Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977723

Topicstarter
Mijn vraag

Sinds jaren gebruik ik de logitech M570 muis in combinatie met K520 toetsenbord.
Draadloos aangesloten op een desktop.
Alles perfect tot vorige week;

Opeens doet de linkermuisknop het niet meer. [zoeken, zoeken, geen forum-antwoord]
Wat doet hij wel/niet;
- Hij functioneerd gewoon, totdat op een willekeurig moment de linkermuisknop functie weigert.
- Ander muis geprobeerd, zelfs een bekabelde muis, en ook hierbij na enig moment ...
- De PC met de herstel-USB-Stick opnieuw geïnstalleerd [Al eens eerder gedaan om uit te proberen en ging goed]
- na het installeeren van Chrome, ESET en Office 365, de pc gebruikt en na enige tijd ....

... Dezelfde sores.

Relevante software en hardware die ik gebruik

De pc is in december 2018 bij compugear gekocht. (Daar eergisteren een service-opdracht aangemaakt, maar ik hoor nog niks)
- Ik had een ssd overgezet van de oude pc, en vanaf december tot nu werkte dit perfect.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Virusscan gedaan, niks gevonden,
- PC terug naar fabrieksinstellingen, dan eset/chrome/office 365 geïnstalleerd, niks,
- Alle USB apparaten afgekoppeld, niks,

- Ik denk: "Ik heb nog de 'ouwe' pc staan, probeer ik die uit, totdat CompuGear reageert,
en je gelooft het gewoon niet! Hetzelfde!!!

En nu komt het onbegrijpelijke: Als ik "Ctrl-Alt-Del" intoets en taakbeheer start (hier helemaal niks mee doe) direct afsluit -> Dan gaat de muis verder alsof er niks aan de hand is!!! Na enige tijd ...
Hij blijft echter nooit hangen in beweging ofzo, het is enkel de linker muisknop.

Ik twijfel dus heel sterk aan mijzelf nu.
Wat doe ik fout?
- Kan het iets met Office365 te maken hebben, die is sinds afgelopen maand vernieuwd na het eerste jaar? (lijkt me sterk, maar toch de vraag)

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
8) Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Heb een keer hetzelfde gehad met een andere muis, toen maar windows opnieuw geinstalleerd en toen deed die het weer. Ik kijk even mee wat nou het echte probleem is want dat van mij was een noodoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aanvullende Informatie:

Het lijkt erop dat als ik maar bezig blijf met de muis (+- 1 1/5 uur) blijft hij het doen.
Even de muis laten staan voor zo'n 10 minuten en de linkermuisknop staat weer vast.
Ik hoef alleen maar ctr-alt-del te doen, niet eens taakbeheer starten, afsluiten en hij doet het weer.
Voor even.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 21:08
Als je bedoeld de logitech m570 trackerball dan heb je waarschijnlijk hetzelfde probleem als vele hebben.

Logitech heeft in deze trackerball jamergenoeg chinese omron switches inzitten namelijk de D2FC-F-7N

Bij mij was voornamelijk het probleem dat de switch in plaats van enkel klik vaak een dubbelklik registeerde. Dit was uiteindelijk dus het probleem dat chinese switches gebruikt werden en veel mensen heben bij de m570 hier last van.

Heb het zelf opgelost omdat bij mij de trackerbal al uit zijn garantie was door deze switches te vervangen met D2F-01F-T switches (was een kweste van losschroeven en switch lossolderen en dan de nieuwe erinplaatsen(most wel de pinnen van de nieuwe switch even wat platter maken om die in de gaten te krijgen)

Nadat dit vervangen was waren alle problemen voorbij.

Let ook op de afstand van je ontvanger als je signaal zwak is en je klikt en dan signaal is weg bij ontvanger dan blijft de knop ingedrukt totdat hij weer contact heeft en je dan weer een knop indrukt.

Als de trackerbal nog in garantie zit zou ik contact opnemen met verkoper of logitech want het probleem van chinese switches in dit model is bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Psyduck, Dank je wel voor je antwoord.

Helaas heb ik hetzelfde ook met een bekabelde muis.

Dus weet niet of het de switch zou zijn.
Ik heb al een nieuwe besteld.
Als ik die heb zal ik proberen een andere switch in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyduck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 21:08
had je toen je een bekabelde muis had angesloten de logitech ontvanger er wel uitgedaan? Want als die er nog inzat en je trackerball nog verbonden was en het symtoon had dat hij de linkerknop registreerde als ingedrukt dan zal de pc reagaren alsof de linkerknop is ingedrukt.

Mocht je alsnog de switch willen vervangen https://wphost.spider-e.com/?p=139 legt het in stappen uit hoewel het meest belangrijke is om te weten waar alle schroeven zijn. Het is verders vrij eenvoudig als je een beetje ervaring hebt met solderen, zoniet laat het dan iemand doen(het is niet moeilijk verders).

edit:
oh vergat nog een andere optie die ik toendertijd ook probeerde wat logitech aangaf maar niet werkte voor mij.
zet de trackerbal uit(aan de onderkant). Houde de linker en rechterknop ingedrukt even. Dan na een seconde of 10 blijf de 2 knoppen ingedrukt houden en zet de trackerball weer aan. Het was zoiets was ergens bij logitech werd beschreven maar werkte bij mij niet wie weet heeft het effect voor jou

[ Voor 26% gewijzigd door psyduck op 04-04-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die had ik idd niet uit genomen.
Dank je, ga ik doen, ook voor de link
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na een week ergernis, (nog steeds geen antwoord va compugear) ben ik er door proefjes achter wat het probleem geweest moet zijn.
Voor 99% zeker dan toch.

Ik heb de Bleutooth ontvanger van de logitech Unifying eruit genomen en een bekabeld muis en toetsenbord aangehangen.
Geen problemen.
De unifying er weer in, problemen.

De 'oude' bleutooth adapter van de oude trackball uit de speelkist van de kleindochter gehaald en aan elkaar gekoppeld. Geen probleem.

Dank je voor het meedenken Psyduck.

Problem Solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pual77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 23:48
Even een oud draadje weer opstarten;

Ervaar deze problemen ook (heb zowel de M570 voor mijn werk als privé, dus twee exemplaren). Beiden doen raar met de linker muisknop. Dat kan op momenten behoorlijk irritant zijn.

Nu zie ik dit filmpje op Youtube:
Reiniging en fix M570

Met een beetje WD40 zouden de switches weer beter moeten werken. Eerder werd al aangegeven dat hier bekende problemen mee zijn. Maar uit het topic haal ik ook dat het ergens softwarematig zou kunnen zijn.

Ik heb nog WD40 liggen dus kan dat op zijn minst eens proberen. Ik wil namelijk geen gewone muis meer, deze trackball werkt zoveel prettiger...

Het probleem is ook echt verschrikkelijk wanneer ik een potje Age of Empires 2 speel, wat kan ik me dan ergeren.......

[ Voor 8% gewijzigd door Pual77 op 22-01-2022 12:44 ]

Pagina: 1