Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ithachi
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-04 15:54
Mijn vraag

Is het 1.402v nog safe ? ik heb me i7 6700k Oc naar 4.7ghz … in de bios is de all core voltage op 1.36v en onder full load 100% komt ie wel is op 1.402v . (Temp onder Full Load max 61C NZXT Kraken X61)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...CPUZ, CAM, Real Temp

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Core Voltage lager/hoger gezet in de bios tot max 1.40v om te kijken wat stabiel is en dit is het max wat ik kan krijgen .

Alle reacties

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:13

millman

6708Mhz @ -185c

1.402v . (Temp onder Full Load max 61C NZXT Kraken X61)
Onder wat voor een 'full load' hebben we t hier? 1,4v is veel te hoog, dan heb je LLC ook voluit staan? Waarom denk je dat je zoveel voltage nodig hebt eigenlijk, wat heb je al stabiel getest voordat je belachelijk hoge voltages intoetste? begin eerst eens op 1,2v vast voltage en kijk hoever je dan komt. Goed testen met PRime95 v27.7.. min imaal 8u einddoel.

PAS OP: Hier huist een notoire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
1.4v op een 6700K onder full load zonder delid met max 61 graden ? No fricking way dat die temps kloppen. 1.4v is erg hoog en dan max 61 graden onder full load, dat kan echt niet zo zijn. Zelfs met het standaard voltage en kloksnelheid is max 61 onder full load al niet te doen. Hier ook een 6700K met customwaterkoeling die even wat beter is en die temps haal ik wel met gamen, maar niet met LinX of Prime95.

Wat is voor jou 100% load, met welk programma ?

• ithachi
Bedankt voor de antwoord ,

Nou ik kan me Cpu Oc tot 4.5Ghz zonder extra power boven 4.5Ghz moet ik het tot 1.36v zetten voor 4.6Ghz anders crasht hij .En om 4.7Ghz te krijgen zet ik in de bios 1.385v .Onder full load 100% cpu usage in Aida64 dus met Stress Cpu..Stress FPU..Stress Cashe...Stress Sytsem memory .
Ik hou de temp in de gaten in Real Temp programma en de Core Voltage in CPU-Z

• ithachi
Dus zodra hij op 4.7Ghz 1.385v in bios staat en onder full load is 100% in Aida 64 met die setting die in bijgezet heb springt de Core Voltage op 1.440v max dan is de temp 70 graden max

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:17

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Gebruik ook even HWinfo64 en Prime 95 (v27.7) Just to be sure, draai even een Prime 95 (v27.7) test voor minimaal 8 uur (wat @millman ook al zei) en kijk dan of ie gecrasht is, wat de max temp was.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ithachi
ik heb me Real Temp opnieuw geïnstalleerd en nu zie ik het verschil .
1: 4.6Ghz haal ik met 1.31v in bios temps max 76c Full Load 1.36v
2:4.7Ghz haal ik alsnog alleen op 1.385v temp max 84 alleen dan onder full load is de Core voltage op 1.440v en dat vind ik te veel!
Ik kijk straks op Prime 95 zoals jullie het aangeven 8 uurtjes en als ik wat meer weet laat ik het weten

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

En dan prime95... Binnen een 10 seconden op 100+

• ithachi
Ik heb dus de Prime95 geprobeerd ...Resultaat :
1.33v bios Prime95 1.73v max 80c 4.6Ghz stabiel.
4.7Ghz lukt niet i.v.m. crash op Aida64 zelfs op 1.39v bios en 1.445v onder full load dus laat staan prime95 met deze over voltage

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ok, zou nu wel eens een post van je 4600mhz 8u prime/LinX stabiel willen zien.. gooi eens een screenshot zoals deze..

Met deze voltages kan ik mij niet voorstellen dat je onder de 90c blijft, en snap ook totaal niet waarom je zo 'pushed' tot het belachelijke aan toe. En wat wil je nu van ons 'toeschouwers' eigenlijk? Ik kan er als ervaren overclocker geen enkel zinnig woord over zeggen behalve: terug naar de tekentafel, leestafel en weg van de E-Peen road.

• ithachi
Nou ik heb veel video's op YouTube gezien onder andere door LinusTechTips en andere waar gezegd wordt dat 1.4v is de max voltage (safe) voor Skylake in de UEFI.Ik las ook andere topics en wordt steeds gekker dit kun je hier ook lezen https://linustechtips.com...a-6700k-safe-for-247-use/ waar men op 1.44v Skylake overclockt zolang die goed gekoeld is daarom vind ik persoonlijk dat mijn Oc resultaat met zo lage Voltage best wel goed is . En ik zou nog is kunnen testen op 4.8Ghz op 1.44v misschien dat hij dan stabiel is . Daarom weet ik het ook niet helemaal meer

• ithachi
Ik denk dat je het mis hebt qua over voltage , als hij standaard op 1.2v 4Ghz base 4.2Ghz turbo in UEFI staat is hij in werkelijkheid op 1.3100v onder Full Load in Prime95 of Aida 64 dat wilt zeggen dat ik maar
+ 0.0200v extra toevoeg aan de CPU om 4.6Ghz stabiel te krijgen binnen 85C. Als ik Power mode in Windows op gebalanceerd laat staan is hij op IDLE 1.2v dus wordt 4.6Ghz alleen gebruikt bij Games.
Daarom zat ik er aan te denken om te proberen te Oc op 1.4v+ UEFI op 4.8Ghz dan Power mode Windows op Gebalanceerd zodat hij weer op 1.2v springt wanneer Pc niet intensief gebruikt wordt .
Alleen de vraag is hoe lang trekt de Cpu op die manier ? lukt het Ca 2 a 3 jaar nog ? zowel ben ik wel in staat om zo ver te Oc en dan stap ik over naar een nieuwe generatie daarna

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Geen idee wat je mij allemaal probeerd duidelijk te maken, maar lijkt me niet dat ik iets 'mis' heb. Aan de hand van jou informatie trek ik een conclusie. Het enige wat je kan doen is eens een mooie screenshot plaatsen zoals boven is aangegeven, dan kunnen we eindelijk eens op feiten discussieren. 1,4v is gewoon hoog, en in mijn optiek onder normale koeling belachelijk hoog. Dit zeg ik als ervaren overclocker die al een jaartje of 15 meeloopt.

kortom, 8u prime stabiel, of 5uur linX onder de 90c in een screenshot plaatsen, dan gaan we verder praten ;)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True