Toon posts:

Geforce Gtx 1060 6GB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb een nieuwe videokaart gekocht (Geforce gtx 1060 6gb) en ik kwam erachter dat het een 8 pin aansluiting heeft. Ik heb alleen helaas een 6 pin aansluiting.. mijn vraag is, mag er ook een 6 pin aansluiting in? en zo niet, wat kan ik daar aan doen om het op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
450 Watt voeding
Motherboard 7754-MS
I7 3770k
3,2 GHZ processor

Mvg, Wesley

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

6+2 waarschijnlijk @Verwijderd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus
Bedankt voor je snelle antwoord.

Maar die heb ik niet, had ik al voor gekeken. Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:50:
@Hackus
Bedankt voor je snelle antwoord.

Maar die heb ik niet, had ik al voor gekeken. Wat moet ik doen?
Meestal 'hangt' er ook een 2 aan de kabel 'boom'
Welke voeding en videokaart heb je exact ?
(merk en type)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-10 22:45

tomaszcs

✔️

Je hebt ook dual 6 pin naar een 8 pin adapter.

Zie voorbeeld: https://www.ebay.com/p/NV...le-Original-one/506174099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus
Voeding - Model ( FSP450-60EMDN )
Videokaart ( MSI ( Gigabyte) Geforce gtx 1060.

@tomaszcs
Zal er naar kijken. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Nieuwe voeding halen => pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W niet met adapters etc gaan klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:26
Voeding veranderen had ik nul zin in, dus adaptertje er tussen (heb zelfde kaart en redelijk oude pc verder) en werkt allemaal gewoon prima. Nul vastlopers en andere vreemde dingen.

Maar goed, n=1, YMMV, etc.

Als huis binnenkort affikt door de adapter zal ik deze post updaten.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus
Ik zal er naar kijken, lijkt me een goed idee. Kan dit een computerwinkel niet voor mij oplossen? Zie het niet zo zitten om dit zelf te doen. Heb niet zoveel knowledge er over.

@Brad Pitt
Top, klinkt ook erg goed. Welk adaptertje heb jij er tussen gedaan? Welk typnummer is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Is wel verstandig om die voeding te vervangen door de voeding aangeraden door @Hackus

Ligt eraan waar je woont, wellicht kan een aardige Tweaker je helpen voor een bakkie koffie ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:26:
@Hackus
Ik zal er naar kijken, lijkt me een goed idee. Kan dit een computerwinkel niet voor mij oplossen? Zie het niet zo zitten om dit zelf te doen. Heb niet zoveel knowledge er over.
'de meeste' computer winkels 'smeren' je een voeding aan waar ze vanaf willen. of ze praten je een nieuwe PC aan (die ze zelf hebben staan).

zo moeilijk is het niet, foto's maken van de huidige situatie en handleiding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@d22wth
Klopt, zat er ook al aan te denken. Misschien is dat toch een goed idee.
Als een aardige Tweaker mij kan helpen, zou ik dat erg op prijs stellen en is een bakkie koffie het minste wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:32:
@d22wth
Klopt, zat er ook al aan te denken. Misschien is dat toch een goed idee.
Als een aardige Tweaker mij kan helpen, zou ik dat erg op prijs stellen en is een bakkie koffie het minste wat ik kan doen.
Als je in Rotterdam woont kom ik met plezier langs ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hackus
Top, ik zal het eens gaan bekijken.
Harstikke bedankt voor alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:26:
Top, klinkt ook erg goed. Welk adaptertje heb jij er tussen gedaan? Welk typnummer is het?
Voeding is uiteraard een 100x betere oplossing (maar wilde ik pas upgraden als ook mobo en cpu etc. aan de beurt waren) maar er zit nu gewoon zoiets in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Brad Pitt schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:36:
[...]

Voeding is uiteraard een 100x betere oplossing (maar wilde ik pas upgraden als ook mobo en cpu etc. aan de beurt waren) maar er zit nu gewoon zoiets in :)
Je had dan toch ook een goede kwaliteitsvoeding aan kunnen schaffen en die meenemen naar je nieuwe systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
d22wth schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:38:
[...]
Je had dan toch ook een goede kwaliteitsvoeding aan kunnen schaffen en die meenemen naar je nieuwe systeem?
offtopic:
Ding (3770K op 4.5GHz, 16GB, SSD's, 1060GTX) doet het nog prima. Wilde naar AMD overstappen maar dat was in het begin allemaal geheugen shizzle en had er geen zin meer in. Plus als ik wat koop heb ik liefst meteen het nieuwste (al zullen voedingen niet meer opeens heel erg veranderen denk ik).

Had geen idee hoeveel Watt de nieuwe voeding zou moeten zijn (op basis van CPU/andere onderdelen) en wilde deze dus pas echt per se kopen op het moment dat de andere goodies er ook zouden zijn.

Vooralsnog weinig behoefte aan (speel dan ook nul games) dus de verloopkabel mag al smeulend zijn werk blijven doen :)

Einde mega OT
:P

Pagina: 1