• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:22
Mijn dochter heeft een jaar of 2 geleden een telefoontje gekregen van een of andere duistere reisorganisatie die haar een gratis vakantie of verbliljf aan bood.

Tijdens dat gesprek moet ze een keer te veel ja gezegd hebben, maar verder gebeurde er niks.

Tot ze dan een maand of 3 later in haar mail een rekening kreeg van 200€ omdat ze niks had stopgezet.
Na een paar mails terug bleef het ineens rustig tot vandaag.

Ineens een incasso die vanuit Breda een bedrag van 450€ opeist.

Nooit hebben we van dat bedrijf een aangetekende ingebrekestelling ontvangen, dus hebben ze volgens de belgische wet niet veel mogelijkheden om via de rechtbank een uitvoerbaar vonnis te krijgen.
Er is uiteindelijk geen enkele prestatie geweest van dat bedrijf (vraag me af of die incasso niet gewoon de klantenlijst gekocht heeft).

Ik weet zelfs niet of ze het adres van mijn dochter hebben, dus hun kansen liggen laag.

Als belg weet ik niet wat een incasso echt kan doen. In België kunnen ze enkel wat lawaai maken en dreigen, maar zeker geen beslag leggen zonder enig vonnis.

Hoe zit dat in NL?
Dat ze ineens de rekening van 200 naar 450€ brengen, daar heb ik toch niks mee te maken....

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe oud is je dochter eigenlijk?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Tommie12
Room42 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:22:
Hoe oud is je dochter eigenlijk?
25 jaar

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:14:

Tijdens dat gesprek moet ze een keer te veel ja gezegd hebben, maar verder gebeurde er niks.
Deze volg ik niet helemaal ? Ze heeft ja gezegd op een aanbod en haar (bank?)gegevens gegeven of bedoel je dat je denkt dat het telefoongesprek (opname) gemanipuleerd is ?

Gaat het om dit bedrijf ?

https://www.ad.nl/economi...nt-uit-de-lucht~aee5d031/

In dit krantenartikel staan nog wat namen van andere malafide bedrijven genoemd en wordt aangeraden aangifte te doen (en niet te betalen)

[ Voor 32% gewijzigd door ImNotnoa op 04-04-2019 16:29 ]

Try SCE to Aux

• Tommie12
Imnoa schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:24:
[...]

Deze volg ik niet helemaal ? Ze heeft ja gezegd op een aanbod en haar (bank?)gegevens gegeven of bedoel je dat je denkt dat het telefoongesprek (opname) gemanipuleerd is ?
Ze heeft ja gezegd op een zeer commercieel gerichte vraag, maar nooit bankgegevens doorgegeven.
Ik denk dat ze alleen haar mailadres en telefoonnummer hebben.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14

St@m

@ Your Service

Imnoa schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:24:
[...]

Waarschijnlijk heeft ze gewoon een "dienst" gekocht door telefonisch "ja" door te geven op specifieke vragen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
De ACM heeft in Nederland de laatste tijd voor een flink aantal incassobureau's gewaarschuwd: https://www.acm.nl/nl/pub...iddeling-en-herms-incasso (onderaan bij "Zie ook" staan er nog een paar)

Begin daar 'ns, zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door anboni op 04-04-2019 16:27 ]

• Room42
  • Niet online
In NL kan een incassobureau ook niet veel meer dan lawaai maken en naar de rechter. Maar dat bedrag is wel hoog genoeg om dat te doen. Ze zal zich dus wel goed moeten voor bereiden.

Maar... er is zeer veel aandacht voor dit soort zaken bij consumentenprogramma's als Kassa, Radar en Meldpunt. Wellicht is het goed om even i.c.m. de naam van de organisatie te Googlen naar gelijkwaardige ervaringen maar ook in het algemeen naar telefonisch colportage en de wetten daaromheen.

Advies aan je dochter: Bewaar alles en verzamel alle bewijzen. En vraag ook gespreksopnames op. Het beste is nog een rechtsbijstand in te schakelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 04-04-2019 16:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het blijft een beetje lastig om iets zinnigs te zeggen met zo weinig informatie :)
In zijn algemeenheid: voor Nederland kan je onder andere eens kijken op de site van de Consumentenbond:

https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen

Je kan hier kijken wat er is gebeurd, aan welke voorwaarden is voldaan, welke correspondentie (of geen?) er is geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 04-04-2019 16:30 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Tommie12
Dat is het punt net, geen originele factuur gekregen, geen aangetekende herinnering, geen berekening nu van de kosten etc.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tommie12 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:54:
Dat is het punt net, geen originele factuur gekregen, geen aangetekende herinnering, geen berekening nu van de kosten etc.
Gewoon bij incassoburo navragen naar het bewijs van de originele factuur en herinneringen dus.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Een overeenskomst is pas rechtsgeldig met een handtekening toch? of mis ik nou iets?

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:40:
Een overeenskomst is pas rechtsgeldig met een handtekening toch? of mis ik nou iets?
Dat mag ook een digitaal 'akkoord' zijn. Dus met een vinkje en een klik op een website, bijvoorbeeld. Maar het moet dan wel klip-en-klaar zijn dat het om een overeenkomst gaat, die je afsluit door daar 'akkoord' te klikken.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 04-04-2019 18:45 ]

Verwijderd

Room42 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:44:
[...]

Dat mag ook een digitaal 'akkoord' zijn. Dus met een vinkje en een klik op een website, bijvoorbeeld. Maar het moet dan wel klip-en-klaar zijn dat het om een overeenkomst gaat, die je afsluit door daar 'akkoord' te klikken.
Dus "ja ik ga akkoord" tijdens een telefoon gesprek kan ook gezien worden als rechtsgeldig?

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:35:
[...]

Dus "ja ik ga akkoord" tijdens een telefoon gesprek kan ook gezien worden als rechtsgeldig?
Ja, maar daarbij geld wel de colportage-wet, waarbij ze het recht heeft van de overeenkomst af te zien binnen 7 dagen nadat ze deze op papier of via e-mail ontvangen heeft.

Aangezien ze deze kennelijk nooit ontvangen heeft, zou ik me op het standpunt stellen dat de overeenkomst nooit rechtsgeldig tot stand is gekomen, en dus dat er geen betalingsverplichting is.

Maar goed, stuur je dochter voora even langs het Juridisch Loket, die hebben vaker met dit bijltje gehakt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56
Zo uit m'n hoofd, in Nederland mag een incasso bureu administratie kosten gerekend worden. Sinds een aantal jaar zijn hier regels aan verbonden. In België is het iets anders, volgens mij zijn de regels in België iets minder strict en heb je meer cow boys rondlopen.
In Nederland mag een incasso bureau niet heel veel. Mails en brieven sturen. Daar blijft het wel bij. Als de debiteur alsnog niet betaald dan word een gerechtsdeurwaarder bij gehaald en die kan gerechtelijk gaan.
Als ik in jouw situatie zat in Nederland zou ik tegen m'n dochter zeggen. Niet betalen, laat het maar voorkomen. Aangezien het een shady transactie is zou ik het wel aandurven om dit voor te laten komen.
Echter woon je in België en hoe de regels daar exact zijn weet ik niet.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ik blijf me verbazen over hoeveel aannames er gemaakt worden in een topic als dit

1.) Wat zei het incasso bedrijf toen je contact opnam? Ik neem aan dat je dit hebt gedaan
2.) Welk bedrijf gaat het om, welke kosten?
3.) Is er uberhaupt in de mail terug gezocht of er iets is binnen gekomen, of dacht dochter misschien "oh zal wel spam zijn, dus deleten".

Nogmaals, dit werkt 100x beter met feiten ipv wilde gokken

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-11 11:47
corset schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:23:
ik blijf me verbazen over hoeveel aannames er gemaakt worden in een topic als dit

3.) Is er uberhaupt in de mail terug gezocht of er iets is binnen gekomen, of dacht dochter misschien "oh zal wel spam zijn, dus deleten".
Vooral deze. Ik vrees ervoor dat men heel sneaky dit er nog wel even in de spam doorheen gejast heeft.

• corset
Brammos85 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:41:
[...]

Vooral deze. Ik vrees ervoor dat men heel sneaky dit er nog wel even in de spam doorheen gejast heeft.
"Dat men".. zullen we het nogmaals even feitelijk houden?

Het kan net zo goed de fout van de dochter zijn, als die van het bedrijf.. Ik snap dat het hip is om bedrijven de schuld te geven, maar in de IT is er 1 ding altijd zeker; de gebruiker kan net zo goed fouten maken als de andere kant :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Brammos85
corset schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:42:
[...]

"Dat men".. zullen we het nogmaals even feitelijk houden?

Het kan net zo goed de fout van de dochter zijn, als die van het bedrijf.. Ik snap dat het hip is om bedrijven de schuld te geven, maar in de IT is er 1 ding altijd zeker; de gebruiker kan net zo goed fouten maken als de andere kant :+
Prima. Hoeveel bedrijven ken jij die jou opbellen en je een vakantieabonnement verkopen? Allemaal hele betrouwbare baasjes? If it walks like a duck... Dit klinkt gewoon als je reinste oplichting van de 'zwakkeren' in de samenleving. Laten we nu niet de optie open houden dat het om een betrouwbare partij gaat die zo zaken doet.

• corset
Brammos85 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:44:
[...]

Prima. Hoeveel bedrijven ken jij die jou opbellen en je een vakantieabonnement verkopen? Allemaal hele betrouwbare baasjes? If it walks like a duck... Dit klinkt gewoon als je reinste oplichting van de 'zwakkeren' in de samenleving. Laten we nu niet de optie open houden dat het om een betrouwbare partij gaat die zo zaken doet.
Waar zeg ik dat dan precies? Quote me maar exact dat ik zeg dat het om betrouwbare bedrijven gaat.

Het enige wat ik zeg is dat waar 2 kanten bezig zijn, 2 kanten fouten kunnen maken. Niet alleen "Oh het zal wel het bedrijf zijn". Nogmaals, feitelijk vs "mijn mening is dat alle bedrijven kut zijn"

• Brammos85
corset schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:46:
[...]

Waar zeg ik dat dan precies? Quote me maar exact dat ik zeg dat het om betrouwbare bedrijven gaat.

Het enige wat ik zeg is dat waar 2 kanten bezig zijn, 2 kanten fouten kunnen maken. Niet alleen "Oh het zal wel het bedrijf zijn". Nogmaals, feitelijk vs "mijn mening is dat alle bedrijven kut zijn"
Ik geloof best dat dochterlief onhandig in dat gesprek is geweest, zich heeft laten overrompelen en iets aangegaan is wat ze nooit had moeten doen. Ze had echter nooit op een dergelijke manier in die situatie moeten worden gebracht.

• corset
Brammos85 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:47:
[...]

Ik geloof best dat dochterlief onhandig in dat gesprek is geweest, zich heeft laten overrompelen en iets aangegaan is wat ze nooit had moeten doen. Ze had echter nooit op een dergelijke manier in die situatie moeten worden gebracht.
en nogmaals, ik heb het niet over het gesprek. Je haalt nu 2 dingen gigantisch door elkaar. Ik heb het over een missend mailtje.

• Room42
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:23:
En dan de volgende regel:
1.) Wat zei het incasso bedrijf toen je contact opnam? Ik neem aan dat je dit hebt gedaan
_O- Lekker bezig, Freek!
2.) Welk bedrijf gaat het om, welke kosten?

Nogmaals, dit werkt 100x beter met feiten ipv wilde gokken
Juist als er niet gereageerd is op de e-mail, zou er geen overeenkomst mogen zijn, volgens mij. Er moet ergens op akkoord geklikt worden. Dit was tenminste laatst nog in 1 van de consumentenprogramma's.

• corset
Room42 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:01:
[...]

En dan de volgende regel:

[...]

_O- Lekker bezig, Freek!

[...]
Juist als er niet gereageerd is op de e-mail, zou er geen overeenkomst mogen zijn, volgens mij. Er moet ergens op akkoord geklikt worden. Dit was tenminste laatst nog in 1 van de consumentenprogramma's.
Goede :+ dat was een foutje ja. Maar goed, ik zou wel zelf iemand zijn die niet eerst naar een random internet forum gaat. Maar het bedrijf gaat bellen O-) Of ben ik dan de enige

• Room42
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:02:
[...]

Goede :+ dat was een foutje ja. Maar goed, ik zou wel zelf iemand zijn die niet eerst naar een random internet forum gaat. Maar het bedrijf gaat bellen O-) Of ben ik dan de enige
Op zich heb je daar gelijk, aan de andere kant bevestig je dan wel je bestaan (en geef je misschien nog wel meer info over jezelf prijs) richting het bedrijf. Ik kan me voorstellen dat je dan liever eerst de kans van je zaak even onderzoekt. Heel verstandig ook wel, zeker als het malafide boefjes blijken.

Het nadeel daarvan is dat je met veel onzekerheden blijft zitten over de details. Dat maakt het onderzoek natuurlijk erg ingewikkeld, zoals in dit geval ook wel weer blijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 05-04-2019 16:07 ]

• Tommie12
Room42 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:06:
[...]

Op zich heb je daar gelijk, aan de andere kant bevestig je dan wel je bestaan (en geef je misschien nog wel meer info over jezelf prijs) richting het bedrijf. Ik kan me voorstellen dat je dan liever eerst de kans van je zaak even onderzoekt. Heel verstandig ook wel, zeker als het malafide boefjes blijken.

Het nadeel daarvan is dat je met veel onzekerheden blijft zitten over de details. Dat maakt het onderzoek natuurlijk erg ingewikkeld, zoals in dit geval ook wel weer blijkt.
Ik ga die incasso zeker niet bellen (of mijn dochter vragen om dat te doen) zonder eerst wat beter beslagen op het ijs te komen.
Zij kennen hun job en hun rechten beter dan ik, en een paar verkeerde zinnen die ze openemen, en we zijn nog verder in de shit.

Via één van de links hier hebben we een standaard antwoord gevonden (gebaseerd op misleiding, en het ontbreken van een aangetekende ingebrekestelling), en dat heeft mijn dochter teruggestuurd.

Ze hebben het adres, maar blijkbaar blijven ze gewoon via mail en telefoon reageren, want na het telefoontje van hen kwam er een bevestigingsmail van het gesprek. De naam van de oorspronkelijke firma staat daar zelfs niet in. Meer dan een bedrag en een rekeningnummer (en natuurlijk de dreiging dat het nog verder gaat oplopen) staat daar niet in, dus ik kan even goed aannemen dat het spam of fishing is.

De oorspronkelijke firma Home@Holiday is van het web verdwenen, ik vind ze niet meer. Enkel in krantenartikels die waarschuwen voor hun praktijken kan ik ze nog terugvinden.

ik vermoed dan ook dat dit incassobureau hun adreslijst en onbetaalde rekeningen heeft gekocht, en nu wat "probeert". Of ze de oorspronkelijke correspondentie en bandopnames hebben is niet zeker.

Nu, ik wil dit gerust uitzitten, en heb mijn dochter toegezegd dat ik mee naar de rechtbank ga als dit echt tot een zaak komt.
Dan wil ik nog wel eens zien met welke argumenten ze een rekening van 89€ kunnen aandikken tot 450€, en hoe ze verklaren dat er nooit een aangetekend schrijven geweest is.
Daar wil ik een rechter wel eens over zien oordelen.

Als ze haar blijven stalken aan telefoon ga ik klacht indienen bij de politie wegens bedreiging en stalken.
We zien wel hoe dat verder loopt. Uiteindelijk heeft dat incassokantoor geen enkel contract of overeenkomst met mij of mijn dochter.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56
Tommie12 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:23:
[...]

Dan wil ik nog wel eens zien met welke argumenten ze een rekening van 89€ kunnen aandikken tot 450€, en hoe ze verklaren dat er nooit een aangetekend schrijven geweest is.
Daar wil ik een rechter wel eens over zien oordelen.
Incasso bedrag wordt oorspronkelijk bedrag. Rente, administratiekosten (geld wat naar de incassobureau gaat) en bedrag wat het kost om de zaak voor te laten komen.
Als ik jou was zou ik naam van de incassobureau googelen. Als ze geen gerechtelijke deurwaarder zijn, dan moeten ze een derde partij inschakelen om echt gerechtelijk te kunnen gaan.
Vroeger heb ik ook een incassobureau ingeschakeld. Meer dan bellen, smsen deden deden ze niet. Toen ik gerechtelijk wilde gaan moest ik op zoek gaan naar een andere partij. Dat deden en mochten ze niet.

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:08
Russel88 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:32:
[...]

Incasso bedrag wordt oorspronkelijk bedrag. Rente, administratiekosten (geld wat naar de incassobureau gaat) en bedrag wat het kost om de zaak voor te laten komen.
Als ik jou was zou ik naam van de incassobureau googelen. Als ze geen gerechtelijke deurwaarder zijn, dan moeten ze een derde partij inschakelen om echt gerechtelijk te kunnen gaan.
Vroeger heb ik ook een incassobureau ingeschakeld. Meer dan bellen, smsen deden deden ze niet. Toen ik gerechtelijk wilde gaan moest ik op zoek gaan naar een andere partij. Dat deden en mochten ze niet.
Ik volg dit soort topics op GoT altijd met een afstandje omdat anders mijn nekharen overeind gaan staan. Met dit soort goedbedoelde maar juridisch volstrekt onjuiste adviezen heeft niemand iets.

Hetgeen in de gequotte tekst staat, klopt bijvoorbeeld in zijn geheel niet.

Op basis van de gegevens van de TS kun je niet beoordelen of er een overeenkomst tot stand is gekomen en zo ja, waarvoor dan. Op basis van een ruim twee jaar oud telefoongesprek kun je in principe niets herleiden. Hoe dan ook, hierbij enkele suggesties waar de TS hopelijk wel wat aan heeft.

1. De bewijslast ligt in dit soort gevallen altijd bij de eisende partij (ex artikel 150 Rv). Zij zullen dus moeten bewijzen dat er een overeenkomst bestaat en wat de verplichtingen over en weer dan zouden moeten zijn. Op basis van een telefoongesprek van twee jaar geleden zonder een schriftelijke overeenkomst wens ik ze heel veel succes.

2. Ieder natuurlijk- of rechtspersoon kan in Nederland een procedure bij de kantonrechter starten. Voor dit soort geldvorderingen is geen advocaat, jurist of wat doen ook nodig (artikel 93 ev Rv). Een incassobureau kan dit dus ook.

3. Het betekenen van een dagvaarding is een ambtshandeling en kan alleen door een deurwaarder worden gedaan. Iedereen kan zelf een dagvaarding opstellen en naar een deurwaarder sturen om die vervolgens te betekenen aan de schuldenaar. Ook een incassobureau.

4. Op basis van artikel 6:96 BW kan een incassobureau of ieder ander buitengerechtelijke kosten opnemen in zijn sommatie. De berekening volgt via het besluit incassokosten Voor vorderingen tot € 2500 is dat 15% over de hoofdsom, eventueel te vermeerderen met BTW. Hiervoor moet je eerst dus wel een sommatiebrief sturen of e-mailen waarin die ander zonder aanvullende kosten wordt aangemaand om te betalen binnen 14 dagen na de dag van ontvangst. De bewijslast van ontvangst van die brief ligt wederom ex artikel 150 Rv bij de verzender. Als ontvanger moet je dus nooit reageren op die brief en altijd betwisten dat je die brief hebt gehad. Als die brief niet aangetekend verzonden is, kan die ander dat dus nooit bewijzen tenzij je reageert.

Het juist aanzeggen van incassokosten gaat overigens bijna altijd verkeerd, bijv. buh Essent, Bos-incasso, Fit4Free etc omdat ze ofwel verkeerde bedragen vermelden ofwel een te korte termijn geven.

5. Incassokosten kunnen in dit geval (edit) dus NOOIT hoger zijn dan de hoofdsom. De hoogte trede is 15% van de hoofdsom en die vlakt verder af. Het minimum is € 40,- ex btw.

6. Wettelijke rente bij consumentenzaken is 2% per jaar. Een vordering van € 86,00 kan nooit oplopen tot € 400-500 zonder dat hiervoor is geprocedeerd bij de kantonrechter. De incassokosten zijn € 40 ex btw en de rente hoogstens een paar euro. Rente verjaart overigens na 5 jaar.

7. Alle andere kosten die incassobureaus aan administratiekosten, boetes etc rekenen, zijn nietig = niet rechtsgeldig. Dit geldt ook voor je huurovereenkomst bijvoorbeeld.

8. Zonder vonnis van een rechter kan in dit geval geen beslag worden gelegd op wat dan ook. Laat je niet gek maken. Terugkijk tip: de aflevering van Rambam over incassobureaus.

Mijn advies aan de TS is ofwel niets doen en wachten op een dagvaarding, die naar verwachting nooit zal komen, ofwel één bericht terugsturen met daarin de mededeling: "Ik betwist de vordering en ga niet tot betaling over. U hoeft mij niet langer lastig te vallen met uw berichten, maar u kunt mij direct dagvaarden voor de kantonrechter. Ik zal dan verweer voeren en de vordering betwisten".

Dit soort incassobureaus blijven gewoon aan de gang totdat iemand betaalt uit angst voor zogenaamde kosten, beslagen of wat doen ook of denk ik betaal om er vanaf te zijn. Meestal kopen ze allerhande afgeboekte vorderingen op voor enkele centen en versturen duizenden berichten per dag. Er zijn altijd mensen die wel betalen.

Succes er mee!

• Tommie12
Ik heb reactie gekregen van de ECC. (Consumentenzaken)

-—-—-—
ECC Belgium is sending you the following message:
ECC België stuurt u volgend bericht:
CEC Belgique vous a adressé le message suivant :

ECC Belgium :

Beste,

Wij ontvangen momenteel veel vragen over de praktijken van gerechtsdeurwaarders en incassobureaus. U bent niet de enige die telefoons en/of e-mails ontvangt met de vraag tot het betalen van een aanzienlijk bedrag. Een zogenaamde schuld uit het verleden.

Weet dat incassobureaus moeten ingeschreven zijn bij de FOD Economie. Zijn ze niet ingeschreven, mogen zij in België geen invorderingen doen en zijn hun praktijken dus illegaal. U kunt de lijst met erkende bureaus hier bekijken: https://economie.fgov.be/...st-schuldinvorderaars.pdf

Ook deurwaarders zijn gebonden aan de wet. Zonder vonnis kan hij de betaling niet afdwingen. Meer informatie hierover vindt u op onze website: https://www.eccbelgie.be/...ank/vordering-deurwaarder

Inter Payment Service/Lootsma & Partners staat niet op de officële lijst van de FOD Economie. En zij zijn niet geregsitreerd in het handelsregister in Nederland noch zijn zij terug te vinden op de lijst van de gerechtsdeurwaarder in Nederland.

Daarom raden wij u aan de mails die u krijgt te negeren.

Met vriendelijke groet,

ECC België

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:28
Het lijkt mij ook oplichting.

Het domein: https://www.lootsmaenpartners.com bestaat wel en schermt ook met incasso in belgie.
Het domein is 13 maart 2019 geregistreerd en ze gebruiken het standaard thema:
http://preview.themefores...l_screen_preview/19919287
met zelfs het "demo" logo..

//EDIT: Oh ja, het adres wat ze overal op de site communiceren is in Amsterdam, maar op de contactpagina hebben ze de Google maps op Tilburg staan.

[ Voor 18% gewijzigd door BernardV op 09-04-2019 16:52 ]

Pagina: 1