Hoi,
wat vinden jullie? Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop (rond 700 euro), de medion 6445 in de laatste bbg valt helaas af omdat ik (lees kinderen) er wel enigzins op moeten kunnen gamen in de toekomst en die intel kaart die daar inzit is niet goed genoeg.
Verder wordt er wel lichte fotobewerking op gedaan.
Na door een aantal topics te hebben gespit hier bij laptop aankoopadvies en een bezoek aan de media markt. Kwam ik tot de volgende eisen:
GeForce GTX 1050
I5 processor
SSD (vind ik zelf belangrijk, maar al bijna vanzelfsprekend)
Als ik die inklop in de pricewatch kom ik eigenlijk gelijk bij:
BTO X-Book 15CL871
Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH
Lenovo Ideapad 330-15ARR (81D200LGMH)
Die BTO heeft echter alleen een 120gb ssd en das wat weinig.
Blijft dus de Lenovo met de GeForce 1050 over.
Ik zag echter ook nog de andere Lenovo, die heeft echter een totaal andere architectuur. Op papier lijkt het niet veel te schelen qua prestaties en dat voor 130 euro. Dat vind ik lastig inschatten.
Zijn er nou nog alternatieven die ik over het hoofd zie?
Wat is je budget?
rond de 700 euro. Maar liever niet erboven, tenzij er met een kleine meerprijs (zeg 100 euro) een grote sprong kan worden genomen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar een zekere mobiliteit in huis is wel prettig, ook om er gewoon mee op de bank te kunnen zitten zonder stopcontact aansluiting.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
niet belangrijk.
wat vinden jullie? Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop (rond 700 euro), de medion 6445 in de laatste bbg valt helaas af omdat ik (lees kinderen) er wel enigzins op moeten kunnen gamen in de toekomst en die intel kaart die daar inzit is niet goed genoeg.
Verder wordt er wel lichte fotobewerking op gedaan.
Na door een aantal topics te hebben gespit hier bij laptop aankoopadvies en een bezoek aan de media markt. Kwam ik tot de volgende eisen:
GeForce GTX 1050
I5 processor
SSD (vind ik zelf belangrijk, maar al bijna vanzelfsprekend)
Als ik die inklop in de pricewatch kom ik eigenlijk gelijk bij:
BTO X-Book 15CL871
Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH
Lenovo Ideapad 330-15ARR (81D200LGMH)
Die BTO heeft echter alleen een 120gb ssd en das wat weinig.
Blijft dus de Lenovo met de GeForce 1050 over.
Ik zag echter ook nog de andere Lenovo, die heeft echter een totaal andere architectuur. Op papier lijkt het niet veel te schelen qua prestaties en dat voor 130 euro. Dat vind ik lastig inschatten.
Zijn er nou nog alternatieven die ik over het hoofd zie?
Wat is je budget?
rond de 700 euro. Maar liever niet erboven, tenzij er met een kleine meerprijs (zeg 100 euro) een grote sprong kan worden genomen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar een zekere mobiliteit in huis is wel prettig, ook om er gewoon mee op de bank te kunnen zitten zonder stopcontact aansluiting.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
niet belangrijk.
[ Voor 28% gewijzigd door WoutO op 04-04-2019 15:13 . Reden: Onhandige <enter> voortijdig waardoor ik al de post deed. Weet helaas nu niet hoe ik nog linkjes kan toevoegen met de verschillende systemen. ]