DOS programma

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

WIj gebruiken op mijn werk nog een DOS programma.
NU wil ik een nieuw VBA programma er van schrijven, maar er zitten formules in DOS die wij zelf niet weten hoe dat zit.
In VBA kun je je code natuurlijk inzien. Kan dit bij DOS ook? Zo ja, hoe is dit mogelijk?

Alvast bedankt

Tim van der Wilk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02

Haan

dotnetter

Je bedoelt denk ik dat je alleen een executable van een oud programma hebt? Dat zal erg lastig gaan worden, tenzij je erg goed bent in assembly code lezen :o

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:40:
In VBA kun je je code natuurlijk inzien. Kan dit bij DOS ook? Zo ja, hoe is dit mogelijk?
Dat hangt er van af of 't een "binary (executable)" (.exe, .com, ...) is of een script (.bat, .cmd, ...).
En bij beide is 't mogelijk maar bij die eerste (een binary) komt behoorlijk wat kennis kijken en, gezien het feit dat je de vraag überhaupt stelt en dus niet weet wat 't verschil is tussen een binary en non-binary, gaat 'm dat vrees ik niet worden ;) Daar komt dan zeer waarschijnlijk reverse engineering en een disassembler aan te pas. Het heeft overigens niks met DOS of niet-DOS te maken; het OS is helemaal niet relevant voor je vraag.

Maar ik mis nogal wat eigen inzet in je topic wat we hier wél verwachten. Dus ik wil je vriendelijk verzoeken even onze Quickstart door te nemen en dan, als het nog nodig is, een nieuw topic te openen met voorgenoemde quickstart in je achterhoofd.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 04-04-2019 11:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.