Passcode settings: kan niet uit + 4x (ipv 10)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wij hebben thuis iets vreemds thuis. Een iPhone werd regelmatig gereset uit een broekzak gehaald. Dus ik dacht, dat is vast 10x een foute passcode. Maar toen zag ik dit verschil. En ik kan er niets aan wijzigen...

iPhone Setting 1

iPhone Setting 2

Wtf. Hoe kan ik de passcode instellingen wijzigen?
Er is geen profiel noch werk account geïnstalleerd.

Beste antwoord (via iAR op 06-04-2019 10:15)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:37
iAmRenzo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:27:
[...]

Die staat op allow, of eigenlijk: de beperkingen staat geheel uit.
En er is géén (bedrijf)profiel geïnstalleerd op deze iPhone. Ten zij ik dat ergens anders terug moet vinden. Dus niet bij instellingen- profielen!
Staat er een Exchange-account op het toestel?

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Staat "Passcode Changes" op "Allow" onder Settings > Screen Time > Content & Privacy Restrictions?

Dat gezegd hebbende; het aantal foutieve pogingen kan (vziw) alleen veranderd worden met een profiel. Dus op de een of andere manier is er een werkprofiel gekoppeld aan deze telefoon.

[ Voor 48% gewijzigd door Daedalus op 04-04-2019 19:51 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• iAR
  • Niet online
Daedalus schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:45:
Staat "Passcode Changes" op "Allow" onder Settings > Screen Time > Content & Privacy Restrictions?

Dat gezegd hebbende; het aantal foutieve pogingen kan (vziw) alleen veranderd worden met een profiel. Dus op de een of andere manier is er een werkprofiel gekoppeld aan deze telefoon.
En er is géén (bedrijf)profiel geïnstalleerd op deze iPhone. Ten zij ik dat ergens anders terug moet vinden. Dus niet bij instellingen- profielen!

Acties:
  • Beste antwoord

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:37
iAmRenzo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:27:
[...]

• iAR
  • Niet online
MelvinW schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:01:
Ja, dat inderdaad wel. Maar kan een Exchange account zomaar dit soort settings afdwingen?
En verandert dat als ik bijvoorbeeld dat mailaccount in de Outlook app (only) gebruik?

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:06
iAmRenzo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:47:
[...]

Ja, dat inderdaad wel. Maar kan een Exchange account zomaar dit soort settings afdwingen?
En verandert dat als ik bijvoorbeeld dat mailaccount in de Outlook app (only) gebruik?
Dat kan, exchange kan zelfs op afstand je hele telefoon wissen.
Je kan dit, als het goed is geregeld, via de OWA link bekijken van je exchange account.
Owa -> opties -> connected devices (als ik het goed herinner)

• iAR
  • Niet online
Deshmir schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:53:
Dat kan, exchange kan zelfs op afstand je hele telefoon wissen.
Je kan dit, als het goed is geregeld, via de OWA link bekijken van je exchange account.
Owa -> opties -> connected devices (als ik het goed herinner)
Serieus? Dan vraag ik me af of dat niet is gebeurd (wissen, al dan niet per ongeluk). Het is namelijk al 4x voor gekomen dat ik mijn telefoon met fabrieksinstellingen uit mijn broekzak haal. Er moeten dan dus al 4x een 6-cijferige code 4x ingevuld zijn (om een reset te triggeren).
Kan het zijn dat de organisatie een foute instelling in exchange heeft gezet waardoor dit kan?

In de webapplicatie kun je dat alleen zien? Of wijzigen?

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:06
iAmRenzo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:59:
[...]

Serieus? Dan vraag ik me af of dat niet is gebeurd (wissen, al dan niet per ongeluk). Het is namelijk al 4x voor gekomen dat ik mijn telefoon met fabrieksinstellingen uit mijn broekzak haal. Er moeten dan dus al 4x een 6-cijferige code 4x ingevuld zijn (om een reset te triggeren).
Kan het zijn dat de organisatie een foute instelling in exchange heeft gezet waardoor dit kan?

In de webapplicatie kun je dat alleen zien? Of wijzigen?
Ik ben niet zo bekend met deze instelling in exchange, maar het zou zo kunnen dat door specifieke dingen die je op je telefoon doet een rule afgaat die zegt: "mag niet, dus ik delete het weer".
Je zou het kunnen navragen bij de beheerder van je exchange account hoe die instellingen staan.
Zelf wijzigen kan niet, dat gaat via de Exchange server zelf.

Als voorbeeld, in owa ziet het er zo uit, en kan je dus ook zelf je telefoon wissen.
P.s. bij mijn organisatie gaat het via GoodWork (BlackBerry), vandaar dat je GoodiPhone ziet staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ANFB7hfNtFNVzejtBiDL8NG0/full.png

• iAR
  • Niet online
Omdat de Outlook app gebruikt wordt, heb ik de exchange eruit gegooid en zelfs zonder restart zijn de opties beschikbaar. Thanks!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
Een Exchange mailadres ingesteld op je telefoon heeft inderdaad flink wat privileges, zo kan het je toestel wissen op afstand, blokkeren en meer.

Iets wat veel mensen zich niet realiseren..

Op een Android telefoon krijg je vaak nog een melding met een flinke lijst aan dingen die de beheerder van de Exchange server op afstand met je telefoon kan doen, deze heb ik zelf nog nooit gezien op een iPhone.

Zucht...

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
Volgens mij kun je de ingestelde regels, beperkingingen, etc ook via instellingen > algemeen > profiel (of: Apparaatbeheer') inzien, of is dat weer specifiek alleen als de werkgever MDM software gebruikt ?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1