Printserver (Hrdw. matig) goedkoop vooral welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik wil graag een printserver aanschaffen, omdat ik nu mijn HP 710C gedeeld heb aan cliënt-PC via win2k moet mijn pc aanstaan als de andere netwerkgebruikers willen printen, en ik vind het vervelend als anderen aan mijn PC zitten rommelen als ik afwezig ben. Ik heb op elke verdieping UTP cat5 liggen via een unex 100Mbit hub, dus dat is no problem! :) Mijn budget is zo'n 200 á 250 piek.

welke moet ik hebben?

(owja de search leverde geen relavante en zinnige resultaten op, dus ga daar niet s.v.p over vallen!)

/dev/null

Verwijderd

printeserver?
een Intel Printerexpress met 2 parralell of 2 usb heb je voor 200,- dacht ik zo.

maar waarom neem je geen oud p1 133 zonder monitor muis,keyboard en config je hem als standalone printeserver?...goedkoop en de spooling is veel beter..

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Deze is ƒ195:

http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=Sermin

Is wel 10 MB/s btw; weet niet of je hub dat ondersteunt? Ze hebben ook een 10/100 Mb/s versie, maar die is ƒ325:

http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=Sermat

Systeem

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hp jetdirect 170 geloof ik, kost ook niet zoveel, zal ff opzoeken. Dit is de goedkoopste HP, en werkt hier prima.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
ja maar HP printserver en HP 710; gaat dat niet oorlog worden?

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 17:59 schreef kyle2k het volgende:
printeserver?
een Intel Printerexpress met 2 parralell of 2 usb heb je voor 200,- dacht ik zo.

maar waarom neem je geen oud p1 133 zonder monitor muis,keyboard en config je hem als standalone printeserver?...goedkoop en de spooling is veel beter..
Ik heb al een server (linuxbak) maar die staat helemaal op zolder in de berging te draaien :) en om daar m'n printer neer te zetten...Nee dat is een beetje onpratisch voor een simpel printje :)

Een 2e servertje. Zou ook een goede mogelijkheid wezen. Maar is niet zo flexiber, de server moet altijd in de buurt van de printer staan.

Goedkoop? Niet dus; 100 watt, dus dat is 2,4 KW/h per 24 uur. en dat is toch zo'n F 0,55 per dag ( F 200 piek op jaarbasis)

Zo'n losse printserver kan dus makkelijk uit :)

/dev/null

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 18:09 schreef I_Stealth_I het volgende:
Hmm, logica zou juist zijn dat dat extreem compatible is met elkaar imho.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op woensdag 25 juli 2001 18:09 schreef I_Stealth_I het volgende:
Waar haal je dit soort waanideen nou vandaan ?
Die jet direct's 170 zijn perfect.
Ik heb ooit met eentje een probleem gehad met een hp1100 printer, perfect geholpen door de helpdesk, bleek firmware probleem.
De klant kreeg voor de moeite een duurdere printer met jetdirectkaart erin omdat het een beetje lang geduurd had.

Dat is inmiddels al weer bijna 3 jaar terug voor de rest heb ik er nog nooit problemen mee gehad ( ook niet onder linux ) en ik heb er toch heel wat gebruikt inmiddels ..

(tjeez lijkt wel of ik aandelen hp heb :) )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 21:05 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

Waar haal je dit soort waanideen nou vandaan ?
Die jet direct's 170 zijn perfect.
Ik heb ooit met eentje een probleem gehad met een hp1100 printer, perfect geholpen door de helpdesk, bleek firmware probleem.
De klant kreeg voor de moeite een duurdere printer met jetdirectkaart erin omdat het een beetje lang geduurd had.

Dat is inmiddels al weer bijna 3 jaar terug voor de rest heb ik er nog nooit problemen mee gehad ( ook niet onder linux ) en ik heb er toch heel wat gebruikt inmiddels ..

(tjeez lijkt wel of ik aandelen hp heb :) )
Nee maar omdat de Hp710C duidelijk geen netwerk ondersteuning heeft volgens HP :)
Maar volgens mij is dit een software matige belemmering, want met win2k drivers kan ik hem wel netjes delen, zoals gewoonlijk.

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Omhoog *knal* :)

/dev/null

Verwijderd

ik gebruik hier de edimax printsir, een klein ding, dat prik je in de centronicsuitgang van de printer, en plopt er een utpkabel in en je print op 10Mb vanaf elke pjoeter.
er komt een virtueel lpt1 poortje bij,door zijn driver,waarop hij je printer "ziet"
kost ong 135/150 piek.
kijk eens op www.memo.nl - prijslijst -netwerkhardware

Verwijderd

kan je met die andere printservertjes (lees geen-hp) ook scannen met print scan combi's als de hp laserjet 1100A??
De 170 van hp (of de officeconnect versie van 3com, kan dan zo leuk bovenop me hubbie :) ) kan dat iig wel...
Pagina: 1