Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/0/5/2/9200000090762504.jpg

Voor fotografie op locatie heb ik veelal veel apparatuur mee, zoveel zelfs dat het met de hand niet meer te tillen is. En zodoende loop ik vaak 3 of 4x heen en weer om alles bij de klant te krijgen.

Zodoende dacht ik aan een opvouwbare bolderkar voor in de auto, die ik dan uit klap en de troep daarin stop en in 1x naar de klant kan rollen. Goed concept en dus kocht ik deze:
https://www.bol.com/nl/p/...tbanden/9200000090762504/

Deze bleek alleen te klein, er past in de breedte net geen koffer van mij en met 2 dikke koffers zit hij al bijna vol, dan is er geen goede ruimte meer voor statieven/softboxen/laptoptas/etc

Ik zoek dus eigenlijk een karretje die van binnen geen 45x80 is ongeveer (zoals die van de link hierboven), maar binnenmaat 60 breed is en 120cm lang ongeveer? Dat zou perfect zijn denk ik, liefst ook nog met wat hogere randen dan die 30/35cm die je veel ziet...zodat je wat hoger kan stapelen :D.
Max gewicht van 70 kilo is al wel afdoende. En luchtwieltjes ipv harde rubberen willen zijn een pre, want dan rammelt je apparatuur wat minder over/door de straten.

Ik kan niet echt iets vinden wat voldoet aan mijn wensen, dus ik zet mijn community eens in voor een vraag van mijn kant :)

Budget, max zeg 200 euro ofzo?
Moet inklapbaar zijn tot een formaat dat hij met de rest in de station auto past....een aanhanger is geen optie :P.

Usecase is: Ik kom op locatie aan, zeg een groot verzamelbedrijfspand en ik moet op de 7e verdieping enkele portretten schieten. Dan wil ik in de parkeergarage parkeren en alles in de kar stoppen, de lift pakken en die kant op rollen zonder 4x op en neer te rennen met steeds 1 koffer en nog een hand vol andere troep.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Beste antwoord (via Nomad op 10-05-2019 10:38)

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Misschien zoiets? Vind helaas geen die breder is dan 50cm

https://www.amazon.de/SON...4394812&s=gateway&sr=8-19

No one is listening until you fart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Zoiets misschien? Ik weet alleen niet of deze in Nederland te krijgen is.

https://www.bhphotovideo....l_terrain_wagon_gray.html

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Nomad : Moet je eens zoeken op amazon.de naar b.v.
"Bollerwagen" "Faltbarer Transportwagen"

Van alles, met en zonder dak, zelfs geschikt om kinderen in te vervoeren...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Misschien zoiets? Vind helaas geen die breder is dan 50cm

https://www.amazon.de/SON...4394812&s=gateway&sr=8-19

No one is listening until you fart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50
Denk dat je je eens moet verdiepen in het concept Flight cases; alle soorten en maten verkrijgbaar.
eentje met wielen, en 1 of twee er bovenop?

of zoiets:

https://www.bax-shop.nl/u...t-dividers-501x279x193-mm

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Eckla heeft diverse karretjes die speciaal voor (natuur)fotografie zijn ontworpen. Er zijn er ook die als stoel gebruikt kunnen worden.

https://www.cameranu.nl/nl/search?sort=relevance&q=rolly

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:53:
Denk dat je je eens moet verdiepen in het concept Flight cases; alle soorten en maten verkrijgbaar.
eentje met wielen, en 1 of twee er bovenop?

of zoiets:

https://www.bax-shop.nl/u...t-dividers-501x279x193-mm
Ik heb voor mijn studioflitsers een pelicase. Voor mijn cameragear een trolley (van manfrotto). Dat zijn de 2 "grote" koffers die mee moeten. Dan het liefst ruimte voor max 4 statieven en 4 softbox/octabox achtige draagtassen en een camerastatief. In theorie zou ik een tas kunnen laten naaien aan de kar, waar statieven in geschoven kan worden maybe, waardoor die buiten de kar blijven qua ruimte.

Zo'n stoeltje/karretje zoek ik niet, ..dat is te primair een stoel waar ik geen functie voor heb, waardoor de rest een compromis wordt.

Alles in flightcases doen is een optie, maar mijn huidige Manfrotto trolley werkt eigenlijk heel fijn en is iets vriendelijker binnen komen ook als je te maken hebt met particulieren. Maar voornamelijk de statieven hebben dan nog geen oplossing. De twee koffers passen al snel wel in een kar, het onhandige is volgens mij voornamelijk de langere statieven en softbox tassen ook mee te krijgen.

Edit: Grootste karretje nemen en dan zoiets er zelf op vast maken:
https://www.gripngaff.com...l-rocknroller-multi-carts

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 05-04-2019 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

DIY ?

Ik ken diverse muzikanten en geluidsmensen en die hebben bij gebrek aan rijdende opslag zelf een kar gemaakt waar alles in kan. Ook een aantal flinke statieven om luidsprekers hoger dan een mensen massa te kunnen plaatsen op locatie moeten regelmatig mee en daar hebben ze dan een vak voor gemaakt zodat die opgevouwen staand in zo'n kar passen.
Meeste hebben het gemaakt van betonplex en flightcase profielen/sluitingen/hoeken.

Alleen echt niet vriendelijk binnenkomen zoals je zelf al zegt, en erg groot en bulky

edit: Wel één van de meest geniale aankoop topic die ik in jaren voorbij heb zien komen :+

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 06-04-2019 14:15 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 11:36
Geen specifiek aankoopadvies, maar let bij het karretje wat je koopt op de (las)verbinding tussen het frame en het zwenkwiel. Deze krijgt het bij een oneven ondergrond het hardst te verduren en kan na een tijdje ombuigen/afbreken.

Is nogal een zwaktepunt op de goedkopere karretjes kan ik je uit ervaring vertellen :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 10:33

Rmg

Kijk eens in de categorie karpervissen naar karper barrows en trolley, gemaakt om in de auto te leggen, over ruig terrein te gaan en een stabiel platform te zijn voor dure spullen, genoeg ruimte voor koffers e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 06-04-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vroeg me af, @Nomad al een keuze gemaakt voor een kar(retje)? En demo gereed voor a.s. zondag?

Eigenlijk verwacht ik toch wel een remote gestuurde elektromobiel met vouw-jezelf-uit, kom-hier, ga-na-naar-auto, vouw-weer-op functie. Controleerbaar via een app :+ En alle ingeladen fotogear wordt via een inventory scan d.m.v. een QR-code en/of NFC tag gelijk getrackt.

En tijdens de job wordt 'ie opgeladen via de ingebouwde PV-panelen. 8)

Aan de andere kant vraag ik me af of het op- en uitvouwen van een opvouwbaar karretje (in welke uitvoering dan ook) uiteindelijk niet meer gedoe/tijd kost dan een paar keer heen en weer lopen?
En het geworstel als zo'n mechanisme weer eens tegenwerkt c.q. een vergrendeling en/of lipje afbreekt of blokkeert?

Volgens mij is een koffer(tje)/kist/krat op zo'n uitvouwbaar steekkarretje (wellicht meerdere) toch praktischer?

[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 08-04-2019 10:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Het moet wel een extreem ingewikkelde constructie zijn wil het uitvouwen langer duren dan 4x heen en weer lopen een gebouw in met zware koffers :+

Sowieso minder moeite en dat maakt het het denk al waard!

* sapphire denkt aan de tijd dat hij een rolkoffer nodig had spullen naar locatie mee te nemen.
Dat mis ik niet :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nomad Voor op locatie gebruik ik de Think Tank Production Manager 40, Stand Manager 52 en een Airport Commuter.

Voordeel hiervan is dat alles dus al op rolletjes zit. Meestal ben ik met een assistent, dus dan is het prima in 1x te doen.

https://www.thinktankphot...ling-cases-manager-series

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Greatsword schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:19:
Meestal ben ik met een assistent, dus dan is het prima in 1x te doen.
d:)b Volgens mij is dat het enige juiste antwoord; een assistent(e)! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:57:
[...]

d:)b Volgens mij is dat het enige juiste antwoord; een assistent(e)! 8)
Ik accepteer aanmeldingen. Mag via de DM of via de mail :).
Af en toe heb ik wel eens iemand mee maar natuurlijk vaak alleen ook. Ik ga denk ik voor het bolder karretje plus zelf statieven tas eraan.
ehtweak schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:41:

Aan de andere kant vraag ik me af of het op- en uitvouwen van een opvouwbaar karretje (in welke uitvoering dan ook) uiteindelijk niet meer gedoe/tijd kost dan een paar keer heen en weer lopen?
En het geworstel als zo'n mechanisme weer eens tegenwerkt c.q. een vergrendeling en/of lipje afbreekt of blokkeert?

Volgens mij is een koffer(tje)/kist/krat op zo'n uitvouwbaar steekkarretje (wellicht meerdere) toch praktischer?
Niet elke klant heeft zijn parkeerplaats naast de plek waar ik moet fotograferen. Ik zal ook niet elke klus het karretje gebruiken, maar als ik, bij wijze van, het hoofd van de Ikea moet fotograferen in een winkel en mijn auto staat letterlijk 800 meter verderop en met de hoeveelheid spullen die soms nodig zijn is 4x lopen reeel...dan is het karretje echt wel een oplossing moet ik zeggen.

Een steekkarretje heb ik weinig aan, daar kan ik best case 2 koffers op zetten en moet ik alsnog vooral 3x lopen voor de softboxen en statieven. De koffers zijn nog het makkelijkst om een oplossing voor te vinden, al wegen ze beiden ongeveer 15 kilo, dus ook zo met hun onhandigheden.

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 09-04-2019 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Is dit niet wat? * Dacuuu rent weg..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3RHcbQJ.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Na best een tijd wikken en wegen deze gekozen. Hij lijkt het best gebouwd en qua formaten redelijk de grootste.
Geen luchtbandjes, maar dat maakt minder uit voor mij.

Komende 4 weken heb ik 4 klussen in een ziekenhuis waar ik letterlijk honderden meters moet lopen met mijn shit, zo een karretje is dan wmb onmisbaar. Dan zie ik er maar uit als een vakantieganger, ik heb in ieder geval nog een rug over einde dag :p.

Ga er 2 statieftassen aan naaien, waar elke 3 statieven in kunnen. Volgens mij kom ik dan een heel eind om alles in 1x mee te kunnen nemen. En de rest moet maar blijken in de praktijk, je moet toch hands-on ervaring op doen en van daar uit verder stappen nemen met ofwel aanpassen van karretje of uiteindelijk toch iets anders kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
En de kar is binnen! En hij lijkt echt precies goed. Mijn primaire 2 grote koffers passen perfect erin met ruimte voor de rest :).
Even afwachten hoe de kwaliteit blijkt, maar het formaat komt echt perfect uit :)
De breedte is dus ruim 53 wat er in past, ook al zegt de specs van niet. Mijn flitskoffer past zodoende ook in de breedte.

Happy camper :+

Komende 3 weken heb ik een stuk of 5 klussen waar dit perfect gaat zijn, dus gebruikservaring gaat volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nomad Moest aan je denken toen ik deze zag

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Hij heeft er wel significant minder in dan ik :+

Zo rol ik :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4va7wzU4dtpqEWsyHabEa4Ss/medium.jpg

Camera Trolley
Pelicase met flitsers
6 statieven
1 C-stand
1 Tripod
2 gewichten (5 kilo ps)
1 reflectiescherm + houder
1 laptop tas
aantal sofbox/octabox etc etc

Bij elkaar ruim 70 kilo, ik ben ontzettend blij met mijn karretje kan ik wel vertellen :D

Pagina: 1