een aantal keren schoongemaakt met glassex en dus is die laag (als ie er al op zat) pleite
. De monitor waar het om gaat is trouwens een LG 77E 17inch. Wat kost zo'n voorzetscherm?
Afgezien van die voorzetschermen is er dus niets aan te doen?
Verwijderd
kickje.. want ik zag laatst op tv een kerel die een soort spray had ontwikkeld tegen die reflecties.. weet iemand of dat al te krijgen is, of hoe het heet.
Dat spul bestaat al 10-tallen jaren. Het wordt ook gebruikt om bv glas wat voor een foto zit te ontspiegen. Je kan het soms via de foto handel krijgen, soms bij een kunst gallery waar ze het leveren bij de ingelijste kunstwerkenVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:26:
kickje.. want ik zag laatst op tv een kerel die een soort spray had ontwikkeld tegen die reflecties.. weet iemand of dat al te krijgen is, of hoe het heet.
[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 17-12-2003 11:30 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Weet je ook een merk oid.Ortep schreef op 17 december 2003 @ 11:29:
[...]
Dat spul bestaat al 10-tallen jaren. Het wordt ook gebruikt om bv glas wat voor een foto zit te ontspiegen. Je kan het soms via de foto handel krijgen, soms bij een kunst gallery waar ze het leveren bij de ingelijste kunstwerken
Pagina: 1