Heren, na 8 jaar vind ik het tijd voor een nieuwe build. Ben alleen een tijdje uit de running, dus heb wat advies nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming. Ik wil de PC ook gaan gebruiken voor audio opname en bewerking (heb een kleine studio), en moet dus ook relatief stil zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 voor het systeem zelf. Verder wil ik alles vervangen, dus ook randapparatuur. Zat aan een nieuwe monitor, muis, keyboard en speakers te denken. Hier heb ik een budget van ongeveer €500 voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Noppes.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem. Wil alles vervangen, dus ook randapparatuur. Zat aan een nieuwe monitor, muis, keyboard en speakers te denken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, wil het liefst een krachtig en relatief stil systeem. Met oog op de toekomst is het leuk als ik makkelijk upgrades kan doen, dus qua mobo moeten er de juiste slots op zitten, en ook qua voeding moet hier over nagedacht zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil het liefst een krachtig en relatief stil systeem.
Ga je overklokken?
Ik sta open voor overklokken als het (relatief) veilig kan.
Wat verwacht je van ons?
Wat advies qua build, wat is een leuke, stille, en krachtige gaming setup. Uiteraard wil ik mijn euro zo ver mogelijk rekken, en met oog op de toekomst, wat is handig qua onderdelen?
Uiteraar laat ik niet alles aan jullie over, na een paar dagen research heb ik nu dit bij elkaar gezocht:
1 x AMD Ryzen 5 2600, 3,4 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor HR5A25 € 164,90
1 x ASUS PRIME X470-PRO, socket AM4 moederbord GREARE € 149,-
1 x ASUS ROG Strix GeForce RTX 2060 OC edition grafische kaart JFXV0R36 € 469,-
1 x Intel® 760p Serie, 1 TB SSD IMKMWX02 € 199,-
1 x Fractal Design Define R6 Gunmetal tower-behuizing TQXHF042 € 124,90
1 x G.Skill 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen IEIGGU35 € 108,90
1 x Scythe Ninja 5 cpu-koeler HXLY68 € 54,99
1 x Corsair RM750i, 750 Watt voeding TN7V6R01 € 147,90
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit software YOBMJG06 € 109,
Is dit wat?
Alvast bedankt!
- Gryns
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming. Ik wil de PC ook gaan gebruiken voor audio opname en bewerking (heb een kleine studio), en moet dus ook relatief stil zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 voor het systeem zelf. Verder wil ik alles vervangen, dus ook randapparatuur. Zat aan een nieuwe monitor, muis, keyboard en speakers te denken. Hier heb ik een budget van ongeveer €500 voor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Noppes.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem. Wil alles vervangen, dus ook randapparatuur. Zat aan een nieuwe monitor, muis, keyboard en speakers te denken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, wil het liefst een krachtig en relatief stil systeem. Met oog op de toekomst is het leuk als ik makkelijk upgrades kan doen, dus qua mobo moeten er de juiste slots op zitten, en ook qua voeding moet hier over nagedacht zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil het liefst een krachtig en relatief stil systeem.
Ga je overklokken?
Ik sta open voor overklokken als het (relatief) veilig kan.
Wat verwacht je van ons?
Wat advies qua build, wat is een leuke, stille, en krachtige gaming setup. Uiteraard wil ik mijn euro zo ver mogelijk rekken, en met oog op de toekomst, wat is handig qua onderdelen?
Uiteraar laat ik niet alles aan jullie over, na een paar dagen research heb ik nu dit bij elkaar gezocht:
1 x AMD Ryzen 5 2600, 3,4 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor HR5A25 € 164,90
1 x ASUS PRIME X470-PRO, socket AM4 moederbord GREARE € 149,-
1 x ASUS ROG Strix GeForce RTX 2060 OC edition grafische kaart JFXV0R36 € 469,-
1 x Intel® 760p Serie, 1 TB SSD IMKMWX02 € 199,-
1 x Fractal Design Define R6 Gunmetal tower-behuizing TQXHF042 € 124,90
1 x G.Skill 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen IEIGGU35 € 108,90
1 x Scythe Ninja 5 cpu-koeler HXLY68 € 54,99
1 x Corsair RM750i, 750 Watt voeding TN7V6R01 € 147,90
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit software YOBMJG06 € 109,
Is dit wat?
Alvast bedankt!
- Gryns