Toon posts:

Tweak je IIYAMA MONITOR ! (Pr0450)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een Vision Master 450 PRO aangeschaft. En als ex tv-monteur ben ik vreselijk critisch op kwaliteit van beeldschermen.

Hoewel het ding prachtig beeld gaf was ik toch niet helemaal tevreden. Vooral onder in beeld was het niet zo scherp als boven. Dus (4) schroeven los en kap eraf (hehe). Daar kwam ik tot de fijne conclusie dat voor de focus 2 potmeters zaten. 1 voor horizontaal en 1 voor vertikaal. Door deze te verstellen kreeg ik het gehele scherm superscherp !!.

Vanuit de fabriek is het namelijk bijna niet te doen om die focus instellingen 100% optimaal te zetten, omdat onder invloed van trillingen, temperatuurschommelingen (vervoer), omgevingstemperatuur etc. deze kunnen verlopen. Daarom aan iedereen, die niet bang is van een robbertje tweaken, het advies om bij twijfel hier eens aan te draaien ! Gebruik wel een plastic schroevendraaier voor de zekerheid, kun je niets stuk maken.

Oh ja en die potmeters zetten links achter boven elkaar. f 1 en f 2.

Als je nog vragen hebt mail je maar.

gr. Hans satin@dds.nl
fg

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Interessant! De mijne is voor dezelfde klacht terug gegaan naar Iiyama vlak na aankoop. Ze hebben daar waarschijnlijk gedaan wat jij beschrijft, maar (ja ik ben ook zo kieskeurig ;)) nog steeds niet perfect. Als ik de moed op kan brengen mijn 1300,- kostende monitor te slopen zal ik het een keer proberen.

Thanx!

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Goed advies!, ik heb dan wel geen Iiyama (maar wel een Gateway vx900 met Hitachi beeldbuis) maar ik neem aan dat dit principe voor elke monitor opgaat?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Handig om te weten. M'n 450Pro is nu nog lekker scherp, maar dat zal over een jaar of 2-3 wel minder zijn (zoals met elke monitor). Kan ik 'm bijstellen. Thanx HansS

Verwijderd

Hm, heb zelf de NEC FE950 (ook een DiamondTron buis) en ik heb er last van dat de zijkanten wat doffer zijn dan in het midden. Het wit is daar minder wit en het zwart wat grijzig. Hopelijk kan daar ook wat aan gedaan worden dan.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Hier ook een iiyama buis. Ook bij de mijne was de focus niet goed ingesteld. Bagger eigenlijk. Is na reparatie inmiddels beter.
Pagina: 1