Scam buitenlandse koper marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3flexz
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-04-2023
Beste Tweakers,

Ik heb via marktplaats een een laptop te koop gezet. Nadat er contact met mij opgenomen was door "Lydia Carlos" hebben we een prijs afgesproken en zou ik mijn laptop verzekerd naar Engeland opsturen. De betaling zou gaan via een Bank Transfer.
Normaal gesproken zou het geld dan direct op mijn bankrekening komen en daarna zou ik het product verzenden.

Nu ontving een mail van haar die al in mijn spam folder terecht kwam. de mail kwam van phising.tesco@mail.com. Dit vond ik al verdacht aangezien domein namen van banken altijd eindigen op bank@bankdomein.com. Teven revereerde dat mailadres naar onlinefundstranfer@cash4you.com.

Om toch helemaal zeker te zijn van zaak heb ik de tesco bank gecontacteerd en afbeeldingen meegestuurd. Hier kwam uit at zij aangaven dat deze mail niet oprecht is.

Vervolgens heb ik op haar naam gezocht binnen marktplaats, alle advertenties waar zij op geboden heeft aangeven wat de stand van zaken is bij deze mevrouw.

Mochten mensen afbeeldingen willen zien van de mail kan ik deze natuurlijk via de mail doorsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Ok en nu ?

heb je de laptop opgestuurd ? NOOIT DOEN. Deze oplichting is bekend en je zal nooit je geld krijgen.

https://help.marktplaats....n-bij-een-vreemd-hoog-bod

[ Voor 30% gewijzigd door hhoekstra op 04-04-2019 11:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Marktplaats verzenden naar buitenland is eigenlijk een big NO-NO en zou al een rode vlag moeten zijn.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3flexz
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-04-2023
Laptop uiteraard niet verstuurd. Ik zou sowieso al wachten voordat ik het geld op me rekening zou hebben. M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat is nu het nut van dit topic?
Er staan al genoeg van dit soort topics op Tweakers waar men een scam bespreekt. Deze scam is al zo oud als de weg naar Rome, en als je even Google't vind je er ook genoeg van terug.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat je daar uberhaupt op in bent gegaan.
Buitenlandse bieders op marktplaats altijd negeren. Het stikt er van de scammers, vooral wanneer je electronica aanbiedt krijg je daar al snel mee te maken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie het nut niet in van dit topic. Tweakers is namelijk niet bedoeld om je Marktplaats-ervaringen te delen. Verdere discussiewaarde zie ik ook niet, daarom gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.