Toshiba L770 laptop keyboard doet raar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het betreft een oude Toshiba 17 inch L770 laptop van mijn vader.

Hij werd erg langzaam gezien er een normale HDD in zat ik heb aangeboden zijn laptop tegen de kostprijs van de onderdelen een verjongingskuur te geven.

Ik heb een Crucial 256GB SATA SSD aangeschaft en had nog een reepje 2GB DDRL SO-DIMM liggen.

Hierna ik heb de laptop geheel schoon geblazen met een compressor iets dat ik regelmatig doe met verschillende stoffige apparaten.

Toen heb ik het keyboard verwijderd en ook deze ontdaan van alle broodkruimeltjes, haren en andere vreemde dingen.

De Memory bank geïnstalleerd en deze werd netjes door de bios herkent.
Hierna de SSD geplaatst en hierop een verse Windows 10 installatie geplaatst.

De laptop was weer lekker vlot en stil zoals verwacht tot het me opviel dat als ik de laptop enige tijd met rust liet het keyboard een eigen leven ging leiden.
Het keyboard typte allerlei random dingen en combos waardoor er applicaties werden geopend.

Ik heb het keyboard er weer uitgehaald en de connector goed schoon gemaakt hierna deed hij het weer even maar even later begon het geneuzel weer!

Hierop heb ik het keyboard nogmaals verwijderd en hem zonder keyboard geboot wat perfect werkte ook met een los USB keyboard niks geen problemen.

Ik vermoede dus dat het keyboard defect was geraakt op de een of andere manier ik heb tijdens het schoonmaken ervan wel iets van vloeistof gebruikt en vermoede dat dit misschien toch op een PCB was gekomen en voor de storing zorgde.

Hierop heb ik direct via EBAY een nieuw vervangend keyboard gekocht in Tsjechie (dus niet China)
Hij was snel verzonden en eenmaal binnen pasten hij perfect.

Heb het keyboard nog een avond getest zonder problemen en alles werkte soepel.
Dus ik de dag erna de laptop terug gebracht in de hoop dat dit afdoende zou zijn en alles weer zo zou worden als het was.

Tot gisteren, want gisteren belde mijn vader op dat zijn letters M en J het cijfer 7 en het pijltje omhoog ineens niet meer werken?

Ik dus balen want ik had net een uurtje ervoor de verkoper op EBAY een goede review gegeven! Nu denk ik ook niet dat het aan het keyboard ligt maar vermoedelijk aan de connector, moederbord of software?

Nadat ik hem zelf heb getest kwam ik erachter dat de letters inderdaad niet werkte MITS je capslock aanzetten!
Dit doet dus vermoeden dat het iets met de software is?

Mijn vraag is dus hebben jullie eventueel nog tips?

Hieronder zet ik kort uiteen wat ik al heb geprobeerd lees dit ook even door voor je goedbedoelde tips geeft die ik al heb geprobeerd?

Verse installatie van Windows 10 welke via USB is geïnstalleerd en van Microsoft zelf is gehaald via de laatste MediaCreationTool.
De Windows installatie is dus up-to-date
Alle drivers werden herkent door Windows 10 zelf.
Er zijn voor deze Toshiba laptop geen losse keyboard drivers beschikbaar.
De bios zit op de laatste versie.
Ik heb de driver verwijderd uit Windows en opnieuw laten installeren zonder succes
De laptop heeft altijd goed gedraaid onder Windows 10 dus het is geen incompatibiliteit van soft en hardware gezien het jaren goed maar traag heeft gewerkt.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Om goed te kunnen helpen is het verstandig dat je meer inzicht geven in wat je hebt:

1. Maak scherpe foto's van het toetsenbord (oude en nieuwe), voor en achterkant.

2. Close-up foto's van de connector en plug met hoge resolutie zeggen iets over de staat van van de aansluiting.

3. Geef de volledige typenaam+nummer van de laptop, L770 is te generiek. Naam+nummer staat meestal op een sticker op de achterzijde. Daar kun je ook een foto van maken.