Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb kortgeleden via EBay een google glass aangeschaft. Waarom? Omdat het kan!

Tot mijn verbazing is er een redelijk aanbod van leuke apps en ook de app voor op de telefoon ziet er netjes en overzichtelijk uit. Enige minpunt in mijn ogen is het ontbreken van Nederlandse spraak ondersteuning. Een adres inspreken voor de navigatie is haast niet te doen.

Heb de bril af en toe op naar t werk / sport etc en wordt af en verbaas me er over dat eigenlijk iedereen het ding wel kent maar niemand heeft er ooit 1 in het echt gezien.

Ik ben benieuwd of er in NL/BE nog tweakers rondlopen met een Glass en wat jullie ervaringen met de bril zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat weet ik niet maar ik zou het dragen van Glass met terughoudenheid in het openbaar gebruiken. Bv naar je werk of sporten. Dit vanwege de privacy en het idee dat men misschien gefilmd worden door jouw. Dat is ook de reden dat Glass is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
Voor zover ik weet is het dragen van Glass niet verboden. Mijn doel van dit topic is er achter komen wat de ervaringen van anderen zijn /waren met de bril. Waarom Glass geflopt is weten we allemaal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Antonv9 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:37:
Voor zover ik weet is het dragen van Glass niet verboden. Mijn doel van dit topic is er achter komen wat de ervaringen van anderen zijn /waren met de bril. Waarom Glass geflopt is weten we allemaal wel...
Op sommige punten is het dragen van een Google Glass zeker wel verboden. Als ik het mij goed herinner gelden dezelfde regels als het dragen van een (mobiele) camera, kan de bron alleen niet meer terug vinden...

Heb zelf ook nog gekeken naar een Google Glass maar mede door bovenstaande heb ik het laten gaan. Ben wel benieuwd hoe goed het nu eigenlijk werkt? Wat voor apps zijn nu echt handig? Gebruik je hem tijdens het autorijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
Ik heb de navigatie 1 keer geprobeerd. Een adres ingeven is alleen een beetje problematisch ivm de Engelse taal. Glass maakt mooie combinaties van de Nederlandse stad en straatnamen.

Verder is het vergelijkbaar met een smartwatch. Alle notificaties op je telefoon komen voorbij op het scherm. De strava app werkt uitstekend onder het fietsen, muziek luisteren en youtube kijken valt ook niet tegen. Ben verbaasd dat na 5/6 jaar zoveel apps nog beschikbaar zijn en werken. Vraag me af hoeveel brillen er gemaakt zijn en nu nog in gebruik zijn...