Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RAID kaart PCI-E slot, CPU of Chipset?

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Gezien mijn oude RAID kaart defect is geraakt en er een nieuwe komt was ik dat ding helemaal aan het uizoeken en icm documentatie die ik aan het zoeken was over ESXI Passtrough functies kwam ik tot een vraag.

Ik krijg het niet echt gegoogled, of vind antwoorden en zoek meer perspectieven. Het kan goed zijn dat ik hier mee bezig ben terwijl het onzin is om er over na te denken, maar dan nog.

Ik heb een Moederbord met de volgende layout en info/ eisen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NWAdOyyBk2psRM8WgXdhBFzv/full.png

Ik wil uiteindelijk deze machine inrichten als ESXI omgeving met:

1x Raid controller
--- 2x een SSD Mirror voor 2 VM's
--- 2x een HDD Mirror voor 2 Datastores

Dit draai ik over een Dell H200 RAID Controller. (PCI-E X8)

Ik heb de optie om de onboard netwerkkaart te gebruiken, maar heb ook losse netwerkkaarten ter beschikking

Er komen verder geen uitbreidingskaarten in

De onboard SATA aansluitingen worden niet gebruikt.

Nu zit ik na te denken over die PCI lanes. Ik weet eigenlijk niet wat "beter" is, en of het er überhaupt toe doet, maar waar zouden jullie je RAID kaart insteken, en zouden jullie onboard Netwerk gaan of een losse adapter nemen?

Ik kan de RAID kaart in slot 1 steken, wat over X4 communiceert met de Chipset (is voldoende bandbreedte) of ik kan verschillende andere PCI sloten pakken die naar de CPU lopen.

Stel dat je straks je datastores vooral over het netwerk gaat benaderen. Is het dan beter dat je RAID samen met die 2 onboard Netwerkkaarten enkel over de Chipset gaat of zou je juist je RAID kaart in een CPU PCI steken omdat de chipset dan enkel de 2 onboard netwerkkaarten hoeft te regelen?

Of zeg je, steek een losse netwerkkaart en je raid kaart in een CPU PCI slot, want dat is "beter"

En stel dat je er nog een 2e H200 Raid kaart X8 bijsteekt? Hoe zou je het dan doen?

Het is ver gezocht, maar wie zou wat doen en waarom?

FreeReef.nl

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Is de H200 de "Defecte" raid kaart of of is deze puur voor de, 2x een SSD Mirror voor 2 VM's, 2x een HDD Mirror voor 2 Datastores.

Performance is trouwens van de H200 volgens mij waardeloos. Dus je SSD snelheid is denk ik voor het groot gedeelte al weg.

De datastores zullen voornamelijk vertraging hebben op de H200. De rest van de mogelijke vertragingen vallen denk ik in het niets.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Rolfie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:22:
Is de H200 de "Defecte" raid kaart of of is deze puur voor de, 2x een SSD Mirror voor 2 VM's, 2x een HDD Mirror voor 2 Datastores.

Performance is trouwens van de H200 volgens mij waardeloos. Dus je SSD snelheid is denk ik voor het groot gedeelte al weg.

De datastores zullen voornamelijk vertraging hebben op de H200. De rest van de mogelijke vertragingen vallen denk ik in het niets.
Nee de H200 is de nieuwe kaart. Ik zou graag naar een betere willen met BBu, Caching en andere versiersels, maar voorlopig is dit prima. De SSD's heb ik liggen, dus gebruik die voor de OS'en omdat ze wat minder ruimte hebben. (en ja dus, de H200 is voor al deze 8 schijven. Er zitten niet meer schijven in het systeem)

Performance is inderdaad niet geweldig op een H200, je zou met je caching kunnen spelen, maar dan moet je er eigenlijk een UPS aanhangen. Dan zou ik liever gaan kijken naar een H700.

Maar het optimaliseren van de H200 is niet wat ik zoek, het gaat me meer over de theorie achter die PCI lanes en of dit invloed heeft op RAID controllers.

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 05-04-2019 10:41 ]

FreeReef.nl