Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een chromebook (HP Chromebook 14-CA040ND) en een printer (Samsung Xpress SL-C460W, tegenwoordig HP) die printen-via-de-cloud (v1) ondersteunt.

Printen vanaf mijn eigen account via de Google-cloudprinter (die ik aan mijn google-account heb gekoppeld) werkt prima. Maar aan mijn vrouw haar account kan ik die printer niet koppelen, omdat deze printer slechts 1 google-cloud-account ondersteunt. Maar hoe print zij dan vanaf de chromebook? Ik heb de Mobile Printer app van Samsung geprobeerd, maar de versie die voor de telefoon bestaat bestaat niet voor de chromebook. Ik heb de Samsunt Printing Service app geprobeerd, maar als ik dan op afdrukken in Google Doc klik dan wordt deze printer niet getoond. De printer toevoegen via de chromebook kan niet, want bij Samsung wordt geen enkele printer getoond, en een driver voor de chromebook kan ik nergens vinden. Om nou een nieuwe printer hiervoor te kopen is ook zo wat ...

Overigens is de workaround voor nu: open het document op de telefoon, en druk het vandaar af via de Mobile print app van Samsung. Maar ik vind dat wat bewerkelijk.

Kortom: heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 04-04-2019 09:27 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Beste antwoord (via pven op 13-04-2019 08:29)

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59
Als je de printer hebt geregistreerd bij Google cloudprinter op jouw account kun je hem daar delen met je vrouw. Dan hoef je hem niet opnieuw te registreren en kun je zelfs kiezen of je alleen afdruk of ook beheersrechten wilt geven

https://support.google.com/cloudprint/answer/2541899?hl=nl

[ Voor 13% gewijzigd door Logic Lion op 04-04-2019 09:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:04
Kun je de printer niet twee keer installeren met twee verschillende profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:30:
Kun je de printer niet twee keer installeren met twee verschillende profielen?
Hm, je zet me aan het denken. Ik log nu (lokaal) op de printer in via een admin-account waarna ik dat cloud-gebeuren in kan stellen. Maar misschien dat er inderdaad een optie is om daar een tweede user-account toe te voegen. Ga ik vanavond naar kijken, en uiteraard kom ik er nog op terug. Dank! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Logic Lion
Als je de printer hebt geregistreerd bij Google cloudprinter op jouw account kun je hem daar delen met je vrouw. Dan hoef je hem niet opnieuw te registreren en kun je zelfs kiezen of je alleen afdruk of ook beheersrechten wilt geven

[ Voor 13% gewijzigd door Logic Lion op 04-04-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Logic Lion schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:35:

Wow, weer wat geleerd! :)

Ik heb haar afdruk-rechten gegeven. Als het getest is, kom ik er op terug. Dank! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:34
pven schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:39:
[...]

Wow, weer wat geleerd! :)

Ik heb haar afdruk-rechten gegeven. Als het getest is, kom ik er op terug. Dank! _O_
En? Is het gelukt? Zou namelijk wel de truc moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Oh sorry, helemaal vergeten. Ja: het is gelukt. Dank aan @Logic Lion !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logic Lion
Goed om te horen.

Een andere optie is trouwens ook nog mopria: https://mopria.org
Is een app en die scant je netwerk voor beschikbare printers. Hier hoef je niks voor te koppelen of te registreren, maar je printer moet het wel ondersteunen.
Pagina: 1